13.–14. september 2023 samles vi på Meet Ullevaal i Oslo. Det er også bli lagt ut digitale billetter for å følge arrangementet på stream.
2023er året hvor vi er tilbake med Social Media Awards. Det skal deles ut priser i ti kategorier, som årets fagperson, årets kampanje og årets talent.
Ved å arrangere konferansen på Meet Ullevaal får vi mingleområder med mulighet for å besøke utstillere og anledning til å ha tematiske parallellsejoner, hvor vi virkelig får gått i dybden. I tillegg får dere anledning til å spise varm lunsj sittende. Vi gleder oss til å utvikle nettverk, høre gode foredrag, delta i debatter og lære masse.
Dersom du har tips eller tilbakemeldinger send oss gjerne en mail på post@socialmediadays.no
Vi håper du gleder deg like mye som vi gjør.
Hjertelig velkommen!
Takk!
Vi har registrert din påmelding.
OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.
Sikre deg billett til konferansen i Oslo som går av stabelen 13. – 14. september 2023!
Priser er ekskludert mva. For vilkår ved påmelding og deltagelse trykk her
Hør noen av våre fordragsholdere sine umiddelbare reaksjoner etter Social Media Days 2021
13.–14. september 2023 samles vi i Oslo for Social Media Days.
Sognsveien 77C, 0855 Oslo
Bli inspirert av de beste. Få gode råd, og lær noe nytt som gjør din egen SoMe-hverdag bedre og morsommere.
Du møter spennende mennesker som kan, og vil dele av sin kunnskap. Dette er sannsynligvis den beste møteplassen du kan velge, om du er opptatt av å utvikle nettverket ditt.
Ønsker du å friske opp det du lærte kan du se opp igjen konferansen digitalt i ettertid
Vi har 3 tematiske hovedspor og innleggene vil spisses innenfor disse. Du kan forvente gode foredrag, panelsamtaler og stor grad av interaksjon. Vi ønsker å engasjere deg som deltaker. Dine spørsmål og meninger er viktige for å få frem god erfaringsutveksling og inspirasjon.
En vellykket implementering av kreative idéer er en utfordring for alle organisasjoner. I dette sporet fokuserer vi både på de store kreative konseptene og de små idéene. Her dykker vi ned i detaljer som valg av formater, video eller foto og de kreative mulighetene vi har i dag. Du vil få konkrete tips som du kan ta med deg i utformingen av aktiviteter, eller tilpasset en strategi med konstant tilstedeværelse.
Hvordan er din bedrifts bevissthet rundt markedsføring? Her vil du lære om hvordan du får mest igjen for hver investert krone og arbeidstime. Hvordan kan du optimalisere dine kampanjer? Vi ser på hvordan forbrukere beveger seg gjennom kundereisen og valg av kanal. Hvor er det muligheter for deg til å være tidlig ute med noe nytt som vil gi deg en markedsfordel?
Hvordan utformer du en strategi for sosiale medier som harmonerer med bedriftens overordnede strategi? Hva skal man bruke tid og ressurser på? Og kanskje vel så viktig: Hva skal man ikke bruke tid og ressurser på? Hvordan bør man planlegge opp mot konkrete målsetninger? Vi ser på langsiktige vs kortsiktige aktiviteter, og hvordan man kan oppnå synergier mellom ulike aktiviteter. Og ikke minst hvordan man kan bygge videre på det man er god på og forutsetningene ligger til rette for.
Social Media Days har som mål å være Norges fremste møteplass for deg som jobber med sosiale medier. Uansett hvor du jobber, vil du finne inspirasjon, lære noe nytt og knytte nye kontakter.
Vi arrangerer fagkonferanser for deg som tar sosiale medier på alvor. Vi tilbyr både regionale dagskonferanser og en nasjonal konferanse over to dager i Oslo. Vi vil være Norges beste kompetansearena innenfor sosiale medier, og vi ønsker at du skal delta, og ta del i et løpende kompetanseløft.
Bli inspirert av de beste. Få gode råd, og lær noe nytt som gjør din egen SoMe-hverdag bedre og morsommere
Det er mulig å delta digitalt på Social Media Days Oslo + stream er tilgjengelig for både digitale og fysiske deltagere i 90 dager.
Praktiske HOW-TO workshops blir en sentral del av programmet på hovedarrangementet
Social Media Awards henger høyt i bransjen. I år deles den ut i 10 kategorier. Det er mange som har utmerket seg, så det blir spennende å se hvem som tar med seg statuettene hjem i år.
Du møter spennende mennesker som kan, og vil dele av sin kunnskap. Dette er sannsynligvis den beste møteplassen du kan velge, om du er opptatt av å utvikle nettverket ditt.
Relevante og morsomme stands gir deg et ekstra samlingspunkt i pausene.
Social Media Days 2023 ble streamet live. Opptakene vil være tilgjengelig for samtlige deltakere i 90 dager.
No items found.
No items found.
Gründer av Get Inspired, investor iDo it with passion, og markedsfører ihjertet
No items found.
No items found.
Camilla er allmennlærer på papiret, tekstforfatter i hjertet – og av yrke. I 2010 gründet hun tekstbyrået HvabeHager i Trondheim. Her har hun og kollegaene hjulpet hundrevis av bedrifter i alle tenkelige (og utenkelige!) bransjer med å finne ordene som får dem til å skinne. Hun har i en årrekke holdt kurs og foredrag for private og offentlige virksomheter, og ga i 2020 ut boken Skriv så du får JA.
Følg med her og i sosiale medier for siste nytt om konferansene våre.
Er det noen foredragsholdere du har spesielt lyst til å høre? Eller et tema du skulle ønske vi tok opp på konferansen? Kanskje det er noe du forsøker å få til på sosiale medier som du bare ikke vet hvilken knapp du skal trykke på, og så gjerne ville fått en kjapp "how to" instruksjon på?
Gi oss lyd hva du håper blir en del av programmet til konferansen!
Frida blir fysisk uvel av selvopptatt innhold fra merkevarer i sosiale medier – og skulle ønske flere tok målgruppene sine på alvor. Hun har lang SoMe-erfaring fra både byrå og kundesiden, men det hun kanskje er mest kjent for er Instagram-kontoen @frida.tegner, hvor hun deler politiske innlegg som ofte går viralt. Tidligere har hun vært med på å bygge Amnesty sin Instagram-konto til å bli blant de største i landet.
Frida blir fysisk uvel av selvopptatt innhold fra merkevarer i sosiale medier – og skulle ønske flere tok målgruppene sine på alvor. Hun har lang SoMe-erfaring fra både byrå og kundesiden, men det hun kanskje er mest kjent for er Instagram-kontoen @frida.tegner, hvor hun deler politiske innlegg som ofte går viralt. Tidligere har hun vært med på å bygge Amnesty sin Instagram-konto til å bli blant de største i landet.
