Programkomitéen er i gang med arbeidet for programmet i 2022.
Har du forslag til foredragsholdere og/eller tematikk, så send en mail til post@socialmediadays.no
Vi har 3 tematiske hovedspor og innleggene vil spisses innenfor disse. Du kan forvente gode foredrag, panelsamtaler og stor grad av interaksjon. Vi ønsker å engasjere deg som deltaker. Dine spørsmål og meninger er viktige for å få frem god erfaringsutveksling og inspirasjon.
En vellykket implementering av kreative idéer er en utfordring for alle organisasjoner. I dette sporet fokuserer vi både på de store kreative konseptene og de små idéene. Her dykker vi ned i detaljer som valg av formater, video eller foto og de kreative mulighetene vi har i dag. Du vil få konkrete tips som du kan ta med deg i utformingen av aktiviteter, eller tilpasset en strategi med konstant tilstedeværelse.
Hvordan er din bedrifts bevissthet rundt markedsføring? Her vil du lære om hvordan du får mest igjen for hver investert krone og arbeidstime. Hvordan kan du optimalisere dine kampanjer? Vi ser på hvordan forbrukere beveger seg gjennom kundereisen og valg av kanal. Hvor er det muligheter for deg til å være tidlig ute med noe nytt som vil gi deg en markedsfordel?
Hvordan utformer du en strategi for sosiale medier som harmonerer med bedriftens overordnede strategi? Hva skal man bruke tid og ressurser på? Og kanskje vel så viktig: Hva skal man ikke bruke tid og ressurser på? Hvordan bør man planlegge opp mot konkrete målsetninger? Vi ser på langsiktige vs kortsiktige aktiviteter, og hvordan man kan oppnå synergier mellom ulike aktiviteter. Og ikke minst hvordan man kan bygge videre på det man er god på og forutsetningene ligger til rette for.
Velkommen og praktisk informasjon
Velkommen til dag 2
Facebook er i kontinuerlig utvikling. Det krever hyppige oppdateringer på hvilke muligheter som finnes. Nina Hareide-Larsen gir deg innblikk som kan vise seg å bli svært viktig for deg
Facebook er i kontinuerlig utvikling. Det krever hyppige oppdateringer på hvilke muligheter som finnes. Nina Hareide-Larsen gir deg innblikk som kan vise seg å bli svært viktig for deg
Sindre Bjørnstad forteller om hvordan han og Isak Førre Skogland har lykkes som gründere
De siste fire årene har Askeladden & Co lansert 20 merkevarer. Hvilke spørsmål bør man stille seg for å sørge for maksimalt gjennomslag og forretningseffekt?
Kjøpsprosessen innen B2B er ofte mer kompleks enn innen B2C - det må også gjenspeiles i markedsføringen. Johan vil dele sine beste tips for å lykkes med B2B-annonsering og på LinkedIn.
Kjøpsprosessen innen B2B er ofte mer kompleks enn innen B2C - det må også gjenspeiles i markedsføringen. Johan vil dele sine beste tips for å lykkes med B2B-annonsering og på LinkedIn.
Hvordan lage dynamisk organisk innhold og utnytte det kommersielt
Ekte engasjement flytter fjell
Margrethe Wam Solvang vil snakke om hvorfor YouTube er så lett å elske, sett fra både et influencer, annonsør, og seer perspektiv.
Hans Petter Nygård Hansen leder panelsamtalen. Du stiller spørsmål og foredragsholderne svarer
Hans Petter Nygård Hansen leder panelsamtalen. Du stiller spørsmål og foredragsholderne svarer
Hvorfor og hvordan skaper TikTok krusninger over hele kloden med kreativt innhold som påvirker kultur og samtale? Emma gir deg innsikt og forståelse for hvordan TikTok de siste seks månedene har påvirket medieindustrien i det nordiske markedet. Hun lar deg også bli kjent med 'Gen T' - en ny generasjon av samvær der tankesett er inne og demografi er ute.
