Vi har satt sammen et program vi mener er både spennende og lærerikt og som både skal gi en god oversikt og gå i dybden på utvalgte tema.
Har du tilbakemeldinger, så send en mail til post@socialmediadays.no
Velkommen og praktisk informasjon
Velkommen til dag 2
Under én prosent av medlemsmassen publiserer innhold på LinkedIn. Det betyr at den organiske rekkevidden der inne er enorm om dagen – og hele B2B-målgruppen din er der, klare for å lytte til deg. Hvordan utnytter du det? Fredrik Fornes forteller hvordan han knakk koden som ga ham nærmere fem millioner visninger og to millioner i salg i løpet av to år på plattformen. Med sine ti beste, mest konkrete tips får du alt du trenger for å briljere på plattformen – på 30 minutter.
Under én prosent av medlemsmassen publiserer innhold på LinkedIn. Det betyr at den organiske rekkevidden der inne er enorm om dagen – og hele B2B-målgruppen din er der, klare for å lytte til deg. Hvordan utnytter du det? Fredrik Fornes forteller hvordan han knakk koden som ga ham nærmere fem millioner visninger og to millioner i salg i løpet av to år på plattformen. Med sine ti beste, mest konkrete tips får du alt du trenger for å briljere på plattformen – på 30 minutter.
Anbefalt aldersgrense i Norge for sosiale medier er 13 år. Er det da greit og i det hele tatt lov å bruke disse plattformene til å kommunisere til yngre målgrupper? Hvordan skal man i så fall gjøre dette riktig?
Anbefalt aldersgrense i Norge for sosiale medier er 13 år. Er det da greit og i det hele tatt lov å bruke disse plattformene til å kommunisere til yngre målgrupper? Hvordan skal man i så fall gjøre dette riktig?
Hva gjør du når krisen inntreffer og det føles som om alle hopper til tastaturet og bombarderer kommentarfeltene dine i sosiale medier med hat, kritikk, frykt og faktafeil? FHI har lenge vært vant til stort engasjement i kommentarfeltene sine, men under koronapandemien har både strategien og instituttets sosiale medier-team blitt satt skikkelig på prøve. I dette foredraget deler de av sine gode tips til hvordan man kan møte og hanskes med utfordrende kommentarfeltjobbing – som forhåpentligvis er til nytte uavhengig av om du jobber for en offentlig eller privat aktør.
Hva gjør du når krisen inntreffer og det føles som om alle hopper til tastaturet og bombarderer kommentarfeltene dine i sosiale medier med hat, kritikk, frykt og faktafeil? FHI har lenge vært vant til stort engasjement i kommentarfeltene sine, men under koronapandemien har både strategien og instituttets sosiale medier-team blitt satt skikkelig på prøve. I dette foredraget deler de av sine gode tips til hvordan man kan møte og hanskes med utfordrende kommentarfeltjobbing – som forhåpentligvis er til nytte uavhengig av om du jobber for en offentlig eller privat aktør.
TikTok har kommet for å bli, men hva gjør denne kanalen så spesiell og hvorfor bør man være der?
Bymiljøetatens SoMe-satsing, med stolthet som X-faktor
Bymiljøetatens SoMe-satsing, med stolthet som X-faktor
De konkrete tipsene du trenger for å legge en god Pinterest-strategi for merkevaren din. Hvordan jobbe med en kanal som ligger i grensesnittet mellom Google og sosiale medier.
Her vil Gunnar og Micheal dele sine erfaringer og gi konkrete tips og råd om hvordan du kan omgjøre Kundeservice fra å være et merkevareforsvarende skjold til et merkevarebyggende sverd
Her vil Gunnar og Micheal dele sine erfaringer og gi konkrete tips og råd om hvordan du kan omgjøre Kundeservice fra å være et merkevareforsvarende skjold til et merkevarebyggende sverd
Video kommer i mange ulike formater og former, men hvilke feller bør man unngå og hva er tipsene for å øke effekten rundt video i sosiale medier?
Video kommer i mange ulike formater og former, men hvilke feller bør man unngå og hva er tipsene for å øke effekten rundt video i sosiale medier?
Kan vi fortsette å bruke Google Analytics? Hvilke alternativer finnes? Hvordan skal vi som jobber med sosiale medier forholde oss til problemstillingen?
