close icon
Innhold

Program 2022

Vi har satt sammen et program vi mener er både spennende og lærerikt og som både skal gi en god oversikt og gå i dybden på utvalgte tema.

Har du tilbakemeldinger, så send en mail til post@socialmediadays.no

09:00

Åpning

Åpning

Velkommen og praktisk informasjon

Gisle Agledahl

Journalist og programleder

09:00

Åpning

Sal A

Velkommen og praktisk informasjon

Sal B

Sal C

Sal D

09:00

Åpning

Åpning

Velkommen til dag 2

Gisle Agledahl

Journalist og programleder

09:00

Åpning

Sal A

Velkommen til dag 2

Sal B

Sal C

Sal D

09:05

Ti tips til å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn

Ti tips til å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn

Under én prosent av medlemsmassen publiserer innhold på LinkedIn. Det betyr at den organiske rekkevidden der inne er enorm om dagen – og hele B2B-målgruppen din er der, klare for å lytte til deg. Hvordan utnytter du det? Fredrik Fornes forteller hvordan han knakk koden som ga ham nærmere fem millioner visninger og to millioner i salg i løpet av to år på plattformen. Med sine ti beste, mest konkrete tips får du alt du trenger for å briljere på plattformen – på 30 minutter.

Fredrik Fornes

Hubify Communication

Leder

09:05

Ti tips til å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn

Sal A

Under én prosent av medlemsmassen publiserer innhold på LinkedIn. Det betyr at den organiske rekkevidden der inne er enorm om dagen – og hele B2B-målgruppen din er der, klare for å lytte til deg. Hvordan utnytter du det? Fredrik Fornes forteller hvordan han knakk koden som ga ham nærmere fem millioner visninger og to millioner i salg i løpet av to år på plattformen. Med sine ti beste, mest konkrete tips får du alt du trenger for å briljere på plattformen – på 30 minutter.

Sal B

Sal C

Sal D

09:10

Hvordan kommunisere til barn og unge under 13 år på sosiale medier?

Hvordan kommunisere til barn og unge under 13 år på sosiale medier?

Anbefalt aldersgrense i Norge for sosiale medier er 13 år. Er det da greit og i det hele tatt lov å bruke disse plattformene til å kommunisere til yngre målgrupper? Hvordan skal man i så fall gjøre dette riktig?

Stian Barsnes-Simonsen

Nordic Screens

Kreativ leder

09:10

Hvordan kommunisere til barn og unge under 13 år på sosiale medier?

Sal A

Anbefalt aldersgrense i Norge for sosiale medier er 13 år. Er det da greit og i det hele tatt lov å bruke disse plattformene til å kommunisere til yngre målgrupper? Hvordan skal man i så fall gjøre dette riktig?

Sal B

Sal C

Sal D

09:30

Hvordan få til en bra fest i kommentarfeltet?

Hvordan få til en bra fest i kommentarfeltet?

Hva gjør du når krisen inntreffer og det føles som om alle hopper til tastaturet og bombarderer kommentarfeltene dine i sosiale medier med hat, kritikk, frykt og faktafeil? FHI har lenge vært vant til stort engasjement i kommentarfeltene sine, men under koronapandemien har både strategien og instituttets sosiale medier-team blitt satt skikkelig på prøve. I dette foredraget deler de av sine gode tips til hvordan man kan møte og hanskes med utfordrende kommentarfeltjobbing – som forhåpentligvis er til nytte uavhengig av om du jobber for en offentlig eller privat aktør.

Torunn Gjerustad

Folkehelseinstituttet

Seniorrådgiver og fagansvarlig for sosiale medier

Ingeborg Hjelle

Folkehelseinstituttet

Seniorrådgiver

09:30

Hvordan få til en bra fest i kommentarfeltet?

Sal A

Hva gjør du når krisen inntreffer og det føles som om alle hopper til tastaturet og bombarderer kommentarfeltene dine i sosiale medier med hat, kritikk, frykt og faktafeil? FHI har lenge vært vant til stort engasjement i kommentarfeltene sine, men under koronapandemien har både strategien og instituttets sosiale medier-team blitt satt skikkelig på prøve. I dette foredraget deler de av sine gode tips til hvordan man kan møte og hanskes med utfordrende kommentarfeltjobbing – som forhåpentligvis er til nytte uavhengig av om du jobber for en offentlig eller privat aktør.

Sal B

Sal C

Sal D

09:35

Hva er greia med TikTok?

Hva er greia med TikTok?

TikTok har kommet for å bli, men hva gjør denne kanalen så spesiell og hvorfor bør man være der?

Samra Avdagic

Elg

Designer og illustratør

09:35

Hva er greia med TikTok?

Sal A

TikTok har kommet for å bli, men hva gjør denne kanalen så spesiell og hvorfor bør man være der?

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Kan ekstern kommunikasjon også gi menneskelig verdiskapning internt i organisasjonen?

Kan ekstern kommunikasjon også gi menneskelig verdiskapning internt i organisasjonen?

Bymiljøetatens SoMe-satsing, med stolthet som X-faktor

Cecilie Cottis Østreng

Bymiljøetaten i Oslo kommune

Senior kommunikasjonsrådgiver

Trude Helen Olsen

Bymiljøetaten i Oslo kommune

Senior kommunikasjonsrådgiver

10:00

Kan ekstern kommunikasjon også gi menneskelig verdiskapning internt i organisasjonen?

Sal A

Bymiljøetatens SoMe-satsing, med stolthet som X-faktor

Sal B

Sal C

Sal D

10:05

Slik blir du best på Pinterest

Slik blir du best på Pinterest

De konkrete tipsene du trenger for å legge en god Pinterest-strategi for merkevaren din. Hvordan jobbe med en kanal som ligger i grensesnittet mellom Google og sosiale medier.

Katinka Sletten

Synlighet

Fagansvarlig Sosiale Medier

10:05

Slik blir du best på Pinterest

Sal A

De konkrete tipsene du trenger for å legge en god Pinterest-strategi for merkevaren din. Hvordan jobbe med en kanal som ligger i grensesnittet mellom Google og sosiale medier.

Sal B

Sal C

Sal D

10:35

Hvordan lykkes med kundeservice?

Hvordan lykkes med kundeservice?

Her vil Gunnar og Micheal dele sine erfaringer og gi konkrete tips og råd om hvordan du kan omgjøre Kundeservice fra å være et merkevareforsvarende skjold til et merkevarebyggende sverd

Michael Sivertsen og Gunnar Grude Ueland

SUME Consulting

10:35

Hvordan lykkes med kundeservice?

Sal A

Her vil Gunnar og Micheal dele sine erfaringer og gi konkrete tips og råd om hvordan du kan omgjøre Kundeservice fra å være et merkevareforsvarende skjold til et merkevarebyggende sverd

Sal B

Sal C

Sal D

10:35

Pause

Pause

10:35

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:00

Pause

Pause

Kaffe og mingling

11:00

Pause

Sal A

Kaffe og mingling

Sal B

Sal C

Sal D

11:00

Levende bilder med effekt - hvordan får du mest ut av å lage video?

Levende bilder med effekt - hvordan får du mest ut av å lage video?

Video kommer i mange ulike formater og former, men hvilke feller bør man unngå og hva er tipsene for å øke effekten rundt video i sosiale medier?

Halvor Pritzlaff Njerve

Bymiljøetaten i Oslo kommune

Visuell kommunikasjonsrådgiver

11:00

Levende bilder med effekt - hvordan får du mest ut av å lage video?

Sal A

Video kommer i mange ulike formater og former, men hvilke feller bør man unngå og hva er tipsene for å øke effekten rundt video i sosiale medier?

Sal B

Sal C

Sal D

11:30

Er Google Analytics lovlig å bruk? I tilfellet, hvordan kan GA brukes? Og kort om ansvar og muligheter ved bruk av markedsføringstjenester fra amerikanske «big tech».

Er Google Analytics lovlig å bruk? I tilfellet, hvordan kan GA brukes? Og kort om ansvar og muligheter ved bruk av markedsføringstjenester fra amerikanske «big tech».

Kan vi fortsette å bruke Google Analytics? Hvilke alternativer finnes? Hvordan skal vi som jobber med sosiale medier forholde oss til problemstillingen?

Google Analytics som tjeneste er både en analyticstjeneste, men har også funksjonalitet for innsamling og bruk av persondata til markedsføring. GA har fått mye juridisk omtale de siste året, og flere Europeiske lands tilsynsmyndigheter har slått fast at det ikke er «lov» å bruke GA under GDPR-regelverket. Eller har de egentlig gjort det? Kan vi fortsette å bruke GA i Norge, og hva er egentlig den reelle risikoen i Norge ved å gjøre det?

Vebjørn må også snakke kort om hvorfor Datatilsynet ikke har bedriftsside på Facebook. Dette vil nemlig være illustrerende for GA men også for hvilket ansvar du som bedrift har for bruk av tjenester fra aktører som Google og Facebook.  

Vebjørn Søndersrød

Advokatfirmaet Ræder

Partner

11:30

Er Google Analytics lovlig å bruk? I tilfellet, hvordan kan GA brukes? Og kort om ansvar og muligheter ved bruk av markedsføringstjenester fra amerikanske «big tech».

Sal A

Kan vi fortsette å bruke Google Analytics? Hvilke alternativer finnes? Hvordan skal vi som jobber med sosiale medier forholde oss til problemstillingen?

