Vi har tatt en kjapp prat med Hanne-Lene Dahlgren om sosiale medier. Hva bør din bedrift fokusere på og hvem er det som gjør en god jobb i dag?
- Hei, hvem er du?
Hanne-Lene Dahlgren, forlagssjef og vegetarentusiast bak @hannelenesvegetar og Entusiast Forlag
- Hvilke spennende ting jobber du med akkurat nå?
Nå legger jeg planer for ny bok, og produserer mye videoinnhold for egne kanaler.
- Hva synes du er det aller viktigste en bedrift bør fokusere på i sosiale medier?
Tørre å ha en personlighet:)
- Hvilken virksomhet synes du skiller seg positivt ut i sosiale medier, og hvorfor?
Jeg kommer egentlig ikke på så mange som jeg synes skiller seg ut, men nå jobber jeg ganske utelukkende med mat, og der er det mye av det samme som foregår.
- Hvilken kanal bruker du mest tid på for din virksomhet, og hva er grunnen til det?
Instagram er definitivt viktigst for meg som er opptatt av dialog og inspirasjon.
- Kan du fortelle oss om en erfaring fra ditt arbeid med sosiale medier som lærte deg noe viktig?
Jeg tror det viktigste jeg har lært er at det alltid vil være noen som ikke liker det du mener, så det viktigste er at jeg selv (og min merkevare) er helt klare på hva jeg ønsker å stå for. Hvis alle liker deg, er det ingen som egentlig gjør det.
- Hva inspirerer deg, og hvordan holder du deg oppdatert, innen sosiale medier?
Siden mitt mål er å jobbe for redusert kjøttforbruk i Norge, blir jeg mest inspirert av all tilbakemeldingen jeg får fra folk som enten lager rettene mine, eller som lager noe inspirert av meg. Det gir utrolig mye å høre at det man gjør virker, og da er det bare å stå på videre. Angående å holde seg oppdatert, så føler jeg ikke at jeg klarer det egentlig:)