Google Analytics som tjeneste er både en analyticstjeneste, men har også funksjonalitet for innsamling og bruk av persondata til markedsføring. GA har fått mye juridisk omtale de siste året, og flere Europeiske lands tilsynsmyndigheter har slått fast at det ikke er «lov» å bruke GA under GDPR-regelverket. Eller har de egentlig gjort det? Kan vi fortsette å bruke GA i Norge, og hva er egentlig den reelle risikoen i Norge ved å gjøre det?
Vebjørn må også snakke kort om hvorfor Datatilsynet ikke har bedriftsside på Facebook. Dette vil nemlig være illustrerende for GA men også for hvilket ansvar du som bedrift har for bruk av tjenester fra aktører som Google og Facebook.
Kan vi fortsette å bruke Google Analytics? Hvilke alternativer finnes? Hvordan skal vi som jobber med sosiale medier forholde oss til problemstillingen?
Google Analytics som tjeneste er både en analyticstjeneste, men har også funksjonalitet for innsamling og bruk av persondata til markedsføring. GA har fått mye juridisk omtale de siste året, og flere Europeiske lands tilsynsmyndigheter har slått fast at det ikke er «lov» å bruke GA under GDPR-regelverket. Eller har de egentlig gjort det? Kan vi fortsette å bruke GA i Norge, og hva er egentlig den reelle risikoen i Norge ved å gjøre det?
Vebjørn må også snakke kort om hvorfor Datatilsynet ikke har bedriftsside på Facebook. Dette vil nemlig være illustrerende for GA men også for hvilket ansvar du som bedrift har for bruk av tjenester fra aktører som Google og Facebook.
Hva er kreativitet? Og hvordan kan man bli mer kreativ? I del vil vi lære mer om kreativitet. I del to vil vi gjøre konkrete øvelser for å bli mer kreativ.
Presis tracking blir stadig vanskeligere som følge av både tekniske og juridiske innstramminger. Men har det egentlig vært så presist, og må det egentlig være det?
Smood booker mellom 50 og 100 influencers hver måned og har gjort det i flere år. Vi snakker om hvordan du kan gjøre influencer-markedsføring salgsdrivende samtidig som du bygger merkevare. Vi deler suksess-faktorer og fail-faktorer, tips og triks og øser av våre erfaringer.
Smood booker mellom 50 og 100 influencers hver måned og har gjort det i flere år. Vi snakker om hvordan du kan gjøre influencer-markedsføring salgsdrivende samtidig som du bygger merkevare. Vi deler suksess-faktorer og fail-faktorer, tips og triks og øser av våre erfaringer.
Hva er egentlig Metaverset? Meta kommer til Social Media Days for å gi oss et innblikk i deres visjon for Metaverset og hvilke muligheter som ligger der.
Hvordan lykkes du med kampanjer i sosiale medier? Elke og Sander vil snakke om hvordan man kan skape gode resultater ved å kombinere strategi, teknologi og kreativitet – og gir deg konkrete tips du kan ta med deg videre.
Hvordan lykkes du med kampanjer i sosiale medier? Elke og Sander vil snakke om hvordan man kan skape gode resultater ved å kombinere strategi, teknologi og kreativitet – og gir deg konkrete tips du kan ta med deg videre.
Jonas Helmikstøl and Kjetil Næsje are two of the founders of Easee who are somewhat out of the ordinary in their approach to business leadership. When Elon Musk announced his arrival in their home county for the ONS energy conference, they did something unexpected to reach out - turning their small hometown of 7000 inhabitants in Western Norway, Jørpeland, into Musk City.
Jonas Helmikstøl and Kjetil Næsje are two of the founders of Easee who are somewhat out of the ordinary in their approach to business leadership. When Elon Musk announced his arrival in their home county for the ONS energy conference, they did something unexpected to reach out - turning their small hometown of 7000 inhabitants in Western Norway, Jørpeland, into Musk City.
40 mikroinfluensere, over 150 reels, stories og innlegg – og veldig gode resultater. Her får du høre om hvordan Dinamo har jobbet med influensermarkedsføring for Fisherman’s Friend. Med begrenset budsjett har vi måttet jobbe smart for hvordan vi kan få mest mulig ut av samarbeidene og nå strategiske mål.