Google Analytics som tjeneste er både en analyticstjeneste, men har også funksjonalitet for innsamling og bruk av persondata til markedsføring. GA har fått mye juridisk omtale de siste året, og flere Europeiske lands tilsynsmyndigheter har slått fast at det ikke er «lov» å bruke GA under GDPR-regelverket. Eller har de egentlig gjort det? Kan vi fortsette å bruke GA i Norge, og hva er egentlig den reelle risikoen i Norge ved å gjøre det?

Vebjørn må også snakke kort om hvorfor Datatilsynet ikke har bedriftsside på Facebook. Dette vil nemlig være illustrerende for GA men også for hvilket ansvar du som bedrift har for bruk av tjenester fra aktører som Google og Facebook.  

Sal B

Sal C

Sal D

11:30

Kreativitet + Workshop

Kreativitet + Workshop

Hva er kreativitet? Og hvordan kan man bli mer kreativ? I del vil vi lære mer om kreativitet. I del to vil vi gjøre konkrete øvelser for å bli mer kreativ.

John Jacobsen

Willder / Nordic Circles

Strategisk rådgiver og grunder

11:30

Kreativitet + Workshop

Sal A

Hva er kreativitet? Og hvordan kan man bli mer kreativ? I del vil vi lære mer om kreativitet. I del to vil vi gjøre konkrete øvelser for å bli mer kreativ.

Sal B

Sal C

Sal D

12:00

Hvordan måle effekt når alt blir ulovlig?

Hvordan måle effekt når alt blir ulovlig?

Presis tracking blir stadig vanskeligere som følge av både tekniske og juridiske innstramminger. Men har det egentlig vært så presist, og må det egentlig være det?

Jørgen Brunborg-Næss

Synlighet

Fagleder Data og Innsikt

12:00

Hvordan måle effekt når alt blir ulovlig?

Sal A

Presis tracking blir stadig vanskeligere som følge av både tekniske og juridiske innstramminger. Men har det egentlig vært så presist, og må det egentlig være det?

Sal B

Sal C

Sal D

12:30

Lunsj

Lunsj

12:30

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:30

Lunsj

Lunsj

12:30

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:30

Performance og merkevarebygging med influencers

Performance og merkevarebygging med influencers

Smood booker mellom 50 og 100 influencers hver måned og har gjort det i flere år. Vi snakker om hvordan du kan gjøre influencer-markedsføring salgsdrivende samtidig som du bygger merkevare. Vi deler suksess-faktorer og fail-faktorer, tips og triks og øser av våre erfaringer.

Alexander Grimstad

Smood Social

Smood Operator

13:30

Performance og merkevarebygging med influencers

Sal A

Smood booker mellom 50 og 100 influencers hver måned og har gjort det i flere år. Vi snakker om hvordan du kan gjøre influencer-markedsføring salgsdrivende samtidig som du bygger merkevare. Vi deler suksess-faktorer og fail-faktorer, tips og triks og øser av våre erfaringer.

Sal B

Sal C

Sal D

13:30

The Metaverse, what is it and where to find it

The Metaverse, what is it and where to find it

Hva er egentlig Metaverset? Meta kommer til Social Media Days for å gi oss et innblikk i deres visjon for Metaverset og hvilke muligheter som ligger der.

Rasmus Høgdall

Meta

Creative Lead Denmark and Norway

13:30

The Metaverse, what is it and where to find it

Sal A

Hva er egentlig Metaverset? Meta kommer til Social Media Days for å gi oss et innblikk i deres visjon for Metaverset og hvilke muligheter som ligger der.

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Don’t skip! Slik når du frem med et betalt budskap i sosiale medier

Don’t skip! Slik når du frem med et betalt budskap i sosiale medier

Hvordan lykkes du med kampanjer i sosiale medier? Elke og Sander vil snakke om hvordan man kan skape gode resultater ved å kombinere strategi, teknologi og kreativitet – og gir deg konkrete tips du kan ta med deg videre.

Elke Vindenes

TRY Opt

Kreativ leder

Sander Landmark

TRY Opt

Performance-rådgiver

14:00

Don’t skip! Slik når du frem med et betalt budskap i sosiale medier

Sal A

Hvordan lykkes du med kampanjer i sosiale medier? Elke og Sander vil snakke om hvordan man kan skape gode resultater ved å kombinere strategi, teknologi og kreativitet – og gir deg konkrete tips du kan ta med deg videre.

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Musk City – poking the most influential person in the world

Musk City – poking the most influential person in the world

Jonas Helmikstøl and Kjetil Næsje are two of the founders of Easee who are somewhat out of the ordinary in their approach to business leadership. When Elon Musk announced his arrival in their home county for the ONS energy conference, they did something unexpected to reach out - turning their small hometown of 7000 inhabitants in Western Norway, Jørpeland, into Musk City.

Georgia Cotterill og Tommy Ellingsen

Project Manager og Creative Director

Easee

14:00

Musk City – poking the most influential person in the world

Sal A

Jonas Helmikstøl and Kjetil Næsje are two of the founders of Easee who are somewhat out of the ordinary in their approach to business leadership. When Elon Musk announced his arrival in their home county for the ONS energy conference, they did something unexpected to reach out - turning their small hometown of 7000 inhabitants in Western Norway, Jørpeland, into Musk City.

Sal B

Sal C

Sal D

14:30

Pause

Pause

Kaffe og mingling

14:30

Pause

Sal A

Kaffe og mingling

Sal B

Sal C

Sal D

14:30

Slik lykkes du med bruken av mikroinfluensere

Slik lykkes du med bruken av mikroinfluensere

40 mikroinfluensere, over 150 reels, stories og innlegg – og veldig gode resultater. Her får du høre om hvordan Dinamo har jobbet med influensermarkedsføring for Fisherman’s Friend. Med begrenset budsjett har vi måttet jobbe smart for hvordan vi kan få mest mulig ut av samarbeidene og nå strategiske mål.

Hilde Tunge

Dinamo

Seniorrådgiver og kundeansvarlig

14:30

Slik lykkes du med bruken av mikroinfluensere

Sal A

40 mikroinfluensere, over 150 reels, stories og innlegg – og veldig gode resultater. Her får du høre om hvordan Dinamo har jobbet med influensermarkedsføring for Fisherman’s Friend. Med begrenset budsjett har vi måttet jobbe smart for hvordan vi kan få mest mulig ut av samarbeidene og nå strategiske mål.

Sal B

Sal C

Sal D

14:50

Avslutning Social Media Days 2022

Avslutning Social Media Days 2022

Vi takker for denne gang med en oppsummering av de to dagene

Gisle Agledahl

Journalist og programleder

14:50

Avslutning Social Media Days 2022

Sal A

Vi takker for denne gang med en oppsummering av de to dagene

Sal B

Sal C

Sal D

15:00

Snapchat

Snapchat

Steffen Rabben

Snapchat

Nordisk Salgssjef

15:00

Snapchat

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:10

Hvordan bruke trenddata til å skape mest mulig effektive kreativer?

Hvordan bruke trenddata til å skape mest mulig effektive kreativer?

Henriette kommer for å fortelle om hvordan Tise jobber med trenddata for å sikre høyest mulig relevans i sine kreativer. Videre deler hun sine beste tips til hvordan din bedrift kan skape enda bedre resultater gjennom gode, innsiktsbaserte kreativer.

Henriette Grøstad

Tise

Head of Performance

15:10

Hvordan bruke trenddata til å skape mest mulig effektive kreativer?

Sal A

Henriette kommer for å fortelle om hvordan Tise jobber med trenddata for å sikre høyest mulig relevans i sine kreativer. Videre deler hun sine beste tips til hvordan din bedrift kan skape enda bedre resultater gjennom gode, innsiktsbaserte kreativer.

Sal B

Sal C

Sal D

15:30

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

De fleste norske merkevarer bruker sosiale medier for å nå ut til interessentene sine, men dessverre går 9 av 10 frem på feil måte. Dette betyr at altfor mange kaster tid og penger ut av vinduet – og at de i samme dragsug går glipp av et enormt potensiale til å skape langsiktig verdi. Frida beskriver de største fallgruvene på Instagram og kommer med konkrete eksempler på hvordan du heller bør tenke for å engasjere din målgruppe.

Frida Marie Grande

Rådgiver

15:30

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

Sal A

De fleste norske merkevarer bruker sosiale medier for å nå ut til interessentene sine, men dessverre går 9 av 10 frem på feil måte. Dette betyr at altfor mange kaster tid og penger ut av vinduet – og at de i samme dragsug går glipp av et enormt potensiale til å skape langsiktig verdi. Frida beskriver de største fallgruvene på Instagram og kommer med konkrete eksempler på hvordan du heller bør tenke for å engasjere din målgruppe.

Sal B

Sal C

Sal D

15:55

Avslutning dag 1

Avslutning dag 1

Vi runder av med en oppsummering av dagen

Gisle Agledahl

Journalist og programleder

15:55

Avslutning dag 1

Sal A

Vi runder av med en oppsummering av dagen

Sal B

Sal C

Sal D

09:00

Åpning

Åpning

Velkommen og praktisk informasjon

Gisle Agledahl

Journalist og programleder

09:00

Åpning

Sal A

Velkommen og praktisk informasjon

Sal B

Sal C

Sal D

09:00

Åpning

Åpning

Velkommen til dag 2

Gisle Agledahl

Journalist og programleder

09:00

Åpning

Sal A

Velkommen til dag 2

Sal B

Sal C

Sal D

09:05

Ti tips til å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn

Ti tips til å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn

Under én prosent av medlemsmassen publiserer innhold på LinkedIn. Det betyr at den organiske rekkevidden der inne er enorm om dagen – og hele B2B-målgruppen din er der, klare for å lytte til deg. Hvordan utnytter du det? Fredrik Fornes forteller hvordan han knakk koden som ga ham nærmere fem millioner visninger og to millioner i salg i løpet av to år på plattformen. Med sine ti beste, mest konkrete tips får du alt du trenger for å briljere på plattformen – på 30 minutter.