Velkommen til dag 2
I løpet av det siste året har kunstig intelligens blitt et viktig tema i de fleste bedrifter og organisasjoner. Hva er grunnen til at det har blitt så viktig nå? Hvilke muligheter har vi fått og hvilke begrensninger ser vi? Eirik Solheim tar for seg både språkmodeller og tjenester som kan lage bilder og video. Hva kan ChatGPT faktisk brukes til? Hvordan lager man gode instrukser/prompts? Hva med desinformasjon og falske nyheter? Og hva er trendene akkurat nå?
I løpet av det siste året har kunstig intelligens blitt et viktig tema i de fleste bedrifter og organisasjoner. Hva er grunnen til at det har blitt så viktig nå? Hvilke muligheter har vi fått og hvilke begrensninger ser vi? Eirik Solheim tar for seg både språkmodeller og tjenester som kan lage bilder og video. Hva kan ChatGPT faktisk brukes til? Hvordan lager man gode instrukser/prompts? Hva med desinformasjon og falske nyheter? Og hva er trendene akkurat nå?
Du har hørt det før. Trendene som skal revolusjonere måten du tenker på og som du "bare er nødt til å ta en del i". Det får du ikke her. For du må ingenting. Derimot det kan være lurt å velge og velge bort ting basert på hva du tenker passer for deg og din merkevare. Som passer sammen med din strategi. Ikke havne bakpå fordi du ikke kjenner til det. Noen trender varer og tilpasser seg over flere år, andre forsvinner like fort som de dukker opp. Jeg har sett på og satt sammen hva flere anser som viktigste trendene for sosiale medier i 2023 og vil dele mine funn med deg!
Du har hørt det før. Trendene som skal revolusjonere måten du tenker på og som du "bare er nødt til å ta en del i". Det får du ikke her. For du må ingenting. Derimot det kan være lurt å velge og velge bort ting basert på hva du tenker passer for deg og din merkevare. Som passer sammen med din strategi. Ikke havne bakpå fordi du ikke kjenner til det. Noen trender varer og tilpasser seg over flere år, andre forsvinner like fort som de dukker opp. Jeg har sett på og satt sammen hva flere anser som viktigste trendene for sosiale medier i 2023 og vil dele mine funn med deg!
Personlig markedsføring var med å bygge Get Inspired, som i dag er en av Norges største nettbutikker. I 2020 solgte Silje seg delvis ned, for å satse på en ny gründerreise i Do it with passion, som jobber med investeringer og markedsføring. Nå kommer hun på Social Media Days for å dele merkevarestrategien bak "Get Inspired Silje" og den stragiske rebranding fasen hun har vært gjennom de siste årene.
Personlig markedsføring var med å bygge Get Inspired, som i dag er en av Norges største nettbutikker. I 2020 solgte Silje seg delvis ned, for å satse på en ny gründerreise i Do it with passion, som jobber med investeringer og markedsføring. Nå kommer hun på Social Media Days for å dele merkevarestrategien bak "Get Inspired Silje" og den stragiske rebranding fasen hun har vært gjennom de siste årene.
David heads up strategy at one of the best LinkedIn Marketing agencies in the Nordics and has been working with content distribution and media for the last decade, specialising in finding ways to optimise content distribution. He His talk will adress how to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn, what you need to know about LinkedIn in 2023 as well as hands-on tips and tricks how to outsmart your competition and algorithms.
David heads up strategy at one of the best LinkedIn Marketing agencies in the Nordics and has been working with content distribution and media for the last decade, specialising in finding ways to optimise content distribution. He His talk will adress how to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn, what you need to know about LinkedIn in 2023 as well as hands-on tips and tricks how to outsmart your competition and algorithms.
Hvordan tørre å følge drømmene dine, hvordan få til work/life-balance og hva har du lært på veien?
I denne breakout sessionen vil to av bransjens mest anerkjente eksperter, Thomas Moen og Per Christian Strand Teslo, dykke dypere inn i verdenen av betalt annonsering på noen av de mest populære sosiale medieplattformene. Per Christian Strand Teslo, som er Head of Sales, Norway for Snap Inc, vil gi deltakerne en grundig forståelse av betalt annonsering på Snapchat. Han vil dele innsikt i hvordan merkevarer kan maksimere sin tilstedeværelse på plattformen, utnytte unike annonseringsverktøy og engasjere seg med Snapchats unge og aktive brukerbase.
På den annen side vil Thomas Moen presentere en detaljert case study for en kunde av Moen & Co. Han vil gå gjennom strategiene og taktikkene som ble brukt for betalt annonsering på plattformer som Facebook, Google, TikTok og Pinterest. Deltakerne vil få en førstehånds titt på hva som fungerer, utfordringene de møtte, og hvordan de oppnådde optimal avkastning på investeringen. Denne sesjonen lover å være en gullgruve av praktisk kunnskap for de som ønsker å forbedre sin betalte annonseringsstrategi på tvers av ulike kanaler. Ta med egne spørsmål for en QnA session.
I denne breakout sessionen vil to av bransjens mest anerkjente eksperter, Thomas Moen og Per Christian Strand Teslo, dykke dypere inn i verdenen av betalt annonsering på noen av de mest populære sosiale medieplattformene. Per Christian Strand Teslo, som er Head of Sales, Norway for Snap Inc, vil gi deltakerne en grundig forståelse av betalt annonsering på Snapchat. Han vil dele innsikt i hvordan merkevarer kan maksimere sin tilstedeværelse på plattformen, utnytte unike annonseringsverktøy og engasjere seg med Snapchats unge og aktive brukerbase.
På den annen side vil Thomas Moen presentere en detaljert case study for en kunde av Moen & Co. Han vil gå gjennom strategiene og taktikkene som ble brukt for betalt annonsering på plattformer som Facebook, Google, TikTok og Pinterest. Deltakerne vil få en førstehånds titt på hva som fungerer, utfordringene de møtte, og hvordan de oppnådde optimal avkastning på investeringen. Denne sesjonen lover å være en gullgruve av praktisk kunnskap for de som ønsker å forbedre sin betalte annonseringsstrategi på tvers av ulike kanaler. Ta med egne spørsmål for en QnA session.
Det er mange gode grunner til at du som merkevare bør bruke mer tid på dialog i sosiale medier. SoMe-produsent Leane og SoMe-rådgiver Celine gir deg tipsene du trenger for å bygge merkevare i kommentarfeltene der ute. Få med deg inspirerende eksempler, innføring i strategi og smarte verktøy på veien til å bli en stjerne i SoMe-dialog!
Leane og Celine Finnøy, Elg
Vi kommer til å ha en uformell tone i innlegget hvor vi fokuserer på hvordan vi har dialog med våre følgere, både i form av innholdsproduksjon og direkte kommunikasjon i kommentarfeltene. Vi vil vise til både opp- og nedturer.
Lene Løvik og Stine R. Iversen, NAV Foreldrepenger
Det er mange gode grunner til at du som merkevare bør bruke mer tid på dialog i sosiale medier. SoMe-produsent Leane og SoMe-rådgiver Celine gir deg tipsene du trenger for å bygge merkevare i kommentarfeltene der ute. Få med deg inspirerende eksempler, innføring i strategi og smarte verktøy på veien til å bli en stjerne i SoMe-dialog!
