close icon
Innhold

Program

Programkomitéen er i gang med utformingen av årets program. Kom gjerne med ønsker og innspill til hva du kunne tenke deg å se på programmet.

09:00

Åpning

Åpning

Velkommen og praktisk informasjon

Mariell Sæternes

SRF

Daglig leder

09:00

Åpning

Sal A

Velkommen og praktisk informasjon

Sal B

Sal C

Sal D

09:05

7 trender som bør påvirke din SoMe-strategi i 2023

7 trender som bør påvirke din SoMe-strategi i 2023

Du har hørt det før. Trendene som skal revolusjonere måten du tenker på og som du "bare er nødt til å ta en del i". Det får du ikke her. For du må ingenting. Derimot det kan være lurt å velge og velge bort ting basert på hva du tenker passer for deg og din merkevare. Som passer sammen med din strategi. Ikke havne bakpå fordi du ikke kjenner til det. Noen trender varer og tilpasser seg over flere år, andre forsvinner like fort som de dukker opp. Jeg har sett på og satt sammen hva flere anser som viktigste trendene for sosiale medier i 2023 og vil dele mine funn med deg!

Mats Thorbjørnsen

Synlighet

Rådgiver | Digital strategi

09:05

7 trender som bør påvirke din SoMe-strategi i 2023

Sal A

Du har hørt det før. Trendene som skal revolusjonere måten du tenker på og som du "bare er nødt til å ta en del i". Det får du ikke her. For du må ingenting. Derimot det kan være lurt å velge og velge bort ting basert på hva du tenker passer for deg og din merkevare. Som passer sammen med din strategi. Ikke havne bakpå fordi du ikke kjenner til det. Noen trender varer og tilpasser seg over flere år, andre forsvinner like fort som de dukker opp. Jeg har sett på og satt sammen hva flere anser som viktigste trendene for sosiale medier i 2023 og vil dele mine funn med deg!

Sal B

Sal C

Sal D

09:30

Performance og merkevarebygging med influencers

Performance og merkevarebygging med influencers

Smood booker mellom 50 og 100 influencers hver måned og har gjort det i flere år. Vi snakker om hvordan du kan gjøre influencer-markedsføring salgsdrivende samtidig som du bygger merkevare. Vi deler suksess-faktorer og fail-faktorer, tips og triks og øser av våre erfaringer.

Alexander Grimstad

Smood Social

Smood Operator

09:30

Performance og merkevarebygging med influencers

Sal A

Smood booker mellom 50 og 100 influencers hver måned og har gjort det i flere år. Vi snakker om hvordan du kan gjøre influencer-markedsføring salgsdrivende samtidig som du bygger merkevare. Vi deler suksess-faktorer og fail-faktorer, tips og triks og øser av våre erfaringer.

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Pause

Pause

Mingling og kaffe

10:00

Pause

Sal A

Mingling og kaffe

Sal B

Sal C

Sal D

10:30

Fra kontakt til konvertering

Fra kontakt til konvertering

Tenk langsiktig i SOME annonseringen din

Marion Skulstad

Knowit

Rådgiver datadrevet markedsføring

Hilde Nilsen

Knowit

Teamleder / fagansvarlig, datadrevet markedsføring og analyse

10:30

Fra kontakt til konvertering

Sal A

Tenk langsiktig i SOME annonseringen din

Sal B

Sal C

Sal D

11:00

How to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn

How to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn

David heads up strategy at one of the best LinkedIn Marketing agencies in the Nordics and has been working with content distribution and media for the last decade, specialising in finding ways to optimise content distribution. He His talk will adress how to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn, what you need to know about LinkedIn in 2023 as well as hands-on tips and tricks how to outsmart your competition and algorithms.

David Larsson

Trickle

Chief Strategy Officer

11:00

How to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn

Sal A

David heads up strategy at one of the best LinkedIn Marketing agencies in the Nordics and has been working with content distribution and media for the last decade, specialising in finding ways to optimise content distribution. He His talk will adress how to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn, what you need to know about LinkedIn in 2023 as well as hands-on tips and tricks how to outsmart your competition and algorithms.