Fredrik Fornes

Hubify Communication

Leder

09:05

Ti tips til å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn

Sal A

Under én prosent av medlemsmassen publiserer innhold på LinkedIn. Det betyr at den organiske rekkevidden der inne er enorm om dagen – og hele B2B-målgruppen din er der, klare for å lytte til deg. Hvordan utnytter du det? Fredrik Fornes forteller hvordan han knakk koden som ga ham nærmere fem millioner visninger og to millioner i salg i løpet av to år på plattformen. Med sine ti beste, mest konkrete tips får du alt du trenger for å briljere på plattformen – på 30 minutter.

Sal B

Sal C

Sal D

09:10

Hvordan kommunisere til barn og unge under 13 år på sosiale medier?

Hvordan kommunisere til barn og unge under 13 år på sosiale medier?

Anbefalt aldersgrense i Norge for sosiale medier er 13 år. Er det da greit og i det hele tatt lov å bruke disse plattformene til å kommunisere til yngre målgrupper? Hvordan skal man i så fall gjøre dette riktig?

Stian Barsnes-Simonsen

Nordic Screens

Kreativ leder

09:10

Hvordan kommunisere til barn og unge under 13 år på sosiale medier?

Sal A

Anbefalt aldersgrense i Norge for sosiale medier er 13 år. Er det da greit og i det hele tatt lov å bruke disse plattformene til å kommunisere til yngre målgrupper? Hvordan skal man i så fall gjøre dette riktig?

Sal B

Sal C

Sal D

09:30

Hvordan få til en bra fest i kommentarfeltet?

Hvordan få til en bra fest i kommentarfeltet?

Hva gjør du når krisen inntreffer og det føles som om alle hopper til tastaturet og bombarderer kommentarfeltene dine i sosiale medier med hat, kritikk, frykt og faktafeil? FHI har lenge vært vant til stort engasjement i kommentarfeltene sine, men under koronapandemien har både strategien og instituttets sosiale medier-team blitt satt skikkelig på prøve. I dette foredraget deler de av sine gode tips til hvordan man kan møte og hanskes med utfordrende kommentarfeltjobbing – som forhåpentligvis er til nytte uavhengig av om du jobber for en offentlig eller privat aktør.

Torunn Gjerustad

Folkehelseinstituttet

Seniorrådgiver og fagansvarlig for sosiale medier

Ingeborg Hjelle

Folkehelseinstituttet

Seniorrådgiver

09:30

Hvordan få til en bra fest i kommentarfeltet?

Sal A

Hva gjør du når krisen inntreffer og det føles som om alle hopper til tastaturet og bombarderer kommentarfeltene dine i sosiale medier med hat, kritikk, frykt og faktafeil? FHI har lenge vært vant til stort engasjement i kommentarfeltene sine, men under koronapandemien har både strategien og instituttets sosiale medier-team blitt satt skikkelig på prøve. I dette foredraget deler de av sine gode tips til hvordan man kan møte og hanskes med utfordrende kommentarfeltjobbing – som forhåpentligvis er til nytte uavhengig av om du jobber for en offentlig eller privat aktør.

Sal B

Sal C

Sal D

09:35

Hva er greia med TikTok?

Hva er greia med TikTok?

TikTok har kommet for å bli, men hva gjør denne kanalen så spesiell og hvorfor bør man være der?

Samra Avdagic

Elg

Designer og illustratør

09:35

Hva er greia med TikTok?

Sal A

TikTok har kommet for å bli, men hva gjør denne kanalen så spesiell og hvorfor bør man være der?

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Kan ekstern kommunikasjon også gi menneskelig verdiskapning internt i organisasjonen?

Kan ekstern kommunikasjon også gi menneskelig verdiskapning internt i organisasjonen?

Bymiljøetatens SoMe-satsing, med stolthet som X-faktor

Cecilie Cottis Østreng

Bymiljøetaten i Oslo kommune

Senior kommunikasjonsrådgiver

Trude Helen Olsen

Bymiljøetaten i Oslo kommune

Senior kommunikasjonsrådgiver

10:00

Kan ekstern kommunikasjon også gi menneskelig verdiskapning internt i organisasjonen?

Sal A

Bymiljøetatens SoMe-satsing, med stolthet som X-faktor

Sal B

Sal C

Sal D

10:05

Slik blir du best på Pinterest

Slik blir du best på Pinterest

De konkrete tipsene du trenger for å legge en god Pinterest-strategi for merkevaren din. Hvordan jobbe med en kanal som ligger i grensesnittet mellom Google og sosiale medier.

Katinka Sletten

Synlighet

Fagansvarlig Sosiale Medier

10:05

Slik blir du best på Pinterest

Sal A

De konkrete tipsene du trenger for å legge en god Pinterest-strategi for merkevaren din. Hvordan jobbe med en kanal som ligger i grensesnittet mellom Google og sosiale medier.

Sal B

Sal C

Sal D

10:35

Hvordan lykkes med kundeservice?

Hvordan lykkes med kundeservice?

Her vil Gunnar og Micheal dele sine erfaringer og gi konkrete tips og råd om hvordan du kan omgjøre Kundeservice fra å være et merkevareforsvarende skjold til et merkevarebyggende sverd

Michael Sivertsen og Gunnar Grude Ueland

SUME Consulting

10:35

Hvordan lykkes med kundeservice?

Sal A

Her vil Gunnar og Micheal dele sine erfaringer og gi konkrete tips og råd om hvordan du kan omgjøre Kundeservice fra å være et merkevareforsvarende skjold til et merkevarebyggende sverd

Sal B

Sal C

Sal D

10:35

Pause

Pause

10:35

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:00

Pause

Pause

Kaffe og mingling

11:00

Pause

Sal A

Kaffe og mingling

Sal B

Sal C

Sal D

11:00

Levende bilder med effekt - hvordan får du mest ut av å lage video?

Levende bilder med effekt - hvordan får du mest ut av å lage video?

Video kommer i mange ulike formater og former, men hvilke feller bør man unngå og hva er tipsene for å øke effekten rundt video i sosiale medier?

Halvor Pritzlaff Njerve

Bymiljøetaten i Oslo kommune

Visuell kommunikasjonsrådgiver

11:00

Levende bilder med effekt - hvordan får du mest ut av å lage video?

Sal A

Video kommer i mange ulike formater og former, men hvilke feller bør man unngå og hva er tipsene for å øke effekten rundt video i sosiale medier?

Sal B

Sal C

Sal D

11:30

Er Google Analytics lovlig å bruk? I tilfellet, hvordan kan GA brukes? Og kort om ansvar og muligheter ved bruk av markedsføringstjenester fra amerikanske «big tech».

Er Google Analytics lovlig å bruk? I tilfellet, hvordan kan GA brukes? Og kort om ansvar og muligheter ved bruk av markedsføringstjenester fra amerikanske «big tech».

Kan vi fortsette å bruke Google Analytics? Hvilke alternativer finnes? Hvordan skal vi som jobber med sosiale medier forholde oss til problemstillingen?

Google Analytics som tjeneste er både en analyticstjeneste, men har også funksjonalitet for innsamling og bruk av persondata til markedsføring. GA har fått mye juridisk omtale de siste året, og flere Europeiske lands tilsynsmyndigheter har slått fast at det ikke er «lov» å bruke GA under GDPR-regelverket. Eller har de egentlig gjort det? Kan vi fortsette å bruke GA i Norge, og hva er egentlig den reelle risikoen i Norge ved å gjøre det?

Vebjørn må også snakke kort om hvorfor Datatilsynet ikke har bedriftsside på Facebook. Dette vil nemlig være illustrerende for GA men også for hvilket ansvar du som bedrift har for bruk av tjenester fra aktører som Google og Facebook.  

Vebjørn Søndersrød

Advokatfirmaet Ræder

Partner

11:30

Er Google Analytics lovlig å bruk? I tilfellet, hvordan kan GA brukes? Og kort om ansvar og muligheter ved bruk av markedsføringstjenester fra amerikanske «big tech».

Sal A

Kan vi fortsette å bruke Google Analytics? Hvilke alternativer finnes? Hvordan skal vi som jobber med sosiale medier forholde oss til problemstillingen?

Google Analytics som tjeneste er både en analyticstjeneste, men har også funksjonalitet for innsamling og bruk av persondata til markedsføring. GA har fått mye juridisk omtale de siste året, og flere Europeiske lands tilsynsmyndigheter har slått fast at det ikke er «lov» å bruke GA under GDPR-regelverket. Eller har de egentlig gjort det? Kan vi fortsette å bruke GA i Norge, og hva er egentlig den reelle risikoen i Norge ved å gjøre det?

Vebjørn må også snakke kort om hvorfor Datatilsynet ikke har bedriftsside på Facebook. Dette vil nemlig være illustrerende for GA men også for hvilket ansvar du som bedrift har for bruk av tjenester fra aktører som Google og Facebook.  