Leane og Celine Finnøy, Elg
Vi kommer til å ha en uformell tone i innlegget hvor vi fokuserer på hvordan vi har dialog med våre følgere, både i form av innholdsproduksjon og direkte kommunikasjon i kommentarfeltene. Vi vil vise til både opp- og nedturer.
Lene Løvik og Stine R. Iversen, NAV Foreldrepenger
Det er kjipt når målgruppen din ikke bryr seg om deg! Og kanskje enda kjipere når de bare forbinder deg med “kloakk” og “rørleggersprekk”? Gjennom flere år har Apriil PR arbeidet med “nesten-influencere”, Instagram, TikTok, SnapChat og tradisjonelle PR-aktiviteter, for å endre tenåringers holdning til rørleggerfaget. Resultatet er en rekordøkning i søkertall til rørlegger-utdanningen og et rush av jenter til yrket! I dette foredraget deler Camilla og Bjørn sine råd om hvordan du kan nå ut til tenåringer i dagens kaotiske medielandskap.
Camilla Egner og Bjørn J. Sørheim-Queseth, Apriil PR
Diplom-Is har gjennom forbrukerengasjement skapt stor suksess for sine iskremnyheter. Hvordan har de klart å benytte engasjementet rundt sin kategori og hva kan vi lære for å skape større engasjement gjennom egne kanaler?
Hedvid Skjelbred Svabø, Diplom Is
Når genuint engasjement overgår mediebudsjett. Gjennom en grundig studie av Bunnpris' strategi, vil vi avdekke hvordan de engasjerte middagskunder på en genuin måte. Uten å investere i tradisjonell reklame, har de skapt en solid posisjon som både ansatte og kunder har omfavnet.
Gunn Kari Skavhaug, markedssjef Bunnpris & Stine Bustillo, daglig leder Åpenbart
Det er kjipt når målgruppen din ikke bryr seg om deg! Og kanskje enda kjipere når de bare forbinder deg med “kloakk” og “rørleggersprekk”? Gjennom flere år har Apriil PR arbeidet med “nesten-influencere”, Instagram, TikTok, SnapChat og tradisjonelle PR-aktiviteter, for å endre tenåringers holdning til rørleggerfaget. Resultatet er en rekordøkning i søkertall til rørlegger-utdanningen og et rush av jenter til yrket! I dette foredraget deler Camilla og Bjørn sine råd om hvordan du kan nå ut til tenåringer i dagens kaotiske medielandskap.
Camilla Egner og Bjørn J. Sørheim-Queseth, Apriil PR
Diplom-Is har gjennom forbrukerengasjement skapt stor suksess for sine iskremnyheter. Hvordan har de klart å benytte engasjementet rundt sin kategori og hva kan vi lære for å skape større engasjement gjennom egne kanaler?
Hedvid Skjelbred Svabø, Diplom Is
Når genuint engasjement overgår mediebudsjett. Gjennom en grundig studie av Bunnpris' strategi, vil vi avdekke hvordan de engasjerte middagskunder på en genuin måte. Uten å investere i tradisjonell reklame, har de skapt en solid posisjon som både ansatte og kunder har omfavnet.
Gunn Kari Skavhaug, markedssjef Bunnpris & Stine Bustillo, daglig leder Åpenbart
Haugfos skal gi oss et innblikk i hvem GEN Z er, hvor de lever sine digitale liv, hva som skjer på kryss og tvers i sosiale plattformer og hvordan mediebedrifter kan håndtere dette. Innsikten er fra egen research og kontinuerlig arbeid og dialog med verdensledende miljøer og mediehus som jobber med å nå unge målgrupper.
Haugfos skal gi oss et innblikk i hvem GEN Z er, hvor de lever sine digitale liv, hva som skjer på kryss og tvers i sosiale plattformer og hvordan mediebedrifter kan håndtere dette. Innsikten er fra egen research og kontinuerlig arbeid og dialog med verdensledende miljøer og mediehus som jobber med å nå unge målgrupper.
Med disse grepene vil du gjøre det bedre på sosiale medier, uavhengig av hvilken kanal du befinner deg på. Det er noen grunnsteiner som absolutt alt SoMe-innhold bygger på, og her går vi gjennom de steg for steg. Det handler ikke om dyre verktøy og store ressurser, men om å skape innhold som berører. Dette foredraget vil gi deg kunnskapen du trenger til å kunne lage innhold som engasjerer på sosiale medier, kun ved hjelp av deg selv og en smarttelefon.
Med disse grepene vil du gjøre det bedre på sosiale medier, uavhengig av hvilken kanal du befinner deg på. Det er noen grunnsteiner som absolutt alt SoMe-innhold bygger på, og her går vi gjennom de steg for steg. Det handler ikke om dyre verktøy og store ressurser, men om å skape innhold som berører. Dette foredraget vil gi deg kunnskapen du trenger til å kunne lage innhold som engasjerer på sosiale medier, kun ved hjelp av deg selv og en smarttelefon.
Konferansier Frida får besøk av Sindre Stranden Tollefsen som er kommunikasjonssjef i Amnesty. Sammen skal de røske tak i de største og vanligste problemene som oppstår når man jobber med sosiale medier i en bedrift eller organisasjon. Hva må egentlig til for å komme seg forbi de verste hinderne? Og er det egentlig mulig å oppnå en tilstand hvor ingen kollegaer spør «kan ikke du bare poste dette?»
Konferansier Frida får besøk av Sindre Stranden Tollefsen som er kommunikasjonssjef i Amnesty. Sammen skal de røske tak i de største og vanligste problemene som oppstår når man jobber med sosiale medier i en bedrift eller organisasjon. Hva må egentlig til for å komme seg forbi de verste hinderne? Og er det egentlig mulig å oppnå en tilstand hvor ingen kollegaer spør «kan ikke du bare poste dette?»
Endelig kom rammeverket mellom EU og USA på plass, som gjør at vi nå lettere kan bruke amerikanske tjenester under GDPR, som Google Analytics. Men det er mager trøst hvis tjenesten du vil bruke er ulovlig, noe Datatilsynet (og EUs øverste myndighet for GPDR) mener sentrale Facebook-tjenester er. Eller vent, er det egentlig ditt problem som kunde og bruker at Facebook er i ordentlig trøbbel med Europeiske myndigheter? Ja, og TikTok og kinesere da. En ting er hva som (kanskje) er lov. En annen viktig ting er hva som er passer i din omdømmestrategi for deg, ditt brand og din målgruppe. Vebjørn vil gi oppdatert status samt innspill til hvordan du kan vurdere og velge.