40 mikroinfluensere, over 150 reels, stories og innlegg – og veldig gode resultater. Her får du høre om hvordan Dinamo har jobbet med influensermarkedsføring for Fisherman’s Friend. Med begrenset budsjett har vi måttet jobbe smart for hvordan vi kan få mest mulig ut av samarbeidene og nå strategiske mål.
Vi takker for denne gang med en oppsummering av de to dagene
Henriette kommer for å fortelle om hvordan Tise jobber med trenddata for å sikre høyest mulig relevans i sine kreativer. Videre deler hun sine beste tips til hvordan din bedrift kan skape enda bedre resultater gjennom gode, innsiktsbaserte kreativer.
Henriette kommer for å fortelle om hvordan Tise jobber med trenddata for å sikre høyest mulig relevans i sine kreativer. Videre deler hun sine beste tips til hvordan din bedrift kan skape enda bedre resultater gjennom gode, innsiktsbaserte kreativer.
De fleste norske merkevarer bruker sosiale medier for å nå ut til interessentene sine, men dessverre går 9 av 10 frem på feil måte. Dette betyr at altfor mange kaster tid og penger ut av vinduet – og at de i samme dragsug går glipp av et enormt potensiale til å skape langsiktig verdi. Frida beskriver de største fallgruvene på Instagram og kommer med konkrete eksempler på hvordan du heller bør tenke for å engasjere din målgruppe.
De fleste norske merkevarer bruker sosiale medier for å nå ut til interessentene sine, men dessverre går 9 av 10 frem på feil måte. Dette betyr at altfor mange kaster tid og penger ut av vinduet – og at de i samme dragsug går glipp av et enormt potensiale til å skape langsiktig verdi. Frida beskriver de største fallgruvene på Instagram og kommer med konkrete eksempler på hvordan du heller bør tenke for å engasjere din målgruppe.
Velkommen og praktisk informasjon
Velkommen til dag 2
Under én prosent av medlemsmassen publiserer innhold på LinkedIn. Det betyr at den organiske rekkevidden der inne er enorm om dagen – og hele B2B-målgruppen din er der, klare for å lytte til deg. Hvordan utnytter du det? Fredrik Fornes forteller hvordan han knakk koden som ga ham nærmere fem millioner visninger og to millioner i salg i løpet av to år på plattformen. Med sine ti beste, mest konkrete tips får du alt du trenger for å briljere på plattformen – på 30 minutter.
Under én prosent av medlemsmassen publiserer innhold på LinkedIn. Det betyr at den organiske rekkevidden der inne er enorm om dagen – og hele B2B-målgruppen din er der, klare for å lytte til deg. Hvordan utnytter du det? Fredrik Fornes forteller hvordan han knakk koden som ga ham nærmere fem millioner visninger og to millioner i salg i løpet av to år på plattformen. Med sine ti beste, mest konkrete tips får du alt du trenger for å briljere på plattformen – på 30 minutter.
Anbefalt aldersgrense i Norge for sosiale medier er 13 år. Er det da greit og i det hele tatt lov å bruke disse plattformene til å kommunisere til yngre målgrupper? Hvordan skal man i så fall gjøre dette riktig?
Anbefalt aldersgrense i Norge for sosiale medier er 13 år. Er det da greit og i det hele tatt lov å bruke disse plattformene til å kommunisere til yngre målgrupper? Hvordan skal man i så fall gjøre dette riktig?
Hva gjør du når krisen inntreffer og det føles som om alle hopper til tastaturet og bombarderer kommentarfeltene dine i sosiale medier med hat, kritikk, frykt og faktafeil? FHI har lenge vært vant til stort engasjement i kommentarfeltene sine, men under koronapandemien har både strategien og instituttets sosiale medier-team blitt satt skikkelig på prøve. I dette foredraget deler de av sine gode tips til hvordan man kan møte og hanskes med utfordrende kommentarfeltjobbing – som forhåpentligvis er til nytte uavhengig av om du jobber for en offentlig eller privat aktør.