Hvorfor og hvordan skaper TikTok krusninger over hele kloden med kreativt innhold som påvirker kultur og samtale? Emma gir deg innsikt og forståelse for hvordan TikTok de siste seks månedene har påvirket medieindustrien i det nordiske markedet. Hun lar deg også bli kjent med 'Gen T' - en ny generasjon av samvær der tankesett er inne og demografi er ute.
Når du skriver godt, er det lettere å nå frem, overtale og overbevise. Dette er ikke så lett for en del av dem som ønsker at Norge kun skal være for nordmenn. Velkommen til tekstdoktorens språkkurs for nettroll!
Hans Petter Nygård Hansen leder panelsamtalen. Du stiller spørsmål og foredragsholderne svarer.
Hans Petter Nygård Hansen leder panelsamtalen. Du stiller spørsmål og foredragsholderne svarer.
Berta gir oss inspirerende innblikk i hvordan produktidéer får internasjonalt fotfeste gjennom sosiale medier
Sosial lyd er ikke en døgnflue, men vil forandre måten vi kommuniserer på
Vi bruker Fuelbox for gode diskusjoner
Lars forteller om kunder som tør, hvorfor de lykkes, og hvorfor de av og til, IKKE lykkes.
Hvordan i all verden er det mulig å få over 50 milliarder visninger på Instagram? Nora gir deg noen av hemmelighetene.
Hans Petter Nygård Hansen leder panelsamtalen. Du stiller spørsmål og foredragsholderne svarer
Tone tar med seg noen av sine favoritt case, og gir oss innblikk bak i kulissene. Hvordan jobbet vi? Hva gjorde vi? Og hva lærte vi?
I dette foredraget får du presentert tre caser som på hver sin måte viser hvordan kreativitet og visuell historiefortelling kan bidra til engasjement i sosiale medier.
Et forrykende foredrag om hvordan kreativitet og historiefortelling kan makse innhold til sosiale plattformer.
Det trenger ikke å være komplisert eller innebære mange unødvendige strategiske lag hvis du tør å gå nær og vise ekte mennesker.
Hans Petter Nygård Hansen leder panelsamtalen. Du stiller spørsmål og foredragsholderne svarer.
Hans Petter Nygård Hansen leder panelsamtalen. Du stiller spørsmål og foredragsholderne svarer.
Anders vil forenkle de komplekse sammenhengene, og gjøre det tilgjengelig.
Sosiale medier som vi kjenner det har endret seg kraftig den siste tiden. Hva bør du følge med på, hvilke konsekvenser kan endringene føre til for deg, og hvem ender opp som seierherrer?
Sosiale medier som vi kjenner det har endret seg kraftig den siste tiden. Hva bør du følge med på, hvilke konsekvenser kan endringene føre til for deg, og hvem ender opp som seierherrer?
Wasim forteller hvordan han når frem med sitt viktige og ærlige budskap
Vi deler ut pris i 12 kategorier til de beste kampanjene og de flinkeste personer og byrå innenfor sosiale medier
Hans Petter Nygård Hansen leder panelsamtalen. Du stiller spørsmål og foredragsholderne svarer
Hans Petter Nygård Hansen leder panelsamtalen. Du stiller spørsmål og foredragsholderne svarer
Vi takker for denne gang med en oppsummering av de to dagene
Velkommen og praktisk informasjon
Velkommen til dag 2
Facebook er i kontinuerlig utvikling. Det krever hyppige oppdateringer på hvilke muligheter som finnes. Nina Hareide-Larsen gir deg innblikk som kan vise seg å bli svært viktig for deg
Facebook er i kontinuerlig utvikling. Det krever hyppige oppdateringer på hvilke muligheter som finnes. Nina Hareide-Larsen gir deg innblikk som kan vise seg å bli svært viktig for deg
Sindre Bjørnstad forteller om hvordan han og Isak Førre Skogland har lykkes som gründere
De siste fire årene har Askeladden & Co lansert 20 merkevarer. Hvilke spørsmål bør man stille seg for å sørge for maksimalt gjennomslag og forretningseffekt?