Sal B

Sal C

Sal D

11:30

Lunsj

Lunsj

11:30

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:30

TikTok for merkevarer

TikTok for merkevarer

Hvordan kan man som merkevare jobbe med innhold på Tiktok? Skal man satse organisk eller betalt? Og hva forventer brukerne å se av en merkevare på kanalen? Elg deler av sine erfaringer for å svare på disse brennhete spørsmålene, og trekker frem hva de mener må til for å oppnå suksess. Selvfølgelig krydret med en drøss med eksempler og inspirasjon. Elgene Thale og Jonas har lang erfaring i SoMe-gamet, der de har jobbet med alt fra kreativt konsept-/ og idéarbeid, utarbeidelse av kanalstrategier, innholdsproduksjon, SoMe-dialog og aktivt organisk engasjement, og kampanjeløp med betalt distribusjon. SoMe-byrået Elg hjelper i dag et bredt spekter av merkevarer med å oppnå effekt og nå sine målsetninger i sosiale medier. I tillegg er elgene alltid opptatt av å sette fargerike spor i alt de gjør 🦄🌈

Jonas Fagerberg

Elg

Performance-rådgiver og TikTok-ekspert

Thale Espenes

Elg

Prosjektleder

12:30

TikTok for merkevarer

Sal A

Hvordan kan man som merkevare jobbe med innhold på Tiktok? Skal man satse organisk eller betalt? Og hva forventer brukerne å se av en merkevare på kanalen? Elg deler av sine erfaringer for å svare på disse brennhete spørsmålene, og trekker frem hva de mener må til for å oppnå suksess. Selvfølgelig krydret med en drøss med eksempler og inspirasjon. Elgene Thale og Jonas har lang erfaring i SoMe-gamet, der de har jobbet med alt fra kreativt konsept-/ og idéarbeid, utarbeidelse av kanalstrategier, innholdsproduksjon, SoMe-dialog og aktivt organisk engasjement, og kampanjeløp med betalt distribusjon. SoMe-byrået Elg hjelper i dag et bredt spekter av merkevarer med å oppnå effekt og nå sine målsetninger i sosiale medier. I tillegg er elgene alltid opptatt av å sette fargerike spor i alt de gjør 🦄🌈

Sal B

Sal C

Sal D

13:15

Personvern ved bruk av amerikanske skyleverandører og sosiale medier i markedsføring

Personvern ved bruk av amerikanske skyleverandører og sosiale medier i markedsføring

John har lang erfaring med praktisk personvernrådgivning til både offentlig og privat sektor. Han har god innsikt i og erfaring med de problemstillinger som kan oppstå og de forhåndsregler som må tas ved bruk av internasjonale skyleverandører.

John Hornslien

KPMG Law Advokatfirma

Senior Manager og advokatfullmektig, personvern og regulatorisk

13:15

Personvern ved bruk av amerikanske skyleverandører og sosiale medier i markedsføring

Sal A

John har lang erfaring med praktisk personvernrådgivning til både offentlig og privat sektor. Han har god innsikt i og erfaring med de problemstillinger som kan oppstå og de forhåndsregler som må tas ved bruk av internasjonale skyleverandører.

Sal B

Sal C

Sal D

13:45

Pause

Pause

Mingling og kaffe

13:45

Pause

Sal A

Mingling og kaffe

Sal B

Sal C

Sal D

14:15

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

De fleste norske merkevarer bruker sosiale medier for å nå ut til interessentene sine, men dessverre går 9 av 10 frem på feil måte. Dette betyr at altfor mange kaster tid og penger ut av vinduet – og at de i samme dragsug går glipp av et enormt potensiale til å skape langsiktig verdi. Frida beskriver de største fallgruvene på Instagram og kommer med konkrete eksempler på hvordan du heller bør tenke for å engasjere din målgruppe.

Frida Marie Grande

Rådgiver

14:15

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

Sal A

De fleste norske merkevarer bruker sosiale medier for å nå ut til interessentene sine, men dessverre går 9 av 10 frem på feil måte. Dette betyr at altfor mange kaster tid og penger ut av vinduet – og at de i samme dragsug går glipp av et enormt potensiale til å skape langsiktig verdi. Frida beskriver de største fallgruvene på Instagram og kommer med konkrete eksempler på hvordan du heller bør tenke for å engasjere din målgruppe.

Sal B

Sal C

Sal D

15:00

Avslutning

Avslutning

Dagen rundes av med en oppsummering

Mariell Sæternes

SRF

Daglig leder

15:00

Avslutning

Sal A

Dagen rundes av med en oppsummering

Sal B

Sal C

Sal D

09:00

Åpning

Åpning

09:00

Åpning

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:05

7 trender som bør påvirke din SoMe-strategi i 2023

7 trender som bør påvirke din SoMe-strategi i 2023

09:05

7 trender som bør påvirke din SoMe-strategi i 2023

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:30

Performance og merkevarebygging med influencers

Performance og merkevarebygging med influencers

Alexander Grimstad

Smood Social

09:30

Performance og merkevarebygging med influencers

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Pause

Pause

10:00

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:30

Fra kontakt til konvertering

Fra kontakt til konvertering

10:30

Fra kontakt til konvertering

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:00

How to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn

How to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn

11:00

How to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:30

Lunsj

Lunsj

11:30

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:30

TikTok for merkevarer

TikTok for merkevarer

12:30

TikTok for merkevarer

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:15

Personvern ved bruk av amerikanske skyleverandører og sosiale medier i markedsføring