Hva gjør du når krisen inntreffer og det føles som om alle hopper til tastaturet og bombarderer kommentarfeltene dine i sosiale medier med hat, kritikk, frykt og faktafeil? FHI har lenge vært vant til stort engasjement i kommentarfeltene sine, men under koronapandemien har både strategien og instituttets sosiale medier-team blitt satt skikkelig på prøve. I dette foredraget deler de av sine gode tips til hvordan man kan møte og hanskes med utfordrende kommentarfeltjobbing – som forhåpentligvis er til nytte uavhengig av om du jobber for en offentlig eller privat aktør.
TikTok har kommet for å bli, men hva gjør denne kanalen så spesiell og hvorfor bør man være der?
Bymiljøetatens SoMe-satsing, med stolthet som X-faktor
Bymiljøetatens SoMe-satsing, med stolthet som X-faktor
De konkrete tipsene du trenger for å legge en god Pinterest-strategi for merkevaren din. Hvordan jobbe med en kanal som ligger i grensesnittet mellom Google og sosiale medier.
Her vil Gunnar og Micheal dele sine erfaringer og gi konkrete tips og råd om hvordan du kan omgjøre Kundeservice fra å være et merkevareforsvarende skjold til et merkevarebyggende sverd
Her vil Gunnar og Micheal dele sine erfaringer og gi konkrete tips og råd om hvordan du kan omgjøre Kundeservice fra å være et merkevareforsvarende skjold til et merkevarebyggende sverd
Video kommer i mange ulike formater og former, men hvilke feller bør man unngå og hva er tipsene for å øke effekten rundt video i sosiale medier?
Video kommer i mange ulike formater og former, men hvilke feller bør man unngå og hva er tipsene for å øke effekten rundt video i sosiale medier?
Kan vi fortsette å bruke Google Analytics? Hvilke alternativer finnes? Hvordan skal vi som jobber med sosiale medier forholde oss til problemstillingen?
Google Analytics som tjeneste er både en analyticstjeneste, men har også funksjonalitet for innsamling og bruk av persondata til markedsføring. GA har fått mye juridisk omtale de siste året, og flere Europeiske lands tilsynsmyndigheter har slått fast at det ikke er «lov» å bruke GA under GDPR-regelverket. Eller har de egentlig gjort det? Kan vi fortsette å bruke GA i Norge, og hva er egentlig den reelle risikoen i Norge ved å gjøre det?
Vebjørn må også snakke kort om hvorfor Datatilsynet ikke har bedriftsside på Facebook. Dette vil nemlig være illustrerende for GA men også for hvilket ansvar du som bedrift har for bruk av tjenester fra aktører som Google og Facebook.
Kan vi fortsette å bruke Google Analytics? Hvilke alternativer finnes? Hvordan skal vi som jobber med sosiale medier forholde oss til problemstillingen?
Google Analytics som tjeneste er både en analyticstjeneste, men har også funksjonalitet for innsamling og bruk av persondata til markedsføring. GA har fått mye juridisk omtale de siste året, og flere Europeiske lands tilsynsmyndigheter har slått fast at det ikke er «lov» å bruke GA under GDPR-regelverket. Eller har de egentlig gjort det? Kan vi fortsette å bruke GA i Norge, og hva er egentlig den reelle risikoen i Norge ved å gjøre det?
Vebjørn må også snakke kort om hvorfor Datatilsynet ikke har bedriftsside på Facebook. Dette vil nemlig være illustrerende for GA men også for hvilket ansvar du som bedrift har for bruk av tjenester fra aktører som Google og Facebook.
Hva er kreativitet? Og hvordan kan man bli mer kreativ? I del vil vi lære mer om kreativitet. I del to vil vi gjøre konkrete øvelser for å bli mer kreativ.
Presis tracking blir stadig vanskeligere som følge av både tekniske og juridiske innstramminger. Men har det egentlig vært så presist, og må det egentlig være det?
Smood booker mellom 50 og 100 influencers hver måned og har gjort det i flere år. Vi snakker om hvordan du kan gjøre influencer-markedsføring salgsdrivende samtidig som du bygger merkevare. Vi deler suksess-faktorer og fail-faktorer, tips og triks og øser av våre erfaringer.
Smood booker mellom 50 og 100 influencers hver måned og har gjort det i flere år. Vi snakker om hvordan du kan gjøre influencer-markedsføring salgsdrivende samtidig som du bygger merkevare. Vi deler suksess-faktorer og fail-faktorer, tips og triks og øser av våre erfaringer.