Sal B

Sal C

Sal D

11:30

Kreativitet + Workshop

Kreativitet + Workshop

Hva er kreativitet? Og hvordan kan man bli mer kreativ? I del vil vi lære mer om kreativitet. I del to vil vi gjøre konkrete øvelser for å bli mer kreativ.

John Jacobsen

Willder / Nordic Circles

Strategisk rådgiver og grunder

11:30

Kreativitet + Workshop

Sal A

Hva er kreativitet? Og hvordan kan man bli mer kreativ? I del vil vi lære mer om kreativitet. I del to vil vi gjøre konkrete øvelser for å bli mer kreativ.

Sal B

Sal C

Sal D

12:00

Hvordan måle effekt når alt blir ulovlig?

Hvordan måle effekt når alt blir ulovlig?

Presis tracking blir stadig vanskeligere som følge av både tekniske og juridiske innstramminger. Men har det egentlig vært så presist, og må det egentlig være det?

Jørgen Brunborg-Næss

Synlighet

Fagleder Data og Innsikt

12:00

Hvordan måle effekt når alt blir ulovlig?

Sal A

Presis tracking blir stadig vanskeligere som følge av både tekniske og juridiske innstramminger. Men har det egentlig vært så presist, og må det egentlig være det?

Sal B

Sal C

Sal D

12:30

Lunsj

Lunsj

12:30

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:30

Lunsj

Lunsj

12:30

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:30

Performance og merkevarebygging med influencers

Performance og merkevarebygging med influencers

Smood booker mellom 50 og 100 influencers hver måned og har gjort det i flere år. Vi snakker om hvordan du kan gjøre influencer-markedsføring salgsdrivende samtidig som du bygger merkevare. Vi deler suksess-faktorer og fail-faktorer, tips og triks og øser av våre erfaringer.

Alexander Grimstad

Smood Social

Smood Operator

13:30

Performance og merkevarebygging med influencers

Sal A

Smood booker mellom 50 og 100 influencers hver måned og har gjort det i flere år. Vi snakker om hvordan du kan gjøre influencer-markedsføring salgsdrivende samtidig som du bygger merkevare. Vi deler suksess-faktorer og fail-faktorer, tips og triks og øser av våre erfaringer.

Sal B

Sal C

Sal D

13:30

The Metaverse, what is it and where to find it

The Metaverse, what is it and where to find it

Hva er egentlig Metaverset? Meta kommer til Social Media Days for å gi oss et innblikk i deres visjon for Metaverset og hvilke muligheter som ligger der.

Rasmus Høgdall

Meta

Creative Lead Denmark and Norway

13:30

The Metaverse, what is it and where to find it

Sal A

Hva er egentlig Metaverset? Meta kommer til Social Media Days for å gi oss et innblikk i deres visjon for Metaverset og hvilke muligheter som ligger der.

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Don’t skip! Slik når du frem med et betalt budskap i sosiale medier

Don’t skip! Slik når du frem med et betalt budskap i sosiale medier

Hvordan lykkes du med kampanjer i sosiale medier? Elke og Sander vil snakke om hvordan man kan skape gode resultater ved å kombinere strategi, teknologi og kreativitet – og gir deg konkrete tips du kan ta med deg videre.

Elke Vindenes

TRY Opt

Kreativ leder

Sander Landmark

TRY Opt

Performance-rådgiver

14:00

Don’t skip! Slik når du frem med et betalt budskap i sosiale medier

Sal A

Hvordan lykkes du med kampanjer i sosiale medier? Elke og Sander vil snakke om hvordan man kan skape gode resultater ved å kombinere strategi, teknologi og kreativitet – og gir deg konkrete tips du kan ta med deg videre.

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Musk City – poking the most influential person in the world

Musk City – poking the most influential person in the world

Jonas Helmikstøl and Kjetil Næsje are two of the founders of Easee who are somewhat out of the ordinary in their approach to business leadership. When Elon Musk announced his arrival in their home county for the ONS energy conference, they did something unexpected to reach out - turning their small hometown of 7000 inhabitants in Western Norway, Jørpeland, into Musk City.

Georgia Cotterill og Tommy Ellingsen

Project Manager og Creative Director

Easee

14:00

Musk City – poking the most influential person in the world

Sal A

Jonas Helmikstøl and Kjetil Næsje are two of the founders of Easee who are somewhat out of the ordinary in their approach to business leadership. When Elon Musk announced his arrival in their home county for the ONS energy conference, they did something unexpected to reach out - turning their small hometown of 7000 inhabitants in Western Norway, Jørpeland, into Musk City.

Sal B

Sal C

Sal D

14:30

Pause

Pause

Kaffe og mingling

14:30

Pause

Sal A

Kaffe og mingling

Sal B

Sal C

Sal D

14:30

Slik lykkes du med bruken av mikroinfluensere

Slik lykkes du med bruken av mikroinfluensere

40 mikroinfluensere, over 150 reels, stories og innlegg – og veldig gode resultater. Her får du høre om hvordan Dinamo har jobbet med influensermarkedsføring for Fisherman’s Friend. Med begrenset budsjett har vi måttet jobbe smart for hvordan vi kan få mest mulig ut av samarbeidene og nå strategiske mål.

Hilde Tunge

Dinamo

Seniorrådgiver og kundeansvarlig

14:30

Slik lykkes du med bruken av mikroinfluensere

Sal A

40 mikroinfluensere, over 150 reels, stories og innlegg – og veldig gode resultater. Her får du høre om hvordan Dinamo har jobbet med influensermarkedsføring for Fisherman’s Friend. Med begrenset budsjett har vi måttet jobbe smart for hvordan vi kan få mest mulig ut av samarbeidene og nå strategiske mål.

Sal B

Sal C

Sal D

14:50

Avslutning Social Media Days 2022

Avslutning Social Media Days 2022

Vi takker for denne gang med en oppsummering av de to dagene

Gisle Agledahl

Journalist og programleder

14:50

Avslutning Social Media Days 2022

Sal A

Vi takker for denne gang med en oppsummering av de to dagene

Sal B

Sal C

Sal D

15:00

Snapchat

Snapchat

Steffen Rabben

Snapchat

Nordisk Salgssjef

15:00

Snapchat

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:10

Hvordan bruke trenddata til å skape mest mulig effektive kreativer?

Hvordan bruke trenddata til å skape mest mulig effektive kreativer?

Henriette kommer for å fortelle om hvordan Tise jobber med trenddata for å sikre høyest mulig relevans i sine kreativer. Videre deler hun sine beste tips til hvordan din bedrift kan skape enda bedre resultater gjennom gode, innsiktsbaserte kreativer.

Henriette Grøstad

Tise

Head of Performance

15:10

Hvordan bruke trenddata til å skape mest mulig effektive kreativer?

Sal A

Henriette kommer for å fortelle om hvordan Tise jobber med trenddata for å sikre høyest mulig relevans i sine kreativer. Videre deler hun sine beste tips til hvordan din bedrift kan skape enda bedre resultater gjennom gode, innsiktsbaserte kreativer.

Sal B

Sal C

Sal D

15:30

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

De fleste norske merkevarer bruker sosiale medier for å nå ut til interessentene sine, men dessverre går 9 av 10 frem på feil måte. Dette betyr at altfor mange kaster tid og penger ut av vinduet – og at de i samme dragsug går glipp av et enormt potensiale til å skape langsiktig verdi. Frida beskriver de største fallgruvene på Instagram og kommer med konkrete eksempler på hvordan du heller bør tenke for å engasjere din målgruppe.

Frida Marie Grande

Rådgiver

15:30

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

Sal A

De fleste norske merkevarer bruker sosiale medier for å nå ut til interessentene sine, men dessverre går 9 av 10 frem på feil måte. Dette betyr at altfor mange kaster tid og penger ut av vinduet – og at de i samme dragsug går glipp av et enormt potensiale til å skape langsiktig verdi. Frida beskriver de største fallgruvene på Instagram og kommer med konkrete eksempler på hvordan du heller bør tenke for å engasjere din målgruppe.

Sal B

Sal C

Sal D

15:55

Avslutning dag 1

Avslutning dag 1

Vi runder av med en oppsummering av dagen

Gisle Agledahl

Journalist og programleder

15:55

Avslutning dag 1

Sal A

Vi runder av med en oppsummering av dagen

Sal B

Sal C

Sal D

09:00

Åpning

Åpning

09:00

Åpning

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:00

Åpning

Åpning

09:00

Åpning

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:05

Ti tips til å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn

Ti tips til å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn

Fredrik Fornes

Hubify Communication

09:05

Ti tips til å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:10

Hvordan kommunisere til barn og unge under 13 år på sosiale medier?

Hvordan kommunisere til barn og unge under 13 år på sosiale medier?

09:10

Hvordan kommunisere til barn og unge under 13 år på sosiale medier?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:30

Hvordan få til en bra fest i kommentarfeltet?

Hvordan få til en bra fest i kommentarfeltet?

Torunn Gjerustad

Folkehelseinstituttet

Ingeborg Hjelle

Folkehelseinstituttet

09:30

Hvordan få til en bra fest i kommentarfeltet?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:35

Hva er greia med TikTok?

Hva er greia med TikTok?

09:35

Hva er greia med TikTok?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Kan ekstern kommunikasjon også gi menneskelig verdiskapning internt i organisasjonen?

Kan ekstern kommunikasjon også gi menneskelig verdiskapning internt i organisasjonen?

