close icon
Innhold

Program

Programmet oppdateres fortløpende. Sjekk gjerne innom her eller følg med på Facebook for å holde deg oppdatert etter hvert som nye navn blir bekreftet. Du kan trykke på de ulike foredragsholderne for å lese mer om deres innlegg.

09:00

Åpning

Åpning

Velkommen og praktisk informasjon

Heidi Marie Sperre

FLY

Digital sosiolog

Mariell Sæternes

SRF

Daglig leder

09:00

Åpning

Sal A

Velkommen og praktisk informasjon

Sal B

Sal C

Sal D

09:10

Kreativitet som engasjerer

Kreativitet som engasjerer

Tone tar med seg noen av sine favoritt case, og gir oss innblikk bak i kulissene. Hvordan jobbet vi? Hva gjorde vi? Og hva lærte vi?

Tone Helene Angsund

Trigger Oslo

Konsulent

09:10

Kreativitet som engasjerer

Sal A

Tone tar med seg noen av sine favoritt case, og gir oss innblikk bak i kulissene. Hvordan jobbet vi? Hva gjorde vi? Og hva lærte vi?

Sal B

Sal C

Sal D

09:40

Et melke-løft i sosiale medier

Et melke-løft i sosiale medier

Er det mulig å endre holdninger gjennom sosiale medier? Knut og Preben forteller om utfordringer, muligheter og tilnærming.

Preben Helle

Labs

Senior rådgiver og fagansvarlig SoMe

Knut Bjørgen

Opplysningskontoret for meieriprodukter

Leder for kommunikasjon og marked

09:40

Et melke-løft i sosiale medier

Sal A

Er det mulig å endre holdninger gjennom sosiale medier? Knut og Preben forteller om utfordringer, muligheter og tilnærming.

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Fra 0 til 438 500 TikTok fans på tre år.

Fra 0 til 438 500 TikTok fans på tre år.

0 følgere i 2018. Tre år etter har Nettpatruljen Europas største politi-profil på TikTok. Hvordan har de lykkes?

Rune Fimreite

Vest politidistrikt

Fagleder

Ragnhild Vikestrand

Vest politidistrikt

Kommunikasjonsrådgiver

10:00

Fra 0 til 438 500 TikTok fans på tre år.

Sal A

0 følgere i 2018. Tre år etter har Nettpatruljen Europas største politi-profil på TikTok. Hvordan har de lykkes?

Sal B

Sal C

Sal D

10:20

Panelsamtale

Panelsamtale

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Tone Helene Angsund

Trigger Oslo

Konsulent

Preben Helle

Labs

Senior rådgiver og fagansvarlig SoMe

Ragnhild Vikestrand

Vest politidistrikt

Kommunikasjonsrådgiver

10:20

Panelsamtale

Sal A

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Sal B

Sal C

Sal D

10:40

Pause

Pause

Mingling og kaffe

10:40

Pause

Sal A

Mingling og kaffe

Sal B

Sal C

Sal D

11:10

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Berta gir oss inspirerende innblikk i hvordan produktidéer får internasjonalt fotfeste gjennom sosiale medier

Berta Lende Røed

Fuel It AS

Gründer og daglig leder

11:10

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Sal A

Berta gir oss inspirerende innblikk i hvordan produktidéer får internasjonalt fotfeste gjennom sosiale medier

Sal B

Sal C

Sal D

11:30

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Vi bruker Fuelbox for gode diskusjoner

Berta Lende Røed

Fuel It AS

Gründer og daglig leder

11:30

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Sal A

Vi bruker Fuelbox for gode diskusjoner

Sal B

Sal C

Sal D

12:10

Lunsj

Lunsj

12:10

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:10

Hvorfor og hvordan fungerer animasjoner på Instagram?

Hvorfor og hvordan fungerer animasjoner på Instagram?

Hvordan i all verden er det mulig å få over 50 milliarder visninger på Instagram? Nora gir deg noen av hemmelighetene.

Nora Fikse

Grafisk designer og GIF-artist

13:10

Hvorfor og hvordan fungerer animasjoner på Instagram?

Sal A

Hvordan i all verden er det mulig å få over 50 milliarder visninger på Instagram? Nora gir deg noen av hemmelighetene.

Sal B

Sal C

Sal D

13:30

Kommersielle muligheter og automatisering

Kommersielle muligheter og automatisering

Hvordan lage dynamisk organisk innhold og utnytte det kommersielt

Steffen Rabben

Snapchat

Leder Snapchat Norge

13:30

Kommersielle muligheter og automatisering

Sal A

Hvordan lage dynamisk organisk innhold og utnytte det kommersielt

Sal B

Sal C

Sal D

13:50

Pause

Pause

Mingling og kaffe

13:50

Pause

Sal A

Mingling og kaffe

Sal B

Sal C

Sal D

14:20

Hvordan få mest ut av TikTok?

Hvordan få mest ut av TikTok?

Lars forteller om kunder som tør, hvorfor de lykkes, og hvorfor de av og til, IKKE lykkes

Lars Eia Kirkholm

JCP PRAD

Byråleder og rådgiver

14:20

Hvordan få mest ut av TikTok?

