LUKK x
meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Skriv inn dine detaljer nedenfor om du ønsker å
holde deg oppdatert på siste nytt om SMD!

Interesser:

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Mailchimp til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Mailchimp behandler dine data her.

Takk!
Vi har registrert din påmelding.

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

Nyhetsbrev
Intervju med bransjefolk

En kjapp prat om sosiale medier med Erik Storm, digital nerd som leder byrået Digital Opptur

Social Media Days AS
September 10, 2021

Erik Storm mener det viktigste en bedrift bør fokusere på i sosiale medier, rett og slett er å være sosial! Alt for mange bruker sosiale medier kun til salg og tilbud, mens Erik tror brukerne har lyst til å se ting vi opplever verdifullt, morsomt eller nyttig.


Foto: Epicenter Oslo

– Hei, hvem er du?

Jeg er Erik Storm, en digital nerd som leder byrået Digital Opptur her i Oslo. Jeg jobber mest med søk, men bruker nå mer og mer tid på å drive selskapet, ta vare på de ansatte og jobbe med digitale strategier sammen med kunder. Jeg er glad i alt av sport, bruker litt for mye tid og penger på god mat og drikke, og akkurat nå gleder jeg meg mest til å bli ferdig med oppussingen hjemme.

 

– Hvilke spennende ting jobber du med akkurat nå?

Nå har vi nettopp fått seks nye ansatte i Digital Opptur som vi holder på å inkludere i fagmiljø og arbeidsoppgaver. Jeg synes det er viktig å ta godt vare på ansatte og bruker mye tid på at de skal ha det bra på jobb. I tillegg er det flere store kampanjer for høsten som nettopp er startet, samt at vi jo jobber med å forberede julesalget for flere kunder. 

 

– Hva synes du er det aller viktigste en bedrift bør fokusere på i sosiale medier?

Jeg tenker at det viktigste i sosiale medier er å være sosial. Alt for mange bruker sosiale medier kun til salg og tilbud, mens jeg tror vi brukere har lyst til å se ting vi opplever verdifullt, morsomt eller nyttig. For all del, fortell meg gjerne om et knalltilbud, men få med andre ting også. Når det kommer til annonsering så ser vi ofte hvor viktig det er å teste både annonser, målgrupper og innstillinger, da det påvirker resultatet mer enn du skulle tro.

 

– Hvilken virksomhet synes du skiller seg positivt ut i sosiale medier, og hvorfor?

Jeg blir stadig imponert over Sundvolden Hotel spesielt på Instagram. De er veldigflinke til å dele små og store øyeblikk, hva som skjer og hvem de er. Jeg liker veldig godt hvordan de blant annet viser frem de ansatte og området rundt hotellet.

 

– Hvilken kanal bruker du mest tid på for din virksomhet, og hva er grunnen til det?

For Digital Opptur så har det for meg gått mest tid på LinkedIn i det siste siden vi holder på å rekruttere. Men til vanlig er det nok fortsatt Facebook og Instagram som får mest tid for Digital Opptur av de sosiale kanalene. Privat derimot er det uten tvil TikTok som tar mest tid...

 

– Kan du fortelle oss om en erfaring fra ditt arbeid med sosiale medier som lærte deg noe viktig?

Kanskje min tydeligste erfaring fra digital markedsføring, og spesielt på sosiale medier, er hvordan små forskjeller kan ha mye å si. Vi liker å teste blant annet ulike annonser for kundene og ser ofte hvordan små endringer kan utgjøre store forskjeller i resultater. Når noe først går bra, får det ofte ekstra bra resultater på sosiale medier, så jeg kan ikke få sagt tydelig nok hvor viktig det er å teste og ikke bare gjøre det samme som sist.

 

– Hva inspirerer deg, og hvordan holder du deg oppdatert, innen sosiale medier?

Vi holder oss oppdatert på jobben gjennom både jevnlig faglig kunnskapsdeling, men også ved å følge en rekke bedrifter og personer både i Norge og utlandet. Dessuten er vi alle over gjennomsnittet glad i å prøve ut nye funksjoner. I tillegg til møter og samtaler med kunder holder vi også jevnlig kurs som hjelper oss med å holde oss oppdatert på det siste innen sosiale medier og digital markedsføring.



...
Nyeste innlegg