Cecilie Cottis Østreng

Bymiljøetaten i Oslo kommune

Trude Helen Olsen

Bymiljøetaten i Oslo kommune

10:00

Kan ekstern kommunikasjon også gi menneskelig verdiskapning internt i organisasjonen?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:05

Slik blir du best på Pinterest

Slik blir du best på Pinterest

10:05

Slik blir du best på Pinterest

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:35

Hvordan lykkes med kundeservice?

Hvordan lykkes med kundeservice?

10:35

Hvordan lykkes med kundeservice?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:35

Pause

Pause

10:35

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:00

Pause

Pause

11:00

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:00

Levende bilder med effekt - hvordan får du mest ut av å lage video?

Levende bilder med effekt - hvordan får du mest ut av å lage video?

Halvor Pritzlaff Njerve

Bymiljøetaten i Oslo kommune

11:00

Levende bilder med effekt - hvordan får du mest ut av å lage video?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:30

Er Google Analytics lovlig å bruk? I tilfellet, hvordan kan GA brukes? Og kort om ansvar og muligheter ved bruk av markedsføringstjenester fra amerikanske «big tech».

Er Google Analytics lovlig å bruk? I tilfellet, hvordan kan GA brukes? Og kort om ansvar og muligheter ved bruk av markedsføringstjenester fra amerikanske «big tech».

Vebjørn Søndersrød

Advokatfirmaet Ræder

11:30

Er Google Analytics lovlig å bruk? I tilfellet, hvordan kan GA brukes? Og kort om ansvar og muligheter ved bruk av markedsføringstjenester fra amerikanske «big tech».

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:30

Kreativitet + Workshop

Kreativitet + Workshop

John Jacobsen

Willder / Nordic Circles

11:30

Kreativitet + Workshop

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:00

Hvordan måle effekt når alt blir ulovlig?

Hvordan måle effekt når alt blir ulovlig?

12:00

Hvordan måle effekt når alt blir ulovlig?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:30

Lunsj

Lunsj

12:30

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:30

Lunsj

Lunsj

12:30

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:30

Performance og merkevarebygging med influencers

Performance og merkevarebygging med influencers

Alexander Grimstad

Smood Social

13:30

Performance og merkevarebygging med influencers

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:30

The Metaverse, what is it and where to find it

The Metaverse, what is it and where to find it

13:30

The Metaverse, what is it and where to find it

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Don’t skip! Slik når du frem med et betalt budskap i sosiale medier

Don’t skip! Slik når du frem med et betalt budskap i sosiale medier

14:00

Don’t skip! Slik når du frem med et betalt budskap i sosiale medier

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Musk City – poking the most influential person in the world

Musk City – poking the most influential person in the world

Georgia Cotterill og Tommy Ellingsen

Project Manager og Creative Director

14:00

Musk City – poking the most influential person in the world

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:30

Pause

Pause

14:30

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:30

Slik lykkes du med bruken av mikroinfluensere

Slik lykkes du med bruken av mikroinfluensere

14:30

Slik lykkes du med bruken av mikroinfluensere

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:50

Avslutning Social Media Days 2022

Avslutning Social Media Days 2022

14:50

Avslutning Social Media Days 2022

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:00

Snapchat

Snapchat

15:00

Snapchat

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:10

Hvordan bruke trenddata til å skape mest mulig effektive kreativer?

Hvordan bruke trenddata til å skape mest mulig effektive kreativer?

15:10

Hvordan bruke trenddata til å skape mest mulig effektive kreativer?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:30

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

15:30

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:55

Avslutning dag 1

Avslutning dag 1

15:55

Avslutning dag 1

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:00

Åpning

Åpning

09:00

Åpning

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:00

Åpning

Åpning

09:00

Åpning

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:05

Ti tips til å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn

Ti tips til å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn

Fredrik Fornes

Hubify Communication

09:05

Ti tips til å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:10

Hvordan kommunisere til barn og unge under 13 år på sosiale medier?

Hvordan kommunisere til barn og unge under 13 år på sosiale medier?

09:10

Hvordan kommunisere til barn og unge under 13 år på sosiale medier?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:30

Hvordan få til en bra fest i kommentarfeltet?

Hvordan få til en bra fest i kommentarfeltet?

Torunn Gjerustad

Folkehelseinstituttet

Ingeborg Hjelle

Folkehelseinstituttet

09:30

Hvordan få til en bra fest i kommentarfeltet?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:35

Hva er greia med TikTok?

Hva er greia med TikTok?

09:35

Hva er greia med TikTok?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Kan ekstern kommunikasjon også gi menneskelig verdiskapning internt i organisasjonen?

Kan ekstern kommunikasjon også gi menneskelig verdiskapning internt i organisasjonen?

Cecilie Cottis Østreng

Bymiljøetaten i Oslo kommune

Trude Helen Olsen

Bymiljøetaten i Oslo kommune

10:00

Kan ekstern kommunikasjon også gi menneskelig verdiskapning internt i organisasjonen?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:05

Slik blir du best på Pinterest

Slik blir du best på Pinterest

10:05

Slik blir du best på Pinterest

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:35

Hvordan lykkes med kundeservice?

Hvordan lykkes med kundeservice?

10:35

Hvordan lykkes med kundeservice?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:35

Pause

Pause

10:35

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:00

Pause

Pause

11:00

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:00

Levende bilder med effekt - hvordan får du mest ut av å lage video?

Levende bilder med effekt - hvordan får du mest ut av å lage video?

Halvor Pritzlaff Njerve

Bymiljøetaten i Oslo kommune

11:00

Levende bilder med effekt - hvordan får du mest ut av å lage video?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:30

Er Google Analytics lovlig å bruk? I tilfellet, hvordan kan GA brukes? Og kort om ansvar og muligheter ved bruk av markedsføringstjenester fra amerikanske «big tech».

Er Google Analytics lovlig å bruk? I tilfellet, hvordan kan GA brukes? Og kort om ansvar og muligheter ved bruk av markedsføringstjenester fra amerikanske «big tech».

Vebjørn Søndersrød

Advokatfirmaet Ræder

11:30

Er Google Analytics lovlig å bruk? I tilfellet, hvordan kan GA brukes? Og kort om ansvar og muligheter ved bruk av markedsføringstjenester fra amerikanske «big tech».

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:30

Kreativitet + Workshop

Kreativitet + Workshop

John Jacobsen

Willder / Nordic Circles

11:30

Kreativitet + Workshop

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:00

Hvordan måle effekt når alt blir ulovlig?

Hvordan måle effekt når alt blir ulovlig?

12:00

Hvordan måle effekt når alt blir ulovlig?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:30

Lunsj

Lunsj

12:30

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:30

Lunsj

Lunsj

12:30

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:30

Performance og merkevarebygging med influencers

Performance og merkevarebygging med influencers

Alexander Grimstad

Smood Social

13:30

Performance og merkevarebygging med influencers

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:30

The Metaverse, what is it and where to find it

The Metaverse, what is it and where to find it

13:30

The Metaverse, what is it and where to find it

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Don’t skip! Slik når du frem med et betalt budskap i sosiale medier

Don’t skip! Slik når du frem med et betalt budskap i sosiale medier

14:00

Don’t skip! Slik når du frem med et betalt budskap i sosiale medier

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Musk City – poking the most influential person in the world

Musk City – poking the most influential person in the world

Georgia Cotterill og Tommy Ellingsen

Project Manager og Creative Director

14:00

Musk City – poking the most influential person in the world

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:30

Pause

Pause

14:30

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:30

Slik lykkes du med bruken av mikroinfluensere

Slik lykkes du med bruken av mikroinfluensere

14:30

Slik lykkes du med bruken av mikroinfluensere

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:50

Avslutning Social Media Days 2022

Avslutning Social Media Days 2022

14:50

Avslutning Social Media Days 2022

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:00

Snapchat

Snapchat

15:00

Snapchat

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:10

Hvordan bruke trenddata til å skape mest mulig effektive kreativer?

Hvordan bruke trenddata til å skape mest mulig effektive kreativer?

15:10

Hvordan bruke trenddata til å skape mest mulig effektive kreativer?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:30

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

15:30

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:55

Avslutning dag 1

Avslutning dag 1

15:55

Avslutning dag 1

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

Vil du vite mer om foredagsholderne?

Vi har 3 tematiske hovedspor og innleggene vil spisses innenfor disse. Du kan forvente gode foredrag, panelsamtaler og stor grad av interaksjon. Vi ønsker å engasjere deg som deltaker. Dine spørsmål og meninger er viktige for å få frem god erfaringsutveksling og inspirasjon.

En vellykket implementering av kreative idéer er en utfordring for alle organisasjoner. I dette sporet fokuserer vi både på de store kreative konseptene og de små idéene. Her dykker vi ned i detaljer som valg av formater, video eller foto og de kreative mulighetene vi har i dag. Du vil få konkrete tips som du kan ta med deg i utformingen av aktiviteter, eller tilpasset en strategi med konstant tilstedeværelse.

Hvordan er din bedrifts bevissthet rundt markedsføring? Her vil du lære om hvordan du får mest igjen for hver investert krone og arbeidstime. Hvordan kan du optimalisere dine kampanjer? Vi ser på hvordan forbrukere beveger seg gjennom kundereisen og valg av kanal. Hvor er det muligheter for deg til å være tidlig ute med noe nytt som vil gi deg en markedsfordel?