Endelig kom rammeverket mellom EU og USA på plass, som gjør at vi nå lettere kan bruke amerikanske tjenester under GDPR, som Google Analytics. Men det er mager trøst hvis tjenesten du vil bruke er ulovlig, noe Datatilsynet (og EUs øverste myndighet for GPDR) mener sentrale Facebook-tjenester er. Eller vent, er det egentlig ditt problem som kunde og bruker at Facebook er i ordentlig trøbbel med Europeiske myndigheter? Ja, og TikTok og kinesere da. En ting er hva som (kanskje) er lov. En annen viktig ting er hva som er passer i din omdømmestrategi for deg, ditt brand og din målgruppe. Vebjørn vil gi oppdatert status samt innspill til hvordan du kan vurdere og velge.
Er det innafor å få ChatGPT-hjelp til å produsere innhold til sosiale medier? JA, mener Camilla Hager. Men hvordan? Lær hvordan du utnytter din nye, heldigitale markedsassistent, samtidig som du bevarer det menneskelige og autentiske. Oppdag hvilke kommandoer som gjør at du kan halvere tiden du investerer – og doble verdien du får ut. Minst.
Er det innafor å få ChatGPT-hjelp til å produsere innhold til sosiale medier? JA, mener Camilla Hager. Men hvordan? Lær hvordan du utnytter din nye, heldigitale markedsassistent, samtidig som du bevarer det menneskelige og autentiske. Oppdag hvilke kommandoer som gjør at du kan halvere tiden du investerer – og doble verdien du får ut. Minst.
TikTok har raskt blitt en sentral aktør i merkevareverdenen, og for de som vet hvordan de skal navigere plattformen, ligger det uendelige muligheter i vente. Men den gir oss ikke bare ekstreme muligheter ulikt noe annet vi har sett de siste årene, den skaper også nye fallgruver, risiko og en kritisk poisisjon for de som merkevarer som overser den. Vi avslører ti kritiske hemmeligheter som kan forvandle en utdatert og kostbar markedsstrategi til noe som FAKTISK driver omsetning, vekst og ekte merkevarelojalitet. Det handler ikke lengre bare om TikTok, men hvor raskt du kan tilpasse deg nye plattformer når å kjøpe seg til vekst ikke lenger er et alternativ.
Stine Bustillo, Åpenbart
TikTok lanserer nå konseptet TikTok Search Ads i Norden. Noe som gjør at bedrifter kan annonsere på utvalgte søkeord, i TikTok appen. Dette fungerer på samme måte som Google Ads, hvor man velge aktuelle søkeord man vil være relevante på. For eksempel kan Adidas velge å være synlige på søkeordet "kule sneakers" eller et gatekjøkken være synlige når man søker etter "junkfood". 84% av markedsførere tror faktisk at Google er i ferd med å dø ut. TikTok er søkemotoren til Gen Z. Men, det er også et sosialt medie. Foredraget handler om hvordan grensene mellom søkemotorene og de sosiale mediene er i ferd med å dø ut, og hvordan de ulike kanalene nå glir inn i hverandre.
Katinka Sletten, Synlighet
TikTok har raskt blitt en sentral aktør i merkevareverdenen, og for de som vet hvordan de skal navigere plattformen, ligger det uendelige muligheter i vente. Men den gir oss ikke bare ekstreme muligheter ulikt noe annet vi har sett de siste årene, den skaper også nye fallgruver, risiko og en kritisk poisisjon for de som merkevarer som overser den. Vi avslører ti kritiske hemmeligheter som kan forvandle en utdatert og kostbar markedsstrategi til noe som FAKTISK driver omsetning, vekst og ekte merkevarelojalitet. Det handler ikke lengre bare om TikTok, men hvor raskt du kan tilpasse deg nye plattformer når å kjøpe seg til vekst ikke lenger er et alternativ.
Stine Bustillo, Åpenbart
TikTok lanserer nå konseptet TikTok Search Ads i Norden. Noe som gjør at bedrifter kan annonsere på utvalgte søkeord, i TikTok appen. Dette fungerer på samme måte som Google Ads, hvor man velge aktuelle søkeord man vil være relevante på. For eksempel kan Adidas velge å være synlige på søkeordet "kule sneakers" eller et gatekjøkken være synlige når man søker etter "junkfood". 84% av markedsførere tror faktisk at Google er i ferd med å dø ut. TikTok er søkemotoren til Gen Z. Men, det er også et sosialt medie. Foredraget handler om hvordan grensene mellom søkemotorene og de sosiale mediene er i ferd med å dø ut, og hvordan de ulike kanalene nå glir inn i hverandre.
Katinka Sletten, Synlighet
Fra planlegging til prestasjon: Dette er byggeklossene du trenger for å lykkes med strategien på SoMe!
Reguleringene knyttet til bærekraft, og særlig personvern, byr på store utfordringer for oss markedsførere. Det har vi snakket mye om de siste årene. Men med fare for å slå inn åpne dører: er det ikke på tide at vi skifter fokus? I dette innlegget vil Sander Landmark fra TRY Opt fortelle om hvorfor EU-direktivene bør hylles.
Reguleringene knyttet til bærekraft, og særlig personvern, byr på store utfordringer for oss markedsførere. Det har vi snakket mye om de siste årene. Men med fare for å slå inn åpne dører: er det ikke på tide at vi skifter fokus? I dette innlegget vil Sander Landmark fra TRY Opt fortelle om hvorfor EU-direktivene bør hylles.
Alexander vil dele hvordan Smood Social tenker rundt kreativitet, hvordan de jobber frem nye kampanjer, og hvordan selve kreativene og ideene er så avgjørende for om annonser eller influenser-kampanjer faktisk gir resultater. Smood er brennende opptatt av merkevareidentitet i sosiale medier, der alt for mange merkevarer mister seg selv. Hvordan kan merkevarer være til stede på sine egne premisser, mens de både bygger merkevare og får målbare resultater i form av konverteringer? Mye snadder her altså💚 Smood er et av Norges ledende SoMe-byråer og har vært det siden oppstarten i 2018. Smood hjelper kundene med å skape resultater og bygge merkevarer i sosiale medier.
Alexander vil dele hvordan Smood Social tenker rundt kreativitet, hvordan de jobber frem nye kampanjer, og hvordan selve kreativene og ideene er så avgjørende for om annonser eller influenser-kampanjer faktisk gir resultater. Smood er brennende opptatt av merkevareidentitet i sosiale medier, der alt for mange merkevarer mister seg selv. Hvordan kan merkevarer være til stede på sine egne premisser, mens de både bygger merkevare og får målbare resultater i form av konverteringer? Mye snadder her altså💚 Smood er et av Norges ledende SoMe-byråer og har vært det siden oppstarten i 2018. Smood hjelper kundene med å skape resultater og bygge merkevarer i sosiale medier.
Shiiit, det er mye å tenke på i hverdagen. Enda godt Thomas Engeset har laget den ultimate huskelista til neste gang du skal lage knakenes godt video-innhold til sosiale medier. Thomas har produsert hundrevis av SoMe-videoer og gjennom prøving, feiling og seiere har han kommet opp med huskelista du kan henge på kjøleskapet, til neste gang du skal produsere godt video-innhold!