Sal A

Lars forteller om kunder som tør, hvorfor de lykkes, og hvorfor de av og til, IKKE lykkes

Sal B

Sal C

Sal D

14:40

Panelsamtale

Panelsamtale

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Nora Fikse

Grafisk designer og GIF-artist

Steffen Rabben

Snapchat

Leder Snapchat Norge

Lars Eia Kirkholm

JCP PRAD

Byråleder og rådgiver

14:40

Panelsamtale

Sal A

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Sal B

Sal C

Sal D

15:00

Avslutning

Avslutning

Dagen rundes av med en oppsummering

Heidi Marie Sperre

FLY

Digital sosiolog

Mariell Sæternes

SRF

Daglig leder

15:00

Avslutning

Sal A

Dagen rundes av med en oppsummering

Sal B

Sal C

Sal D

09:00
09:00

Åpning

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:10

Kreativitet som engasjerer

Kreativitet som engasjerer

09:10

Kreativitet som engasjerer

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:40

Et melke-løft i sosiale medier

Et melke-løft i sosiale medier

Knut Bjørgen

Opplysningskontoret for meieriprodukter

09:40

Et melke-løft i sosiale medier

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Fra 0 til 438 500 TikTok fans på tre år.

Fra 0 til 438 500 TikTok fans på tre år.

Rune Fimreite

Vest politidistrikt

Ragnhild Vikestrand

Vest politidistrikt

10:00

Fra 0 til 438 500 TikTok fans på tre år.

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:20

Panelsamtale

Panelsamtale

Ragnhild Vikestrand

Vest politidistrikt

10:20

Panelsamtale

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:40

Pause

Pause

10:40

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:10

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

11:10

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:30

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

11:30

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:10

Lunsj

Lunsj

12:10

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:10

Hvorfor og hvordan fungerer animasjoner på Instagram?

Hvorfor og hvordan fungerer animasjoner på Instagram?

13:10

Hvorfor og hvordan fungerer animasjoner på Instagram?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:30

Kommersielle muligheter og automatisering

Kommersielle muligheter og automatisering

13:30

Kommersielle muligheter og automatisering

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:50

Pause

Pause

13:50

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:20

Hvordan få mest ut av TikTok?

Hvordan få mest ut av TikTok?

14:20

Hvordan få mest ut av TikTok?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:40

Panelsamtale

Panelsamtale

14:40

Panelsamtale

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:00

Avslutning

Avslutning

15:00

Avslutning

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

Vi har 3 tematiske hovedspor og innleggene vil spisses innenfor disse. Du kan forvente gode foredrag, panelsamtaler og stor grad av interaksjon. Vi ønsker å engasjere deg som deltaker. Dine spørsmål og meninger er viktige for å få frem god erfaringsutveksling og inspirasjon.

En vellykket implementering av kreative idéer er en utfordring for alle organisasjoner. I dette sporet fokuserer vi både på de store kreative konseptene og de små idéene. Her dykker vi ned i detaljer som valg av formater, video eller foto og de kreative mulighetene vi har i dag. Du vil få konkrete tips som du kan ta med deg i utformingen av aktiviteter, eller tilpasset en strategi med konstant tilstedeværelse.

Hvordan er din bedrifts bevissthet rundt markedsføring? Her vil du lære om hvordan du får mest igjen for hver investert krone og arbeidstime. Hvordan kan du optimalisere dine kampanjer? Vi ser på hvordan forbrukere beveger seg gjennom kundereisen og valg av kanal. Hvor er det muligheter for deg til å være tidlig ute med noe nytt som vil gi deg en markedsfordel?

Hvordan utformer du en strategi for sosiale medier som harmonerer med bedriftens overordnede strategi? Hva skal man bruke tid og ressurser på? Og kanskje vel så viktig: Hva skal man ikke bruke tid og ressurser på? Hvordan bør man planlegge opp mot konkrete målsetninger? Vi ser på langsiktige vs kortsiktige aktiviteter, og hvordan man kan oppnå synergier mellom ulike aktiviteter. Og ikke minst hvordan man kan bygge videre på det man er god på og forutsetningene ligger til rette for.

OM

Konferanse og mye mer

Social Media Days ble først arrangert i 2012 og har siden vokst til å bli Norges største møteplass innen sosiale medier. Opp mot 700 mennesker har vært samlet på hovedarrangementet i Oslo, og det er blitt introdusert regionale arrangement med en lokal vri på programmet.

Hvert år samles noen av de fremste eksptertene på sosiale medier på scenen og i sal for å dele sine beste strategier og knytte nye kontakter. I tillegg deles prisen Gullenken ut under hovedarrangementet.

Etter et 2020 vi alle helst vil glemme satser vi for fullt i 2021, med 4 regionale arrangement i Stavanger, Bergen, Tromsø og Trondheim som alle leder opp til det store hovedarrangementet i Oslo i oktober.

Nytt av året er at vi introduserer månedlige streams

visit venue
Mange hjerner tenker bedre enn få!

Er det noen foredragsholdere du har spesielt lyst til å høre? Eller et tema du skulle ønske vi tok opp på konferansen? Kanskje det er noe du forsøker å få til på sosiale medier som du bare ikke vet hvilken knapp du skal trykke på, og så gjerne ville fått en kjapp "how to" instruksjon på?

Gi oss lyd hva du håper blir en del av programmet til konferansen!

visit venue
LUKK x
meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Skriv inn dine detaljer nedenfor om du ønsker å
holde deg oppdatert på siste nytt om SMD!

Interesser:

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Mailchimp til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Mailchimp behandler dine data her.

Takk!
Vi har registrert din påmelding.

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

Nyhetsbrev
komité

Møt programkomitéen

Programkommitéen består av noen av de mest erfarne og kreative aktørene i bransjen. Det har vært viktig for oss å involvere lokal ekspertise på regionskonferansene.

Leder

Astrid Valen-Utvik

Valen-Utvik AS

Eier og rådgiver
Medlem

Mariell Sæternes

SRF

Daglig leder
Medlem

Hans Martin Opsal

SRF

Markedssjef
Medlem

Morten Martinsen

Conventor AS

Prosjektleder
Kjøp billetter

REGISTRER DEG

Gå til billettoversikt

Bli en

SPONSOR

Kontakt oss