Hvordan utformer du en strategi for sosiale medier som harmonerer med bedriftens overordnede strategi? Hva skal man bruke tid og ressurser på? Og kanskje vel så viktig: Hva skal man ikke bruke tid og ressurser på? Hvordan bør man planlegge opp mot konkrete målsetninger? Vi ser på langsiktige vs kortsiktige aktiviteter, og hvordan man kan oppnå synergier mellom ulike aktiviteter. Og ikke minst hvordan man kan bygge videre på det man er god på og forutsetningene ligger til rette for.

09:00

Åpning

Åpning

Velkommen og praktisk informasjon

Gisle Agledahl

Journalist og programleder

09:00

Åpning

Sal A

Velkommen og praktisk informasjon

Sal B

Sal C

Sal D

09:00

Åpning

Åpning

Velkommen til dag 2

Gisle Agledahl

Journalist og programleder

09:00

Åpning

Sal A

Velkommen til dag 2

Sal B

Sal C

Sal D

09:05

Ti tips til å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn

Ti tips til å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn

Under én prosent av medlemsmassen publiserer innhold på LinkedIn. Det betyr at den organiske rekkevidden der inne er enorm om dagen – og hele B2B-målgruppen din er der, klare for å lytte til deg. Hvordan utnytter du det? Fredrik Fornes forteller hvordan han knakk koden som ga ham nærmere fem millioner visninger og to millioner i salg i løpet av to år på plattformen. Med sine ti beste, mest konkrete tips får du alt du trenger for å briljere på plattformen – på 30 minutter.

Fredrik Fornes

Hubify Communication

Leder

09:05

Ti tips til å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn

Sal A

Under én prosent av medlemsmassen publiserer innhold på LinkedIn. Det betyr at den organiske rekkevidden der inne er enorm om dagen – og hele B2B-målgruppen din er der, klare for å lytte til deg. Hvordan utnytter du det? Fredrik Fornes forteller hvordan han knakk koden som ga ham nærmere fem millioner visninger og to millioner i salg i løpet av to år på plattformen. Med sine ti beste, mest konkrete tips får du alt du trenger for å briljere på plattformen – på 30 minutter.

Sal B

Sal C

Sal D

09:10

Hvordan kommunisere til barn og unge under 13 år på sosiale medier?

Hvordan kommunisere til barn og unge under 13 år på sosiale medier?

Anbefalt aldersgrense i Norge for sosiale medier er 13 år. Er det da greit og i det hele tatt lov å bruke disse plattformene til å kommunisere til yngre målgrupper? Hvordan skal man i så fall gjøre dette riktig?

Stian Barsnes-Simonsen

Nordic Screens

Kreativ leder

09:10

Hvordan kommunisere til barn og unge under 13 år på sosiale medier?

Sal A

Anbefalt aldersgrense i Norge for sosiale medier er 13 år. Er det da greit og i det hele tatt lov å bruke disse plattformene til å kommunisere til yngre målgrupper? Hvordan skal man i så fall gjøre dette riktig?

Sal B

Sal C

Sal D

09:30

Hvordan få til en bra fest i kommentarfeltet?

Hvordan få til en bra fest i kommentarfeltet?

Hva gjør du når krisen inntreffer og det føles som om alle hopper til tastaturet og bombarderer kommentarfeltene dine i sosiale medier med hat, kritikk, frykt og faktafeil? FHI har lenge vært vant til stort engasjement i kommentarfeltene sine, men under koronapandemien har både strategien og instituttets sosiale medier-team blitt satt skikkelig på prøve. I dette foredraget deler de av sine gode tips til hvordan man kan møte og hanskes med utfordrende kommentarfeltjobbing – som forhåpentligvis er til nytte uavhengig av om du jobber for en offentlig eller privat aktør.

Torunn Gjerustad

Folkehelseinstituttet

Seniorrådgiver og fagansvarlig for sosiale medier

Ingeborg Hjelle

Folkehelseinstituttet

Seniorrådgiver

09:30

Hvordan få til en bra fest i kommentarfeltet?

Sal A

Hva gjør du når krisen inntreffer og det føles som om alle hopper til tastaturet og bombarderer kommentarfeltene dine i sosiale medier med hat, kritikk, frykt og faktafeil? FHI har lenge vært vant til stort engasjement i kommentarfeltene sine, men under koronapandemien har både strategien og instituttets sosiale medier-team blitt satt skikkelig på prøve. I dette foredraget deler de av sine gode tips til hvordan man kan møte og hanskes med utfordrende kommentarfeltjobbing – som forhåpentligvis er til nytte uavhengig av om du jobber for en offentlig eller privat aktør.

Sal B

Sal C

Sal D

09:35

Hva er greia med TikTok?

Hva er greia med TikTok?

TikTok har kommet for å bli, men hva gjør denne kanalen så spesiell og hvorfor bør man være der?

Samra Avdagic

Elg

Designer og illustratør

09:35

Hva er greia med TikTok?

Sal A

TikTok har kommet for å bli, men hva gjør denne kanalen så spesiell og hvorfor bør man være der?

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Kan ekstern kommunikasjon også gi menneskelig verdiskapning internt i organisasjonen?

Kan ekstern kommunikasjon også gi menneskelig verdiskapning internt i organisasjonen?

Bymiljøetatens SoMe-satsing, med stolthet som X-faktor

Cecilie Cottis Østreng

Bymiljøetaten i Oslo kommune

Senior kommunikasjonsrådgiver

Trude Helen Olsen

Bymiljøetaten i Oslo kommune

Senior kommunikasjonsrådgiver

10:00

Kan ekstern kommunikasjon også gi menneskelig verdiskapning internt i organisasjonen?

Sal A

Bymiljøetatens SoMe-satsing, med stolthet som X-faktor

Sal B

Sal C

Sal D

10:05

Slik blir du best på Pinterest

Slik blir du best på Pinterest

De konkrete tipsene du trenger for å legge en god Pinterest-strategi for merkevaren din. Hvordan jobbe med en kanal som ligger i grensesnittet mellom Google og sosiale medier.

Katinka Sletten

Synlighet

Fagansvarlig Sosiale Medier

10:05

Slik blir du best på Pinterest

Sal A

De konkrete tipsene du trenger for å legge en god Pinterest-strategi for merkevaren din. Hvordan jobbe med en kanal som ligger i grensesnittet mellom Google og sosiale medier.

Sal B

Sal C

Sal D

10:35

Hvordan lykkes med kundeservice?

Hvordan lykkes med kundeservice?

Her vil Gunnar og Micheal dele sine erfaringer og gi konkrete tips og råd om hvordan du kan omgjøre Kundeservice fra å være et merkevareforsvarende skjold til et merkevarebyggende sverd

Michael Sivertsen og Gunnar Grude Ueland

SUME Consulting

10:35

Hvordan lykkes med kundeservice?

Sal A

Her vil Gunnar og Micheal dele sine erfaringer og gi konkrete tips og råd om hvordan du kan omgjøre Kundeservice fra å være et merkevareforsvarende skjold til et merkevarebyggende sverd

Sal B

Sal C

Sal D

10:35

Pause

Pause

10:35

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:00

Pause

Pause

Kaffe og mingling

11:00

Pause

Sal A

Kaffe og mingling

Sal B

Sal C

Sal D

11:00

Levende bilder med effekt - hvordan får du mest ut av å lage video?

Levende bilder med effekt - hvordan får du mest ut av å lage video?

Video kommer i mange ulike formater og former, men hvilke feller bør man unngå og hva er tipsene for å øke effekten rundt video i sosiale medier?

Halvor Pritzlaff Njerve

Bymiljøetaten i Oslo kommune

Visuell kommunikasjonsrådgiver

11:00

Levende bilder med effekt - hvordan får du mest ut av å lage video?

Sal A

Video kommer i mange ulike formater og former, men hvilke feller bør man unngå og hva er tipsene for å øke effekten rundt video i sosiale medier?

Sal B

Sal C

Sal D

11:30

Er Google Analytics lovlig å bruk? I tilfellet, hvordan kan GA brukes? Og kort om ansvar og muligheter ved bruk av markedsføringstjenester fra amerikanske «big tech».

Er Google Analytics lovlig å bruk? I tilfellet, hvordan kan GA brukes? Og kort om ansvar og muligheter ved bruk av markedsføringstjenester fra amerikanske «big tech».

Kan vi fortsette å bruke Google Analytics? Hvilke alternativer finnes? Hvordan skal vi som jobber med sosiale medier forholde oss til problemstillingen?

Google Analytics som tjeneste er både en analyticstjeneste, men har også funksjonalitet for innsamling og bruk av persondata til markedsføring. GA har fått mye juridisk omtale de siste året, og flere Europeiske lands tilsynsmyndigheter har slått fast at det ikke er «lov» å bruke GA under GDPR-regelverket. Eller har de egentlig gjort det? Kan vi fortsette å bruke GA i Norge, og hva er egentlig den reelle risikoen i Norge ved å gjøre det?

Vebjørn må også snakke kort om hvorfor Datatilsynet ikke har bedriftsside på Facebook. Dette vil nemlig være illustrerende for GA men også for hvilket ansvar du som bedrift har for bruk av tjenester fra aktører som Google og Facebook.  

Vebjørn Søndersrød

Advokatfirmaet Ræder

Partner

11:30

Er Google Analytics lovlig å bruk? I tilfellet, hvordan kan GA brukes? Og kort om ansvar og muligheter ved bruk av markedsføringstjenester fra amerikanske «big tech».

Sal A

Kan vi fortsette å bruke Google Analytics? Hvilke alternativer finnes? Hvordan skal vi som jobber med sosiale medier forholde oss til problemstillingen?