Shiiit, det er mye å tenke på i hverdagen. Enda godt Thomas Engeset har laget den ultimate huskelista til neste gang du skal lage knakenes godt video-innhold til sosiale medier. Thomas har produsert hundrevis av SoMe-videoer og gjennom prøving, feiling og seiere har han kommet opp med huskelista du kan henge på kjøleskapet, til neste gang du skal produsere godt video-innhold!
Thomas Moen gir en dyptgående analyse av "state of the union" for annonsering på sosiale medier i 2023. Med EU som strammer inn regelverket rundt personvern, blir landskapet stadig vanskeligere å navigere. Moen vil belyse viktige benchmarks og gi innsikt i hvordan merkevarer kan sammenligne seg med konkurrentene. Han vil også gi råd om hvordan man bør tenke og navigere i dette komplekse miljøet, og diskutere om man bør fokusere utelukkende på Meta (tidligere kjent som Facebook) eller utforske andre plattformer for optimal rekkevidde og engasjement.
Thomas Moen gir en dyptgående analyse av "state of the union" for annonsering på sosiale medier i 2023. Med EU som strammer inn regelverket rundt personvern, blir landskapet stadig vanskeligere å navigere. Moen vil belyse viktige benchmarks og gi innsikt i hvordan merkevarer kan sammenligne seg med konkurrentene. Han vil også gi råd om hvordan man bør tenke og navigere i dette komplekse miljøet, og diskutere om man bør fokusere utelukkende på Meta (tidligere kjent som Facebook) eller utforske andre plattformer for optimal rekkevidde og engasjement.
Dette foredraget blir du med på en reise som setter sosiale medier i et nytt og verdifullt perspektiv. Kristian gir deg et innblikk i sosiale mediers utvikling fra 90-tallet til nå, og setter retning for hvordan man bør tenke på sosiale medier nå og i fremtiden. Her får du et metaforisk perspektiv på markedsføring, samtidig som du får innblikk i Kristians egen 70-20-10-metodikk der galskap spiller en vesentlig rolle. Med innslag av quiz og involvering, får du et annerledes og engasjerende foredrag om markedsføring i sosiale medier.
Dette foredraget blir du med på en reise som setter sosiale medier i et nytt og verdifullt perspektiv. Kristian gir deg et innblikk i sosiale mediers utvikling fra 90-tallet til nå, og setter retning for hvordan man bør tenke på sosiale medier nå og i fremtiden. Her får du et metaforisk perspektiv på markedsføring, samtidig som du får innblikk i Kristians egen 70-20-10-metodikk der galskap spiller en vesentlig rolle. Med innslag av quiz og involvering, får du et annerledes og engasjerende foredrag om markedsføring i sosiale medier.
Vi takker for denne gang med en oppsummering av de to dagene
Frida blir fysisk uvel av selvopptatt innhold fra merkevarer i sosiale medier – og skulle ønske flere tok målgruppene sine på alvor. Hun har lang SoMe-erfaring fra både byrå og kundesiden, men det hun kanskje er mest kjent for er Instagram-kontoen @frida.tegner, hvor hun deler politiske innlegg som ofte går viralt. Tidligere har hun vært med på å bygge Amnesty sin Instagram-konto til å bli blant de største i landet.
Frida blir fysisk uvel av selvopptatt innhold fra merkevarer i sosiale medier – og skulle ønske flere tok målgruppene sine på alvor. Hun har lang SoMe-erfaring fra både byrå og kundesiden, men det hun kanskje er mest kjent for er Instagram-kontoen @frida.tegner, hvor hun deler politiske innlegg som ofte går viralt. Tidligere har hun vært med på å bygge Amnesty sin Instagram-konto til å bli blant de største i landet.
Velkommen til dag 2
I løpet av det siste året har kunstig intelligens blitt et viktig tema i de fleste bedrifter og organisasjoner. Hva er grunnen til at det har blitt så viktig nå? Hvilke muligheter har vi fått og hvilke begrensninger ser vi? Eirik Solheim tar for seg både språkmodeller og tjenester som kan lage bilder og video. Hva kan ChatGPT faktisk brukes til? Hvordan lager man gode instrukser/prompts? Hva med desinformasjon og falske nyheter? Og hva er trendene akkurat nå?
I løpet av det siste året har kunstig intelligens blitt et viktig tema i de fleste bedrifter og organisasjoner. Hva er grunnen til at det har blitt så viktig nå? Hvilke muligheter har vi fått og hvilke begrensninger ser vi? Eirik Solheim tar for seg både språkmodeller og tjenester som kan lage bilder og video. Hva kan ChatGPT faktisk brukes til? Hvordan lager man gode instrukser/prompts? Hva med desinformasjon og falske nyheter? Og hva er trendene akkurat nå?
Du har hørt det før. Trendene som skal revolusjonere måten du tenker på og som du "bare er nødt til å ta en del i". Det får du ikke her. For du må ingenting. Derimot det kan være lurt å velge og velge bort ting basert på hva du tenker passer for deg og din merkevare. Som passer sammen med din strategi. Ikke havne bakpå fordi du ikke kjenner til det. Noen trender varer og tilpasser seg over flere år, andre forsvinner like fort som de dukker opp. Jeg har sett på og satt sammen hva flere anser som viktigste trendene for sosiale medier i 2023 og vil dele mine funn med deg!
Du har hørt det før. Trendene som skal revolusjonere måten du tenker på og som du "bare er nødt til å ta en del i". Det får du ikke her. For du må ingenting. Derimot det kan være lurt å velge og velge bort ting basert på hva du tenker passer for deg og din merkevare. Som passer sammen med din strategi. Ikke havne bakpå fordi du ikke kjenner til det. Noen trender varer og tilpasser seg over flere år, andre forsvinner like fort som de dukker opp. Jeg har sett på og satt sammen hva flere anser som viktigste trendene for sosiale medier i 2023 og vil dele mine funn med deg!
Personlig markedsføring var med å bygge Get Inspired, som i dag er en av Norges største nettbutikker. I 2020 solgte Silje seg delvis ned, for å satse på en ny gründerreise i Do it with passion, som jobber med investeringer og markedsføring. Nå kommer hun på Social Media Days for å dele merkevarestrategien bak "Get Inspired Silje" og den stragiske rebranding fasen hun har vært gjennom de siste årene.
Personlig markedsføring var med å bygge Get Inspired, som i dag er en av Norges største nettbutikker. I 2020 solgte Silje seg delvis ned, for å satse på en ny gründerreise i Do it with passion, som jobber med investeringer og markedsføring. Nå kommer hun på Social Media Days for å dele merkevarestrategien bak "Get Inspired Silje" og den stragiske rebranding fasen hun har vært gjennom de siste årene.
David heads up strategy at one of the best LinkedIn Marketing agencies in the Nordics and has been working with content distribution and media for the last decade, specialising in finding ways to optimise content distribution. He His talk will adress how to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn, what you need to know about LinkedIn in 2023 as well as hands-on tips and tricks how to outsmart your competition and algorithms.