Hva er egentlig Metaverset? Meta kommer til Social Media Days for å gi oss et innblikk i deres visjon for Metaverset og hvilke muligheter som ligger der.
Hvordan lykkes du med kampanjer i sosiale medier? Elke og Sander vil snakke om hvordan man kan skape gode resultater ved å kombinere strategi, teknologi og kreativitet – og gir deg konkrete tips du kan ta med deg videre.
Hvordan lykkes du med kampanjer i sosiale medier? Elke og Sander vil snakke om hvordan man kan skape gode resultater ved å kombinere strategi, teknologi og kreativitet – og gir deg konkrete tips du kan ta med deg videre.
Jonas Helmikstøl and Kjetil Næsje are two of the founders of Easee who are somewhat out of the ordinary in their approach to business leadership. When Elon Musk announced his arrival in their home county for the ONS energy conference, they did something unexpected to reach out - turning their small hometown of 7000 inhabitants in Western Norway, Jørpeland, into Musk City.
Jonas Helmikstøl and Kjetil Næsje are two of the founders of Easee who are somewhat out of the ordinary in their approach to business leadership. When Elon Musk announced his arrival in their home county for the ONS energy conference, they did something unexpected to reach out - turning their small hometown of 7000 inhabitants in Western Norway, Jørpeland, into Musk City.
40 mikroinfluensere, over 150 reels, stories og innlegg – og veldig gode resultater. Her får du høre om hvordan Dinamo har jobbet med influensermarkedsføring for Fisherman’s Friend. Med begrenset budsjett har vi måttet jobbe smart for hvordan vi kan få mest mulig ut av samarbeidene og nå strategiske mål.
40 mikroinfluensere, over 150 reels, stories og innlegg – og veldig gode resultater. Her får du høre om hvordan Dinamo har jobbet med influensermarkedsføring for Fisherman’s Friend. Med begrenset budsjett har vi måttet jobbe smart for hvordan vi kan få mest mulig ut av samarbeidene og nå strategiske mål.
Vi takker for denne gang med en oppsummering av de to dagene
Henriette kommer for å fortelle om hvordan Tise jobber med trenddata for å sikre høyest mulig relevans i sine kreativer. Videre deler hun sine beste tips til hvordan din bedrift kan skape enda bedre resultater gjennom gode, innsiktsbaserte kreativer.
Henriette kommer for å fortelle om hvordan Tise jobber med trenddata for å sikre høyest mulig relevans i sine kreativer. Videre deler hun sine beste tips til hvordan din bedrift kan skape enda bedre resultater gjennom gode, innsiktsbaserte kreativer.
De fleste norske merkevarer bruker sosiale medier for å nå ut til interessentene sine, men dessverre går 9 av 10 frem på feil måte. Dette betyr at altfor mange kaster tid og penger ut av vinduet – og at de i samme dragsug går glipp av et enormt potensiale til å skape langsiktig verdi. Frida beskriver de største fallgruvene på Instagram og kommer med konkrete eksempler på hvordan du heller bør tenke for å engasjere din målgruppe.
De fleste norske merkevarer bruker sosiale medier for å nå ut til interessentene sine, men dessverre går 9 av 10 frem på feil måte. Dette betyr at altfor mange kaster tid og penger ut av vinduet – og at de i samme dragsug går glipp av et enormt potensiale til å skape langsiktig verdi. Frida beskriver de største fallgruvene på Instagram og kommer med konkrete eksempler på hvordan du heller bør tenke for å engasjere din målgruppe.
Vi har 3 tematiske hovedspor og innleggene vil spisses innenfor disse. Du kan forvente gode foredrag, panelsamtaler og stor grad av interaksjon. Vi ønsker å engasjere deg som deltaker. Dine spørsmål og meninger er viktige for å få frem god erfaringsutveksling og inspirasjon.
En vellykket implementering av kreative idéer er en utfordring for alle organisasjoner. I dette sporet fokuserer vi både på de store kreative konseptene og de små idéene. Her dykker vi ned i detaljer som valg av formater, video eller foto og de kreative mulighetene vi har i dag. Du vil få konkrete tips som du kan ta med deg i utformingen av aktiviteter, eller tilpasset en strategi med konstant tilstedeværelse.