Google Analytics som tjeneste er både en analyticstjeneste, men har også funksjonalitet for innsamling og bruk av persondata til markedsføring. GA har fått mye juridisk omtale de siste året, og flere Europeiske lands tilsynsmyndigheter har slått fast at det ikke er «lov» å bruke GA under GDPR-regelverket. Eller har de egentlig gjort det? Kan vi fortsette å bruke GA i Norge, og hva er egentlig den reelle risikoen i Norge ved å gjøre det?

Vebjørn må også snakke kort om hvorfor Datatilsynet ikke har bedriftsside på Facebook. Dette vil nemlig være illustrerende for GA men også for hvilket ansvar du som bedrift har for bruk av tjenester fra aktører som Google og Facebook.  

Sal B

Sal C

Sal D

11:30

Kreativitet + Workshop

Kreativitet + Workshop

Hva er kreativitet? Og hvordan kan man bli mer kreativ? I del vil vi lære mer om kreativitet. I del to vil vi gjøre konkrete øvelser for å bli mer kreativ.

John Jacobsen

Willder / Nordic Circles

Strategisk rådgiver og grunder

11:30

Kreativitet + Workshop

Sal A

Hva er kreativitet? Og hvordan kan man bli mer kreativ? I del vil vi lære mer om kreativitet. I del to vil vi gjøre konkrete øvelser for å bli mer kreativ.

Sal B

Sal C

Sal D

12:00

Hvordan måle effekt når alt blir ulovlig?

Hvordan måle effekt når alt blir ulovlig?

Presis tracking blir stadig vanskeligere som følge av både tekniske og juridiske innstramminger. Men har det egentlig vært så presist, og må det egentlig være det?

Jørgen Brunborg-Næss

Synlighet

Fagleder Data og Innsikt

12:00

Hvordan måle effekt når alt blir ulovlig?

Sal A

Presis tracking blir stadig vanskeligere som følge av både tekniske og juridiske innstramminger. Men har det egentlig vært så presist, og må det egentlig være det?

Sal B

Sal C

Sal D

12:30

Lunsj

Lunsj

12:30

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:30

Lunsj

Lunsj

12:30

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:30

Performance og merkevarebygging med influencers

Performance og merkevarebygging med influencers

Smood booker mellom 50 og 100 influencers hver måned og har gjort det i flere år. Vi snakker om hvordan du kan gjøre influencer-markedsføring salgsdrivende samtidig som du bygger merkevare. Vi deler suksess-faktorer og fail-faktorer, tips og triks og øser av våre erfaringer.

Alexander Grimstad

Smood Social

Smood Operator

13:30

Performance og merkevarebygging med influencers

Sal A

Smood booker mellom 50 og 100 influencers hver måned og har gjort det i flere år. Vi snakker om hvordan du kan gjøre influencer-markedsføring salgsdrivende samtidig som du bygger merkevare. Vi deler suksess-faktorer og fail-faktorer, tips og triks og øser av våre erfaringer.

Sal B

Sal C

Sal D

13:30

The Metaverse, what is it and where to find it

The Metaverse, what is it and where to find it

Hva er egentlig Metaverset? Meta kommer til Social Media Days for å gi oss et innblikk i deres visjon for Metaverset og hvilke muligheter som ligger der.

Rasmus Høgdall

Meta

Creative Lead Denmark and Norway

13:30

The Metaverse, what is it and where to find it

Sal A

Hva er egentlig Metaverset? Meta kommer til Social Media Days for å gi oss et innblikk i deres visjon for Metaverset og hvilke muligheter som ligger der.

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Don’t skip! Slik når du frem med et betalt budskap i sosiale medier

Don’t skip! Slik når du frem med et betalt budskap i sosiale medier

Hvordan lykkes du med kampanjer i sosiale medier? Elke og Sander vil snakke om hvordan man kan skape gode resultater ved å kombinere strategi, teknologi og kreativitet – og gir deg konkrete tips du kan ta med deg videre.

Elke Vindenes

TRY Opt

Kreativ leder

Sander Landmark

TRY Opt

Performance-rådgiver

14:00

Don’t skip! Slik når du frem med et betalt budskap i sosiale medier

Sal A

Hvordan lykkes du med kampanjer i sosiale medier? Elke og Sander vil snakke om hvordan man kan skape gode resultater ved å kombinere strategi, teknologi og kreativitet – og gir deg konkrete tips du kan ta med deg videre.

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Musk City – poking the most influential person in the world

Musk City – poking the most influential person in the world

Jonas Helmikstøl and Kjetil Næsje are two of the founders of Easee who are somewhat out of the ordinary in their approach to business leadership. When Elon Musk announced his arrival in their home county for the ONS energy conference, they did something unexpected to reach out - turning their small hometown of 7000 inhabitants in Western Norway, Jørpeland, into Musk City.

Georgia Cotterill og Tommy Ellingsen

Project Manager og Creative Director

Easee

14:00

Musk City – poking the most influential person in the world

Sal A

Jonas Helmikstøl and Kjetil Næsje are two of the founders of Easee who are somewhat out of the ordinary in their approach to business leadership. When Elon Musk announced his arrival in their home county for the ONS energy conference, they did something unexpected to reach out - turning their small hometown of 7000 inhabitants in Western Norway, Jørpeland, into Musk City.

Sal B

Sal C

Sal D

14:30

Pause

Pause

Kaffe og mingling

14:30

Pause

Sal A

Kaffe og mingling

Sal B

Sal C

Sal D

14:30

Slik lykkes du med bruken av mikroinfluensere

Slik lykkes du med bruken av mikroinfluensere

40 mikroinfluensere, over 150 reels, stories og innlegg – og veldig gode resultater. Her får du høre om hvordan Dinamo har jobbet med influensermarkedsføring for Fisherman’s Friend. Med begrenset budsjett har vi måttet jobbe smart for hvordan vi kan få mest mulig ut av samarbeidene og nå strategiske mål.

Hilde Tunge

Dinamo

Seniorrådgiver og kundeansvarlig

14:30

Slik lykkes du med bruken av mikroinfluensere

Sal A

40 mikroinfluensere, over 150 reels, stories og innlegg – og veldig gode resultater. Her får du høre om hvordan Dinamo har jobbet med influensermarkedsføring for Fisherman’s Friend. Med begrenset budsjett har vi måttet jobbe smart for hvordan vi kan få mest mulig ut av samarbeidene og nå strategiske mål.

Sal B

Sal C

Sal D

14:50

Avslutning Social Media Days 2022

Avslutning Social Media Days 2022

Vi takker for denne gang med en oppsummering av de to dagene

Gisle Agledahl

Journalist og programleder

14:50

Avslutning Social Media Days 2022

Sal A

Vi takker for denne gang med en oppsummering av de to dagene

Sal B

Sal C

Sal D

15:00

Snapchat

Snapchat

Steffen Rabben

Snapchat

Nordisk Salgssjef

15:00

Snapchat

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:10

Hvordan bruke trenddata til å skape mest mulig effektive kreativer?

Hvordan bruke trenddata til å skape mest mulig effektive kreativer?

Henriette kommer for å fortelle om hvordan Tise jobber med trenddata for å sikre høyest mulig relevans i sine kreativer. Videre deler hun sine beste tips til hvordan din bedrift kan skape enda bedre resultater gjennom gode, innsiktsbaserte kreativer.

Henriette Grøstad

Tise

Head of Performance

15:10

Hvordan bruke trenddata til å skape mest mulig effektive kreativer?

Sal A

Henriette kommer for å fortelle om hvordan Tise jobber med trenddata for å sikre høyest mulig relevans i sine kreativer. Videre deler hun sine beste tips til hvordan din bedrift kan skape enda bedre resultater gjennom gode, innsiktsbaserte kreativer.

Sal B

Sal C

Sal D

15:30

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

De fleste norske merkevarer bruker sosiale medier for å nå ut til interessentene sine, men dessverre går 9 av 10 frem på feil måte. Dette betyr at altfor mange kaster tid og penger ut av vinduet – og at de i samme dragsug går glipp av et enormt potensiale til å skape langsiktig verdi. Frida beskriver de største fallgruvene på Instagram og kommer med konkrete eksempler på hvordan du heller bør tenke for å engasjere din målgruppe.

Frida Marie Grande

Rådgiver

15:30

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

Sal A

De fleste norske merkevarer bruker sosiale medier for å nå ut til interessentene sine, men dessverre går 9 av 10 frem på feil måte. Dette betyr at altfor mange kaster tid og penger ut av vinduet – og at de i samme dragsug går glipp av et enormt potensiale til å skape langsiktig verdi. Frida beskriver de største fallgruvene på Instagram og kommer med konkrete eksempler på hvordan du heller bør tenke for å engasjere din målgruppe.

Sal B

Sal C

Sal D

15:55

Avslutning dag 1

Avslutning dag 1

Vi runder av med en oppsummering av dagen

Gisle Agledahl

Journalist og programleder

15:55

Avslutning dag 1

Sal A

Vi runder av med en oppsummering av dagen

Sal B

Sal C

Sal D

09:00

Åpning

Åpning

Velkommen og praktisk informasjon

Gisle Agledahl

Journalist og programleder

09:00

Åpning

Sal A

Velkommen og praktisk informasjon

Sal B

Sal C

Sal D

09:00

Åpning

Åpning

Velkommen til dag 2

Gisle Agledahl

Journalist og programleder

09:00

Åpning

Sal A

Velkommen til dag 2

Sal B

Sal C

Sal D

09:05

Ti tips til å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn

Ti tips til å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn

Under én prosent av medlemsmassen publiserer innhold på LinkedIn. Det betyr at den organiske rekkevidden der inne er enorm om dagen – og hele B2B-målgruppen din er der, klare for å lytte til deg. Hvordan utnytter du det? Fredrik Fornes forteller hvordan han knakk koden som ga ham nærmere fem millioner visninger og to millioner i salg i løpet av to år på plattformen. Med sine ti beste, mest konkrete tips får du alt du trenger for å briljere på plattformen – på 30 minutter.