David heads up strategy at one of the best LinkedIn Marketing agencies in the Nordics and has been working with content distribution and media for the last decade, specialising in finding ways to optimise content distribution. He His talk will adress how to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn, what you need to know about LinkedIn in 2023 as well as hands-on tips and tricks how to outsmart your competition and algorithms.
Hvordan tørre å følge drømmene dine, hvordan få til work/life-balance og hva har du lært på veien?
I denne breakout sessionen vil to av bransjens mest anerkjente eksperter, Thomas Moen og Per Christian Strand Teslo, dykke dypere inn i verdenen av betalt annonsering på noen av de mest populære sosiale medieplattformene. Per Christian Strand Teslo, som er Head of Sales, Norway for Snap Inc, vil gi deltakerne en grundig forståelse av betalt annonsering på Snapchat. Han vil dele innsikt i hvordan merkevarer kan maksimere sin tilstedeværelse på plattformen, utnytte unike annonseringsverktøy og engasjere seg med Snapchats unge og aktive brukerbase.
På den annen side vil Thomas Moen presentere en detaljert case study for en kunde av Moen & Co. Han vil gå gjennom strategiene og taktikkene som ble brukt for betalt annonsering på plattformer som Facebook, Google, TikTok og Pinterest. Deltakerne vil få en førstehånds titt på hva som fungerer, utfordringene de møtte, og hvordan de oppnådde optimal avkastning på investeringen. Denne sesjonen lover å være en gullgruve av praktisk kunnskap for de som ønsker å forbedre sin betalte annonseringsstrategi på tvers av ulike kanaler. Ta med egne spørsmål for en QnA session.
I denne breakout sessionen vil to av bransjens mest anerkjente eksperter, Thomas Moen og Per Christian Strand Teslo, dykke dypere inn i verdenen av betalt annonsering på noen av de mest populære sosiale medieplattformene. Per Christian Strand Teslo, som er Head of Sales, Norway for Snap Inc, vil gi deltakerne en grundig forståelse av betalt annonsering på Snapchat. Han vil dele innsikt i hvordan merkevarer kan maksimere sin tilstedeværelse på plattformen, utnytte unike annonseringsverktøy og engasjere seg med Snapchats unge og aktive brukerbase.
På den annen side vil Thomas Moen presentere en detaljert case study for en kunde av Moen & Co. Han vil gå gjennom strategiene og taktikkene som ble brukt for betalt annonsering på plattformer som Facebook, Google, TikTok og Pinterest. Deltakerne vil få en førstehånds titt på hva som fungerer, utfordringene de møtte, og hvordan de oppnådde optimal avkastning på investeringen. Denne sesjonen lover å være en gullgruve av praktisk kunnskap for de som ønsker å forbedre sin betalte annonseringsstrategi på tvers av ulike kanaler. Ta med egne spørsmål for en QnA session.
Det er mange gode grunner til at du som merkevare bør bruke mer tid på dialog i sosiale medier. SoMe-produsent Leane og SoMe-rådgiver Celine gir deg tipsene du trenger for å bygge merkevare i kommentarfeltene der ute. Få med deg inspirerende eksempler, innføring i strategi og smarte verktøy på veien til å bli en stjerne i SoMe-dialog!
Leane og Celine Finnøy, Elg
Vi kommer til å ha en uformell tone i innlegget hvor vi fokuserer på hvordan vi har dialog med våre følgere, både i form av innholdsproduksjon og direkte kommunikasjon i kommentarfeltene. Vi vil vise til både opp- og nedturer.
Lene Løvik og Stine R. Iversen, NAV Foreldrepenger
Det er mange gode grunner til at du som merkevare bør bruke mer tid på dialog i sosiale medier. SoMe-produsent Leane og SoMe-rådgiver Celine gir deg tipsene du trenger for å bygge merkevare i kommentarfeltene der ute. Få med deg inspirerende eksempler, innføring i strategi og smarte verktøy på veien til å bli en stjerne i SoMe-dialog!
Leane og Celine Finnøy, Elg
Vi kommer til å ha en uformell tone i innlegget hvor vi fokuserer på hvordan vi har dialog med våre følgere, både i form av innholdsproduksjon og direkte kommunikasjon i kommentarfeltene. Vi vil vise til både opp- og nedturer.
Lene Løvik og Stine R. Iversen, NAV Foreldrepenger
Det er kjipt når målgruppen din ikke bryr seg om deg! Og kanskje enda kjipere når de bare forbinder deg med “kloakk” og “rørleggersprekk”? Gjennom flere år har Apriil PR arbeidet med “nesten-influencere”, Instagram, TikTok, SnapChat og tradisjonelle PR-aktiviteter, for å endre tenåringers holdning til rørleggerfaget. Resultatet er en rekordøkning i søkertall til rørlegger-utdanningen og et rush av jenter til yrket! I dette foredraget deler Camilla og Bjørn sine råd om hvordan du kan nå ut til tenåringer i dagens kaotiske medielandskap.
Camilla Egner og Bjørn J. Sørheim-Queseth, Apriil PR
Diplom-Is har gjennom forbrukerengasjement skapt stor suksess for sine iskremnyheter. Hvordan har de klart å benytte engasjementet rundt sin kategori og hva kan vi lære for å skape større engasjement gjennom egne kanaler?
Hedvid Skjelbred Svabø, Diplom Is
Når genuint engasjement overgår mediebudsjett. Gjennom en grundig studie av Bunnpris' strategi, vil vi avdekke hvordan de engasjerte middagskunder på en genuin måte. Uten å investere i tradisjonell reklame, har de skapt en solid posisjon som både ansatte og kunder har omfavnet.
Gunn Kari Skavhaug, markedssjef Bunnpris & Stine Bustillo, daglig leder Åpenbart
Det er kjipt når målgruppen din ikke bryr seg om deg! Og kanskje enda kjipere når de bare forbinder deg med “kloakk” og “rørleggersprekk”? Gjennom flere år har Apriil PR arbeidet med “nesten-influencere”, Instagram, TikTok, SnapChat og tradisjonelle PR-aktiviteter, for å endre tenåringers holdning til rørleggerfaget. Resultatet er en rekordøkning i søkertall til rørlegger-utdanningen og et rush av jenter til yrket! I dette foredraget deler Camilla og Bjørn sine råd om hvordan du kan nå ut til tenåringer i dagens kaotiske medielandskap.
Camilla Egner og Bjørn J. Sørheim-Queseth, Apriil PR
Diplom-Is har gjennom forbrukerengasjement skapt stor suksess for sine iskremnyheter. Hvordan har de klart å benytte engasjementet rundt sin kategori og hva kan vi lære for å skape større engasjement gjennom egne kanaler?
Hedvid Skjelbred Svabø, Diplom Is
Når genuint engasjement overgår mediebudsjett. Gjennom en grundig studie av Bunnpris' strategi, vil vi avdekke hvordan de engasjerte middagskunder på en genuin måte. Uten å investere i tradisjonell reklame, har de skapt en solid posisjon som både ansatte og kunder har omfavnet.