Personvern ved bruk av amerikanske skyleverandører og sosiale medier i markedsføring

John Hornslien

KPMG Law Advokatfirma

13:15

Personvern ved bruk av amerikanske skyleverandører og sosiale medier i markedsføring

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:45

Pause

Pause

13:45

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:15

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

14:15

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:00

Avslutning

Avslutning

15:00

Avslutning

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

Vi har 3 tematiske hovedspor og innleggene vil spisses innenfor disse. Du kan forvente gode foredrag, panelsamtaler og stor grad av interaksjon. Vi ønsker å engasjere deg som deltaker. Dine spørsmål og meninger er viktige for å få frem god erfaringsutveksling og inspirasjon.

En vellykket implementering av kreative idéer er en utfordring for alle organisasjoner. I dette sporet fokuserer vi både på de store kreative konseptene og de små idéene. Her dykker vi ned i detaljer som valg av formater, video eller foto og de kreative mulighetene vi har i dag. Du vil få konkrete tips som du kan ta med deg i utformingen av aktiviteter, eller tilpasset en strategi med konstant tilstedeværelse.

Hvordan er din bedrifts bevissthet rundt markedsføring? Her vil du lære om hvordan du får mest igjen for hver investert krone og arbeidstime. Hvordan kan du optimalisere dine kampanjer? Vi ser på hvordan forbrukere beveger seg gjennom kundereisen og valg av kanal. Hvor er det muligheter for deg til å være tidlig ute med noe nytt som vil gi deg en markedsfordel?

Hvordan utformer du en strategi for sosiale medier som harmonerer med bedriftens overordnede strategi? Hva skal man bruke tid og ressurser på? Og kanskje vel så viktig: Hva skal man ikke bruke tid og ressurser på? Hvordan bør man planlegge opp mot konkrete målsetninger? Vi ser på langsiktige vs kortsiktige aktiviteter, og hvordan man kan oppnå synergier mellom ulike aktiviteter. Og ikke minst hvordan man kan bygge videre på det man er god på og forutsetningene ligger til rette for.

OM

Konferanse og mye mer

Social Media Days ble først arrangert i 2012 og har siden vokst til å bli Norges største møteplass innen sosiale medier. Opp mot 700 mennesker har vært samlet på hovedarrangementet i Oslo, og det er blitt introdusert regionale arrangement med en lokal vri på programmet.

Hvert år samles noen av de fremste eksptertene på sosiale medier på scenen og i sal for å dele sine beste strategier og knytte nye kontakter. I tillegg deles prisen Gullenken ut under hovedarrangementet.

Etter et 2020 vi alle helst vil glemme satser vi for fullt i 2021, med 4 regionale arrangement i Stavanger, Bergen, Tromsø og Trondheim som alle leder opp til det store hovedarrangementet i Oslo i oktober.

Nytt av året er at vi introduserer månedlige streams

visit venue
Mange hjerner tenker bedre enn få!

Er det noen foredragsholdere du har spesielt lyst til å høre? Eller et tema du skulle ønske vi tok opp på konferansen? Kanskje det er noe du forsøker å få til på sosiale medier som du bare ikke vet hvilken knapp du skal trykke på, og så gjerne ville fått en kjapp "how to" instruksjon på?

Gi oss lyd hva du håper blir en del av programmet til konferansen!

visit venue
LUKK x
meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Skriv inn dine detaljer nedenfor om du ønsker å
holde deg oppdatert på siste nytt om SMD!

Interesser:

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Mailchimp til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Mailchimp behandler dine data her.

Takk!
Vi har registrert din påmelding.

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

Nyhetsbrev
komité

Møt programkomitéen

Programkommitéen består av noen av de mest erfarne og kreative aktørene i bransjen. Det har vært viktig for oss å involvere lokal ekspertise på regionskonferansene.

Leder

Astrid Valen-Utvik

Valen-Utvik AS

Eier og rådgiver
Medlem

Mariell Sæternes

SRF

Daglig leder
Medlem

Hans Martin Opsal

SRF

Markedssjef
Medlem

Morten Martinsen

Conventor AS

Prosjektleder
Kjøp billetter

REGISTRER DEG

Gå til billettoversikt

Bli en

SPONSOR

Kontakt oss