LUKK x
meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Skriv inn dine detaljer nedenfor om du ønsker å
holde deg oppdatert på siste nytt om SMD!

Interesser:

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Mailchimp til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Mailchimp behandler dine data her.

Takk!
Vi har registrert din påmelding.

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

Nyhetsbrev
Intervju med bransjefolk

En kjapp prat om sosiale medier - med Silje Slålien, rådgiver og innholdsprodusent hos Renovasjons- og gjenvinningsetaten i Oslo kommune

Social Media Days AS
August 6, 2021

Vi har tatt en prat med Silje Slålien Thoen. Hun sier hun nå har endt opp med drømmejobben hos Renovasjons- og gjenvinningsetaten i Oslo kommune, hvor hun skal få flere Oslofolk til å kildesortere. En utfordrende og givende jobb som hun stortrives i.

- Hei, hvem er du?

Silje Slålien Thoen fra Hønefoss, men Osloinnbygger på sjette året. Har jobbet med innholdsproduksjon og annonsering i sosiale medier siden 2015, både i mediebyrå og reklamebyrå. Jeg er utdannet Art Director og har studert mediefag i Volda. Nå har jeg endt opp med drømmejobben hos Renovasjons- og gjenvinningsetaten i Oslo kommune og skal få flere Oslofolk til å kildesortere (riktig)! En utfordrende og givende jobb jeg stortrives i.  


- Hvilke spennende ting jobber du med akkurat nå?

Jeg jobber med planer for fremtiden og hva den skal bringe for Renovasjons- og gjenvinningsetaten i Oslo kommune. Også pønsker jeg ut neste post vi skal publisere på @kildesorteringioslo.


- Hva synes du er det aller viktigste en bedrift bør fokusere på i sosiale medier?

Fokuser på å være ekte. Du må også forstå hvem det er du snakker til, og forstå kanalen du snakker i. For bedrifter som forsøker å selge produktene sine tror jeg det viktigste er at du ikke virker for pushy og reklamete.

Ha et mål med din tilstedeværelse i kanalen du snakker i. Tenk på stoppeffekt, og si det viktigste først i en post. Skap dialog med følgerne dine. Det ble visst flere enn én viktig ting. Hehe.

- Hvilken virksomhet synes du skiller seg positivt ut i sosiale medier, og hvorfor?

Det er jo mange der ute som gjør det bra. Og mange som er kjedelige, de fleste går under radaren altså. De jeg legger merke til er jo de som gjør noe litt annet.
Den første merkevaren som dukker opp i mitt hode er Oatly og deres fengende tekster og det visuelle som snakker til meg. De er veldig ekte/ærlige, samtidig provoserer de til debatt. Og gode bilder selger, elsker Trevarefabrikken sin konto fordi jeg får lyst til å dra dit hver gang jeg får opp et bilde i feeden. Og smak.no sine matbilder får meg til å sikle.

Dnbung har skjønt hvordan man skal prate til de unge om bank og økonomitips, noe jeg ikke ser fra andre i den bransjen.
Og Fremtiden i våre hender formidler sakene sine med viktige budskap blandet med digg grafikk.

- Hvilken kanal bruker du mest tid på for din virksomhet, og hva er grunnen til det?

Det er absolutt Facebook og Instagram det går mest tid til, de er våre viktigste kanaler per dags dato. Men det kan jo hende det endrer seg i fremtiden, kanskje bli TikToken av de viktigste for oss? Vi får se. 

- Kan du fortelle oss om en erfaring fra ditt arbeid med sosiale medier som lærte deg noe viktig?

Det er aldri en fasit på hva som fungerer. Om det er 6 eller 20 sekunder lang video. Er filmen din på 2 minutter og trenger å være det så kan det funke bra, så lenge det er godt innhold.

- Hva inspirerer deg, og hvordan holder du deg oppdatert, innen sosiale medier?

Jeg blir mer inspirert av private kontoer og influensere enn merkevarer i sosiale medier. Jeg følger ikke mange merkevarer, det er ikke alltid de gir meg så mye. Ellers følger jeg vel med på digitale nyheter her og der.

 

 

 

...
Nyeste innlegg