Gunn Kari Skavhaug, markedssjef Bunnpris & Stine Bustillo, daglig leder Åpenbart
Haugfos skal gi oss et innblikk i hvem GEN Z er, hvor de lever sine digitale liv, hva som skjer på kryss og tvers i sosiale plattformer og hvordan mediebedrifter kan håndtere dette. Innsikten er fra egen research og kontinuerlig arbeid og dialog med verdensledende miljøer og mediehus som jobber med å nå unge målgrupper.
Haugfos skal gi oss et innblikk i hvem GEN Z er, hvor de lever sine digitale liv, hva som skjer på kryss og tvers i sosiale plattformer og hvordan mediebedrifter kan håndtere dette. Innsikten er fra egen research og kontinuerlig arbeid og dialog med verdensledende miljøer og mediehus som jobber med å nå unge målgrupper.
Med disse grepene vil du gjøre det bedre på sosiale medier, uavhengig av hvilken kanal du befinner deg på. Det er noen grunnsteiner som absolutt alt SoMe-innhold bygger på, og her går vi gjennom de steg for steg. Det handler ikke om dyre verktøy og store ressurser, men om å skape innhold som berører. Dette foredraget vil gi deg kunnskapen du trenger til å kunne lage innhold som engasjerer på sosiale medier, kun ved hjelp av deg selv og en smarttelefon.
Med disse grepene vil du gjøre det bedre på sosiale medier, uavhengig av hvilken kanal du befinner deg på. Det er noen grunnsteiner som absolutt alt SoMe-innhold bygger på, og her går vi gjennom de steg for steg. Det handler ikke om dyre verktøy og store ressurser, men om å skape innhold som berører. Dette foredraget vil gi deg kunnskapen du trenger til å kunne lage innhold som engasjerer på sosiale medier, kun ved hjelp av deg selv og en smarttelefon.
Konferansier Frida får besøk av Sindre Stranden Tollefsen som er kommunikasjonssjef i Amnesty. Sammen skal de røske tak i de største og vanligste problemene som oppstår når man jobber med sosiale medier i en bedrift eller organisasjon. Hva må egentlig til for å komme seg forbi de verste hinderne? Og er det egentlig mulig å oppnå en tilstand hvor ingen kollegaer spør «kan ikke du bare poste dette?»
Konferansier Frida får besøk av Sindre Stranden Tollefsen som er kommunikasjonssjef i Amnesty. Sammen skal de røske tak i de største og vanligste problemene som oppstår når man jobber med sosiale medier i en bedrift eller organisasjon. Hva må egentlig til for å komme seg forbi de verste hinderne? Og er det egentlig mulig å oppnå en tilstand hvor ingen kollegaer spør «kan ikke du bare poste dette?»
Endelig kom rammeverket mellom EU og USA på plass, som gjør at vi nå lettere kan bruke amerikanske tjenester under GDPR, som Google Analytics. Men det er mager trøst hvis tjenesten du vil bruke er ulovlig, noe Datatilsynet (og EUs øverste myndighet for GPDR) mener sentrale Facebook-tjenester er. Eller vent, er det egentlig ditt problem som kunde og bruker at Facebook er i ordentlig trøbbel med Europeiske myndigheter? Ja, og TikTok og kinesere da. En ting er hva som (kanskje) er lov. En annen viktig ting er hva som er passer i din omdømmestrategi for deg, ditt brand og din målgruppe. Vebjørn vil gi oppdatert status samt innspill til hvordan du kan vurdere og velge.
Endelig kom rammeverket mellom EU og USA på plass, som gjør at vi nå lettere kan bruke amerikanske tjenester under GDPR, som Google Analytics. Men det er mager trøst hvis tjenesten du vil bruke er ulovlig, noe Datatilsynet (og EUs øverste myndighet for GPDR) mener sentrale Facebook-tjenester er. Eller vent, er det egentlig ditt problem som kunde og bruker at Facebook er i ordentlig trøbbel med Europeiske myndigheter? Ja, og TikTok og kinesere da. En ting er hva som (kanskje) er lov. En annen viktig ting er hva som er passer i din omdømmestrategi for deg, ditt brand og din målgruppe. Vebjørn vil gi oppdatert status samt innspill til hvordan du kan vurdere og velge.
Er det innafor å få ChatGPT-hjelp til å produsere innhold til sosiale medier? JA, mener Camilla Hager. Men hvordan? Lær hvordan du utnytter din nye, heldigitale markedsassistent, samtidig som du bevarer det menneskelige og autentiske. Oppdag hvilke kommandoer som gjør at du kan halvere tiden du investerer – og doble verdien du får ut. Minst.
Er det innafor å få ChatGPT-hjelp til å produsere innhold til sosiale medier? JA, mener Camilla Hager. Men hvordan? Lær hvordan du utnytter din nye, heldigitale markedsassistent, samtidig som du bevarer det menneskelige og autentiske. Oppdag hvilke kommandoer som gjør at du kan halvere tiden du investerer – og doble verdien du får ut. Minst.
TikTok har raskt blitt en sentral aktør i merkevareverdenen, og for de som vet hvordan de skal navigere plattformen, ligger det uendelige muligheter i vente. Men den gir oss ikke bare ekstreme muligheter ulikt noe annet vi har sett de siste årene, den skaper også nye fallgruver, risiko og en kritisk poisisjon for de som merkevarer som overser den. Vi avslører ti kritiske hemmeligheter som kan forvandle en utdatert og kostbar markedsstrategi til noe som FAKTISK driver omsetning, vekst og ekte merkevarelojalitet. Det handler ikke lengre bare om TikTok, men hvor raskt du kan tilpasse deg nye plattformer når å kjøpe seg til vekst ikke lenger er et alternativ.
Stine Bustillo, Åpenbart
TikTok lanserer nå konseptet TikTok Search Ads i Norden. Noe som gjør at bedrifter kan annonsere på utvalgte søkeord, i TikTok appen. Dette fungerer på samme måte som Google Ads, hvor man velge aktuelle søkeord man vil være relevante på. For eksempel kan Adidas velge å være synlige på søkeordet "kule sneakers" eller et gatekjøkken være synlige når man søker etter "junkfood". 84% av markedsførere tror faktisk at Google er i ferd med å dø ut. TikTok er søkemotoren til Gen Z. Men, det er også et sosialt medie. Foredraget handler om hvordan grensene mellom søkemotorene og de sosiale mediene er i ferd med å dø ut, og hvordan de ulike kanalene nå glir inn i hverandre.
Katinka Sletten, Synlighet
TikTok har raskt blitt en sentral aktør i merkevareverdenen, og for de som vet hvordan de skal navigere plattformen, ligger det uendelige muligheter i vente. Men den gir oss ikke bare ekstreme muligheter ulikt noe annet vi har sett de siste årene, den skaper også nye fallgruver, risiko og en kritisk poisisjon for de som merkevarer som overser den. Vi avslører ti kritiske hemmeligheter som kan forvandle en utdatert og kostbar markedsstrategi til noe som FAKTISK driver omsetning, vekst og ekte merkevarelojalitet. Det handler ikke lengre bare om TikTok, men hvor raskt du kan tilpasse deg nye plattformer når å kjøpe seg til vekst ikke lenger er et alternativ.