Fredrik Fornes

Hubify Communication

Leder

09:05

Ti tips til å lykkes med B2B-markedsføring på LinkedIn

Sal A

Under én prosent av medlemsmassen publiserer innhold på LinkedIn. Det betyr at den organiske rekkevidden der inne er enorm om dagen – og hele B2B-målgruppen din er der, klare for å lytte til deg. Hvordan utnytter du det? Fredrik Fornes forteller hvordan han knakk koden som ga ham nærmere fem millioner visninger og to millioner i salg i løpet av to år på plattformen. Med sine ti beste, mest konkrete tips får du alt du trenger for å briljere på plattformen – på 30 minutter.

Sal B

Sal C

Sal D

09:10

Hvordan kommunisere til barn og unge under 13 år på sosiale medier?

Hvordan kommunisere til barn og unge under 13 år på sosiale medier?

Anbefalt aldersgrense i Norge for sosiale medier er 13 år. Er det da greit og i det hele tatt lov å bruke disse plattformene til å kommunisere til yngre målgrupper? Hvordan skal man i så fall gjøre dette riktig?

Stian Barsnes-Simonsen

Nordic Screens

Kreativ leder

09:10

Hvordan kommunisere til barn og unge under 13 år på sosiale medier?

Sal A

Anbefalt aldersgrense i Norge for sosiale medier er 13 år. Er det da greit og i det hele tatt lov å bruke disse plattformene til å kommunisere til yngre målgrupper? Hvordan skal man i så fall gjøre dette riktig?

Sal B

Sal C

Sal D

09:30

Hvordan få til en bra fest i kommentarfeltet?

Hvordan få til en bra fest i kommentarfeltet?

Hva gjør du når krisen inntreffer og det føles som om alle hopper til tastaturet og bombarderer kommentarfeltene dine i sosiale medier med hat, kritikk, frykt og faktafeil? FHI har lenge vært vant til stort engasjement i kommentarfeltene sine, men under koronapandemien har både strategien og instituttets sosiale medier-team blitt satt skikkelig på prøve. I dette foredraget deler de av sine gode tips til hvordan man kan møte og hanskes med utfordrende kommentarfeltjobbing – som forhåpentligvis er til nytte uavhengig av om du jobber for en offentlig eller privat aktør.

Torunn Gjerustad

Folkehelseinstituttet

Seniorrådgiver og fagansvarlig for sosiale medier

Ingeborg Hjelle

Folkehelseinstituttet

Seniorrådgiver

09:30

Hvordan få til en bra fest i kommentarfeltet?

Sal A

Hva gjør du når krisen inntreffer og det føles som om alle hopper til tastaturet og bombarderer kommentarfeltene dine i sosiale medier med hat, kritikk, frykt og faktafeil? FHI har lenge vært vant til stort engasjement i kommentarfeltene sine, men under koronapandemien har både strategien og instituttets sosiale medier-team blitt satt skikkelig på prøve. I dette foredraget deler de av sine gode tips til hvordan man kan møte og hanskes med utfordrende kommentarfeltjobbing – som forhåpentligvis er til nytte uavhengig av om du jobber for en offentlig eller privat aktør.

Sal B

Sal C

Sal D

09:35

Hva er greia med TikTok?

Hva er greia med TikTok?

TikTok har kommet for å bli, men hva gjør denne kanalen så spesiell og hvorfor bør man være der?

Samra Avdagic

Elg

Designer og illustratør

09:35

Hva er greia med TikTok?

Sal A

TikTok har kommet for å bli, men hva gjør denne kanalen så spesiell og hvorfor bør man være der?

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Kan ekstern kommunikasjon også gi menneskelig verdiskapning internt i organisasjonen?

Kan ekstern kommunikasjon også gi menneskelig verdiskapning internt i organisasjonen?

Bymiljøetatens SoMe-satsing, med stolthet som X-faktor

Cecilie Cottis Østreng

Bymiljøetaten i Oslo kommune

Senior kommunikasjonsrådgiver

Trude Helen Olsen

Bymiljøetaten i Oslo kommune

Senior kommunikasjonsrådgiver

10:00

Kan ekstern kommunikasjon også gi menneskelig verdiskapning internt i organisasjonen?

Sal A

Bymiljøetatens SoMe-satsing, med stolthet som X-faktor

Sal B

Sal C

Sal D

10:05

Slik blir du best på Pinterest

Slik blir du best på Pinterest

De konkrete tipsene du trenger for å legge en god Pinterest-strategi for merkevaren din. Hvordan jobbe med en kanal som ligger i grensesnittet mellom Google og sosiale medier.

Katinka Sletten

Synlighet

Fagansvarlig Sosiale Medier

10:05

Slik blir du best på Pinterest

Sal A

De konkrete tipsene du trenger for å legge en god Pinterest-strategi for merkevaren din. Hvordan jobbe med en kanal som ligger i grensesnittet mellom Google og sosiale medier.

Sal B

Sal C

Sal D

10:35

Hvordan lykkes med kundeservice?

Hvordan lykkes med kundeservice?

Her vil Gunnar og Micheal dele sine erfaringer og gi konkrete tips og råd om hvordan du kan omgjøre Kundeservice fra å være et merkevareforsvarende skjold til et merkevarebyggende sverd

Michael Sivertsen og Gunnar Grude Ueland

SUME Consulting

10:35

Hvordan lykkes med kundeservice?

Sal A

Her vil Gunnar og Micheal dele sine erfaringer og gi konkrete tips og råd om hvordan du kan omgjøre Kundeservice fra å være et merkevareforsvarende skjold til et merkevarebyggende sverd

Sal B

Sal C

Sal D

10:35

Pause

Pause

10:35

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:00

Pause

Pause

Kaffe og mingling

11:00

Pause

Sal A

Kaffe og mingling

Sal B

Sal C

Sal D

11:00

Levende bilder med effekt - hvordan får du mest ut av å lage video?

Levende bilder med effekt - hvordan får du mest ut av å lage video?

Video kommer i mange ulike formater og former, men hvilke feller bør man unngå og hva er tipsene for å øke effekten rundt video i sosiale medier?

Halvor Pritzlaff Njerve

Bymiljøetaten i Oslo kommune

Visuell kommunikasjonsrådgiver

11:00

Levende bilder med effekt - hvordan får du mest ut av å lage video?

Sal A

Video kommer i mange ulike formater og former, men hvilke feller bør man unngå og hva er tipsene for å øke effekten rundt video i sosiale medier?

Sal B

Sal C

Sal D

11:30

Er Google Analytics lovlig å bruk? I tilfellet, hvordan kan GA brukes? Og kort om ansvar og muligheter ved bruk av markedsføringstjenester fra amerikanske «big tech».

Er Google Analytics lovlig å bruk? I tilfellet, hvordan kan GA brukes? Og kort om ansvar og muligheter ved bruk av markedsføringstjenester fra amerikanske «big tech».

Kan vi fortsette å bruke Google Analytics? Hvilke alternativer finnes? Hvordan skal vi som jobber med sosiale medier forholde oss til problemstillingen?

Google Analytics som tjeneste er både en analyticstjeneste, men har også funksjonalitet for innsamling og bruk av persondata til markedsføring. GA har fått mye juridisk omtale de siste året, og flere Europeiske lands tilsynsmyndigheter har slått fast at det ikke er «lov» å bruke GA under GDPR-regelverket. Eller har de egentlig gjort det? Kan vi fortsette å bruke GA i Norge, og hva er egentlig den reelle risikoen i Norge ved å gjøre det?

Vebjørn må også snakke kort om hvorfor Datatilsynet ikke har bedriftsside på Facebook. Dette vil nemlig være illustrerende for GA men også for hvilket ansvar du som bedrift har for bruk av tjenester fra aktører som Google og Facebook.  

Vebjørn Søndersrød

Advokatfirmaet Ræder

Partner

11:30

Er Google Analytics lovlig å bruk? I tilfellet, hvordan kan GA brukes? Og kort om ansvar og muligheter ved bruk av markedsføringstjenester fra amerikanske «big tech».

Sal A

Kan vi fortsette å bruke Google Analytics? Hvilke alternativer finnes? Hvordan skal vi som jobber med sosiale medier forholde oss til problemstillingen?

Google Analytics som tjeneste er både en analyticstjeneste, men har også funksjonalitet for innsamling og bruk av persondata til markedsføring. GA har fått mye juridisk omtale de siste året, og flere Europeiske lands tilsynsmyndigheter har slått fast at det ikke er «lov» å bruke GA under GDPR-regelverket. Eller har de egentlig gjort det? Kan vi fortsette å bruke GA i Norge, og hva er egentlig den reelle risikoen i Norge ved å gjøre det?

Vebjørn må også snakke kort om hvorfor Datatilsynet ikke har bedriftsside på Facebook. Dette vil nemlig være illustrerende for GA men også for hvilket ansvar du som bedrift har for bruk av tjenester fra aktører som Google og Facebook.  

Sal B

Sal C