Kjøpsprosessen innen B2B er ofte mer kompleks enn innen B2C - det må også gjenspeiles i markedsføringen. Johan vil dele sine beste tips for å lykkes med B2B-annonsering og på LinkedIn.
Kjøpsprosessen innen B2B er ofte mer kompleks enn innen B2C - det må også gjenspeiles i markedsføringen. Johan vil dele sine beste tips for å lykkes med B2B-annonsering og på LinkedIn.
Hvordan lage dynamisk organisk innhold og utnytte det kommersielt
Ekte engasjement flytter fjell
Margrethe Wam Solvang vil snakke om hvorfor YouTube er så lett å elske, sett fra både et influencer, annonsør, og seer perspektiv.
Hans Petter Nygård Hansen leder panelsamtalen. Du stiller spørsmål og foredragsholderne svarer
Hans Petter Nygård Hansen leder panelsamtalen. Du stiller spørsmål og foredragsholderne svarer
Hvorfor og hvordan skaper TikTok krusninger over hele kloden med kreativt innhold som påvirker kultur og samtale? Emma gir deg innsikt og forståelse for hvordan TikTok de siste seks månedene har påvirket medieindustrien i det nordiske markedet. Hun lar deg også bli kjent med 'Gen T' - en ny generasjon av samvær der tankesett er inne og demografi er ute.
Hvorfor og hvordan skaper TikTok krusninger over hele kloden med kreativt innhold som påvirker kultur og samtale? Emma gir deg innsikt og forståelse for hvordan TikTok de siste seks månedene har påvirket medieindustrien i det nordiske markedet. Hun lar deg også bli kjent med 'Gen T' - en ny generasjon av samvær der tankesett er inne og demografi er ute.
Når du skriver godt, er det lettere å nå frem, overtale og overbevise. Dette er ikke så lett for en del av dem som ønsker at Norge kun skal være for nordmenn. Velkommen til tekstdoktorens språkkurs for nettroll!
Hans Petter Nygård Hansen leder panelsamtalen. Du stiller spørsmål og foredragsholderne svarer.
Hans Petter Nygård Hansen leder panelsamtalen. Du stiller spørsmål og foredragsholderne svarer.
Berta gir oss inspirerende innblikk i hvordan produktidéer får internasjonalt fotfeste gjennom sosiale medier
Sosial lyd er ikke en døgnflue, men vil forandre måten vi kommuniserer på
Vi bruker Fuelbox for gode diskusjoner
Lars forteller om kunder som tør, hvorfor de lykkes, og hvorfor de av og til, IKKE lykkes.
Hvordan i all verden er det mulig å få over 50 milliarder visninger på Instagram? Nora gir deg noen av hemmelighetene.
Hans Petter Nygård Hansen leder panelsamtalen. Du stiller spørsmål og foredragsholderne svarer
Tone tar med seg noen av sine favoritt case, og gir oss innblikk bak i kulissene. Hvordan jobbet vi? Hva gjorde vi? Og hva lærte vi?
I dette foredraget får du presentert tre caser som på hver sin måte viser hvordan kreativitet og visuell historiefortelling kan bidra til engasjement i sosiale medier.
Et forrykende foredrag om hvordan kreativitet og historiefortelling kan makse innhold til sosiale plattformer.
Det trenger ikke å være komplisert eller innebære mange unødvendige strategiske lag hvis du tør å gå nær og vise ekte mennesker.
Hans Petter Nygård Hansen leder panelsamtalen. Du stiller spørsmål og foredragsholderne svarer.
Hans Petter Nygård Hansen leder panelsamtalen. Du stiller spørsmål og foredragsholderne svarer.
Anders vil forenkle de komplekse sammenhengene, og gjøre det tilgjengelig.
Sosiale medier som vi kjenner det har endret seg kraftig den siste tiden. Hva bør du følge med på, hvilke konsekvenser kan endringene føre til for deg, og hvem ender opp som seierherrer?
