Gullenken

Kriterier

Her ser du hvordan juryen jobber når de skal kåre vinnerne av prisutdelingen

Vi i juryen bruker samme prinsipper i vurdering av alle kategoriene. Her kan du få en bedre beskrivelse av hvordan vi jobber og hva vi legger vekt på. Dette er de viktigste elementene vi ser på:

  • Formidlingsevne
  • Fokus på kvalitet
  • Hvordan kreativitet utvises
  • Kanalforståelse
  • Målgruppeforståelse
  • Vurderer engasjement
  • Hvorvidt man er nytenkende
  • Håndtering av dialog
  • Total innholdsproduksjon
  • Virkemiddelbruk; tekst / bilde / video
  • Håndhever lover / regler

Alle virksomheter / merkevarer som har en tilstedeværelse i sosiale medier, kan nomineres i de ulike relevante kategoriene, uavhengig av om innholdet lages på Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat, TikTok, LinkedIn eller andre sosiale kanaler. Ettersom juryen ikke kan se alt innhold som deles langt tilbake i tid på flyktige plattformer som Instagram Stories og Snapchat, vil det i disse tilfellene være nødvendig å legge ved skjermdumper, lenker eller andre ting som kan vises til i begrunnelsen.  

Juryen vil påse etter beste evne at vinnerne holder seg innenfor gjeldende lover og regler som eksempelvis markedsføringsloven, åndsverksloven, konkurranseregler o.a., men juryen vil ikke kunne kvalitetssjekke absolutt alt av publiserte poster inneværende år, på alle nominerte kandidater. Juryen skal danne seg et best mulig helhetsbilde av den totale tilstedeværelsen og innholdet som deles i sosiale medier.  

Gi en begrunnelse for din nominasjon basert på et relevant utvalg av kriteriene fra listen over, og skriv en kort argumentasjon for hvorfor du nominerer den utvalgte (vær strukturert og fatt deg i korthet, max 1000 tegn).