LUKK x
meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Skriv inn dine detaljer nedenfor om du ønsker å
holde deg oppdatert på siste nytt om SMD!

Interesser:

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Mailchimp til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Mailchimp behandler dine data her.

Takk!
Vi har registrert din påmelding.

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

Nyhetsbrev

Vebjørn Søndersrød

Advokatfirmaet Føyen
Partner
Oslo
Stavanger
Tromsø
Bergen
Trondheim

Advokat Vebjørn Søndersrød er partner i Advokatfirmaet i Ræder. Vebjørn og hans avdeling jobber med alle sider av markedsføringsregelverket, GDPR og immaterialrett. Vebjørn jobber spesielt mye med digital markedsføring og GDPR, markedsføring SoMe og med markedsføring på internett generelt. I dette inngår løpende juridisk risikovurdering av bruk av tjenester fra de amerikanske big tech leverandørene. Vebjørn er en svært mye brukt foredragsholder på området. Vebjørn kan mye om dataflyt og teknologien til å være advokat. Jørgen fra Synlighet kan mye mer, og våre foredrag er ment å henge sammen.I dette inngår løpende juridisk risikovurdering av bruk av tjenester fra de amerikanske big tech leverandørene. Vebjørn er en svært mye brukt foredragsholder på området. Vebjørn kan mye om dataflyt og teknologien til å være advokat. Jørgen fra Synlighet kan mye mer, og våre foredrag er ment å henge sammen.

Info om foredrag

Er Google Analytics lovlig å bruk? I tilfellet, hvordan kan GA brukes? Og kort om ansvar og muligheter ved bruk av markedsføringstjenester fra amerikanske «big tech».

Google Analytics som tjeneste er både en analyticstjeneste, men har også funksjonalitet for innsamling og bruk av persondata til markedsføring. GA har fått mye juridisk omtale de siste året, og flere Europeiske lands tilsynsmyndigheter har slått fast at det ikke er «lov» å bruke GA under GDPR-regelverket. Eller har de egentlig gjort det? Kan vi fortsette å bruke GA i Norge, og hva er egentlig den reelle risikoen i Norge ved å gjøre det?

Vebjørn må også snakke kort om hvorfor Datatilsynet ikke har bedriftsside på Facebook. Dette vil nemlig være illustrerende for GA men også for hvilket ansvar du som bedrift har for bruk av tjenester fra aktører som Google og Facebook.