Sosiale medier som vi kjenner det har endret seg kraftig den siste tiden. Hva bør du følge med på, hvilke konsekvenser kan endringene føre til for deg, og hvem ender opp som seierherrer?
Wasim forteller hvordan han når frem med sitt viktige og ærlige budskap
Vi deler ut pris i 12 kategorier til de beste kampanjene og de flinkeste personer og byrå innenfor sosiale medier
Hans Petter Nygård Hansen leder panelsamtalen. Du stiller spørsmål og foredragsholderne svarer
Hans Petter Nygård Hansen leder panelsamtalen. Du stiller spørsmål og foredragsholderne svarer
Vi takker for denne gang med en oppsummering av de to dagene
Facebook Norway
Snapchat
YouTube
Tik Tok Nordics
Facebook Norway
Snapchat
YouTube
Tik Tok Nordics
Vi har 3 tematiske hovedspor og innleggene vil spisses innenfor disse. Du kan forvente gode foredrag, panelsamtaler og stor grad av interaksjon. Vi ønsker å engasjere deg som deltaker. Dine spørsmål og meninger er viktige for å få frem god erfaringsutveksling og inspirasjon.
En vellykket implementering av kreative idéer er en utfordring for alle organisasjoner. I dette sporet fokuserer vi både på de store kreative konseptene og de små idéene. Her dykker vi ned i detaljer som valg av formater, video eller foto og de kreative mulighetene vi har i dag. Du vil få konkrete tips som du kan ta med deg i utformingen av aktiviteter, eller tilpasset en strategi med konstant tilstedeværelse.
Hvordan er din bedrifts bevissthet rundt markedsføring? Her vil du lære om hvordan du får mest igjen for hver investert krone og arbeidstime. Hvordan kan du optimalisere dine kampanjer? Vi ser på hvordan forbrukere beveger seg gjennom kundereisen og valg av kanal. Hvor er det muligheter for deg til å være tidlig ute med noe nytt som vil gi deg en markedsfordel?
Hvordan utformer du en strategi for sosiale medier som harmonerer med bedriftens overordnede strategi? Hva skal man bruke tid og ressurser på? Og kanskje vel så viktig: Hva skal man ikke bruke tid og ressurser på? Hvordan bør man planlegge opp mot konkrete målsetninger? Vi ser på langsiktige vs kortsiktige aktiviteter, og hvordan man kan oppnå synergier mellom ulike aktiviteter. Og ikke minst hvordan man kan bygge videre på det man er god på og forutsetningene ligger til rette for.
Social Media Days ble først arrangert i 2012 og har siden vokst til å bli Norges største møteplass innen sosiale medier. Opp mot 700 mennesker har vært samlet på hovedarrangementet i Oslo, og det er blitt introdusert regionale arrangement med en lokal vri på programmet.
Hvert år samles noen av de fremste eksptertene på sosiale medier på scenen og i sal for å dele sine beste strategier og knytte nye kontakter. I tillegg deles prisen Gullenken ut under hovedarrangementet.
Etter et 2020 vi alle helst vil glemme satser vi for fullt i 2021, med 4 regionale arrangement i Stavanger, Bergen, Tromsø og Trondheim som alle leder opp til det store hovedarrangementet i Oslo i oktober.
Nytt av året er at vi introduserer månedlige streams
Er det noen foredragsholdere du har spesielt lyst til å høre? Eller et tema du skulle ønske vi tok opp på konferansen? Kanskje det er noe du forsøker å få til på sosiale medier som du bare ikke vet hvilken knapp du skal trykke på, og så gjerne ville fått en kjapp "how to" instruksjon på?
Gi oss lyd hva du håper blir en del av programmet til konferansen!
Takk!
Vi har registrert din påmelding.
OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.
Programkommitéen består av noen av de mest erfarne og kreative aktørene i bransjen. Dette er kjerneteamet for utvikling av årets program. I tillegg vil de hente inn lokal ekspertise for gjennomføring på regionskonferansene.
Social Media Days AS
Rolfsbuktveien 12
1364 Fornebu
post@socialmediadays.no
Org. nr: 926 329 871