Stine Bustillo, Åpenbart
TikTok lanserer nå konseptet TikTok Search Ads i Norden. Noe som gjør at bedrifter kan annonsere på utvalgte søkeord, i TikTok appen. Dette fungerer på samme måte som Google Ads, hvor man velge aktuelle søkeord man vil være relevante på. For eksempel kan Adidas velge å være synlige på søkeordet "kule sneakers" eller et gatekjøkken være synlige når man søker etter "junkfood". 84% av markedsførere tror faktisk at Google er i ferd med å dø ut. TikTok er søkemotoren til Gen Z. Men, det er også et sosialt medie. Foredraget handler om hvordan grensene mellom søkemotorene og de sosiale mediene er i ferd med å dø ut, og hvordan de ulike kanalene nå glir inn i hverandre.
Katinka Sletten, Synlighet
Fra planlegging til prestasjon: Dette er byggeklossene du trenger for å lykkes med strategien på SoMe!
Reguleringene knyttet til bærekraft, og særlig personvern, byr på store utfordringer for oss markedsførere. Det har vi snakket mye om de siste årene. Men med fare for å slå inn åpne dører: er det ikke på tide at vi skifter fokus? I dette innlegget vil Sander Landmark fra TRY Opt fortelle om hvorfor EU-direktivene bør hylles.
Reguleringene knyttet til bærekraft, og særlig personvern, byr på store utfordringer for oss markedsførere. Det har vi snakket mye om de siste årene. Men med fare for å slå inn åpne dører: er det ikke på tide at vi skifter fokus? I dette innlegget vil Sander Landmark fra TRY Opt fortelle om hvorfor EU-direktivene bør hylles.
Alexander vil dele hvordan Smood Social tenker rundt kreativitet, hvordan de jobber frem nye kampanjer, og hvordan selve kreativene og ideene er så avgjørende for om annonser eller influenser-kampanjer faktisk gir resultater. Smood er brennende opptatt av merkevareidentitet i sosiale medier, der alt for mange merkevarer mister seg selv. Hvordan kan merkevarer være til stede på sine egne premisser, mens de både bygger merkevare og får målbare resultater i form av konverteringer? Mye snadder her altså💚 Smood er et av Norges ledende SoMe-byråer og har vært det siden oppstarten i 2018. Smood hjelper kundene med å skape resultater og bygge merkevarer i sosiale medier.
Alexander vil dele hvordan Smood Social tenker rundt kreativitet, hvordan de jobber frem nye kampanjer, og hvordan selve kreativene og ideene er så avgjørende for om annonser eller influenser-kampanjer faktisk gir resultater. Smood er brennende opptatt av merkevareidentitet i sosiale medier, der alt for mange merkevarer mister seg selv. Hvordan kan merkevarer være til stede på sine egne premisser, mens de både bygger merkevare og får målbare resultater i form av konverteringer? Mye snadder her altså💚 Smood er et av Norges ledende SoMe-byråer og har vært det siden oppstarten i 2018. Smood hjelper kundene med å skape resultater og bygge merkevarer i sosiale medier.
Shiiit, det er mye å tenke på i hverdagen. Enda godt Thomas Engeset har laget den ultimate huskelista til neste gang du skal lage knakenes godt video-innhold til sosiale medier. Thomas har produsert hundrevis av SoMe-videoer og gjennom prøving, feiling og seiere har han kommet opp med huskelista du kan henge på kjøleskapet, til neste gang du skal produsere godt video-innhold!
Shiiit, det er mye å tenke på i hverdagen. Enda godt Thomas Engeset har laget den ultimate huskelista til neste gang du skal lage knakenes godt video-innhold til sosiale medier. Thomas har produsert hundrevis av SoMe-videoer og gjennom prøving, feiling og seiere har han kommet opp med huskelista du kan henge på kjøleskapet, til neste gang du skal produsere godt video-innhold!
Thomas Moen gir en dyptgående analyse av "state of the union" for annonsering på sosiale medier i 2023. Med EU som strammer inn regelverket rundt personvern, blir landskapet stadig vanskeligere å navigere. Moen vil belyse viktige benchmarks og gi innsikt i hvordan merkevarer kan sammenligne seg med konkurrentene. Han vil også gi råd om hvordan man bør tenke og navigere i dette komplekse miljøet, og diskutere om man bør fokusere utelukkende på Meta (tidligere kjent som Facebook) eller utforske andre plattformer for optimal rekkevidde og engasjement.
Thomas Moen gir en dyptgående analyse av "state of the union" for annonsering på sosiale medier i 2023. Med EU som strammer inn regelverket rundt personvern, blir landskapet stadig vanskeligere å navigere. Moen vil belyse viktige benchmarks og gi innsikt i hvordan merkevarer kan sammenligne seg med konkurrentene. Han vil også gi råd om hvordan man bør tenke og navigere i dette komplekse miljøet, og diskutere om man bør fokusere utelukkende på Meta (tidligere kjent som Facebook) eller utforske andre plattformer for optimal rekkevidde og engasjement.
Dette foredraget blir du med på en reise som setter sosiale medier i et nytt og verdifullt perspektiv. Kristian gir deg et innblikk i sosiale mediers utvikling fra 90-tallet til nå, og setter retning for hvordan man bør tenke på sosiale medier nå og i fremtiden. Her får du et metaforisk perspektiv på markedsføring, samtidig som du får innblikk i Kristians egen 70-20-10-metodikk der galskap spiller en vesentlig rolle. Med innslag av quiz og involvering, får du et annerledes og engasjerende foredrag om markedsføring i sosiale medier.
Dette foredraget blir du med på en reise som setter sosiale medier i et nytt og verdifullt perspektiv. Kristian gir deg et innblikk i sosiale mediers utvikling fra 90-tallet til nå, og setter retning for hvordan man bør tenke på sosiale medier nå og i fremtiden. Her får du et metaforisk perspektiv på markedsføring, samtidig som du får innblikk i Kristians egen 70-20-10-metodikk der galskap spiller en vesentlig rolle. Med innslag av quiz og involvering, får du et annerledes og engasjerende foredrag om markedsføring i sosiale medier.
Vi takker for denne gang med en oppsummering av de to dagene
NAV Foreldrepenger
NAV Foreldrepenger
NAV Foreldrepenger
NAV Foreldrepenger
Hold deg oppdatert på siste nytt om Social Media Days. Meld deg på her om du ønsker å motta vårt nyhetsbrev. Du kan selvsagt når som helst melde deg av igjen.
Din registrering er mottatt.
Takk for at du meldte deg på vårt nyhetsbrev!
OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.
Social Media Days AS
Rolfsbuktveien 12
1364 Fornebu
post@socialmediadays.no
Org. nr: 926 329 871