Hvordan er din bedrifts bevissthet rundt markedsføring? Her vil du lære om hvordan du får mest igjen for hver investert krone og arbeidstime. Hvordan kan du optimalisere dine kampanjer? Vi ser på hvordan forbrukere beveger seg gjennom kundereisen og valg av kanal. Hvor er det muligheter for deg til å være tidlig ute med noe nytt som vil gi deg en markedsfordel?
Hvordan utformer du en strategi for sosiale medier som harmonerer med bedriftens overordnede strategi? Hva skal man bruke tid og ressurser på? Og kanskje vel så viktig: Hva skal man ikke bruke tid og ressurser på? Hvordan bør man planlegge opp mot konkrete målsetninger? Vi ser på langsiktige vs kortsiktige aktiviteter, og hvordan man kan oppnå synergier mellom ulike aktiviteter. Og ikke minst hvordan man kan bygge videre på det man er god på og forutsetningene ligger til rette for.
Velkommen og praktisk informasjon
Velkommen til dag 2
Under én prosent av medlemsmassen publiserer innhold på LinkedIn. Det betyr at den organiske rekkevidden der inne er enorm om dagen – og hele B2B-målgruppen din er der, klare for å lytte til deg. Hvordan utnytter du det? Fredrik Fornes forteller hvordan han knakk koden som ga ham nærmere fem millioner visninger og to millioner i salg i løpet av to år på plattformen. Med sine ti beste, mest konkrete tips får du alt du trenger for å briljere på plattformen – på 30 minutter.
Under én prosent av medlemsmassen publiserer innhold på LinkedIn. Det betyr at den organiske rekkevidden der inne er enorm om dagen – og hele B2B-målgruppen din er der, klare for å lytte til deg. Hvordan utnytter du det? Fredrik Fornes forteller hvordan han knakk koden som ga ham nærmere fem millioner visninger og to millioner i salg i løpet av to år på plattformen. Med sine ti beste, mest konkrete tips får du alt du trenger for å briljere på plattformen – på 30 minutter.
Anbefalt aldersgrense i Norge for sosiale medier er 13 år. Er det da greit og i det hele tatt lov å bruke disse plattformene til å kommunisere til yngre målgrupper? Hvordan skal man i så fall gjøre dette riktig?
Anbefalt aldersgrense i Norge for sosiale medier er 13 år. Er det da greit og i det hele tatt lov å bruke disse plattformene til å kommunisere til yngre målgrupper? Hvordan skal man i så fall gjøre dette riktig?
Hva gjør du når krisen inntreffer og det føles som om alle hopper til tastaturet og bombarderer kommentarfeltene dine i sosiale medier med hat, kritikk, frykt og faktafeil? FHI har lenge vært vant til stort engasjement i kommentarfeltene sine, men under koronapandemien har både strategien og instituttets sosiale medier-team blitt satt skikkelig på prøve. I dette foredraget deler de av sine gode tips til hvordan man kan møte og hanskes med utfordrende kommentarfeltjobbing – som forhåpentligvis er til nytte uavhengig av om du jobber for en offentlig eller privat aktør.
Hva gjør du når krisen inntreffer og det føles som om alle hopper til tastaturet og bombarderer kommentarfeltene dine i sosiale medier med hat, kritikk, frykt og faktafeil? FHI har lenge vært vant til stort engasjement i kommentarfeltene sine, men under koronapandemien har både strategien og instituttets sosiale medier-team blitt satt skikkelig på prøve. I dette foredraget deler de av sine gode tips til hvordan man kan møte og hanskes med utfordrende kommentarfeltjobbing – som forhåpentligvis er til nytte uavhengig av om du jobber for en offentlig eller privat aktør.
TikTok har kommet for å bli, men hva gjør denne kanalen så spesiell og hvorfor bør man være der?
Bymiljøetatens SoMe-satsing, med stolthet som X-faktor
Bymiljøetatens SoMe-satsing, med stolthet som X-faktor
De konkrete tipsene du trenger for å legge en god Pinterest-strategi for merkevaren din. Hvordan jobbe med en kanal som ligger i grensesnittet mellom Google og sosiale medier.
Her vil Gunnar og Micheal dele sine erfaringer og gi konkrete tips og råd om hvordan du kan omgjøre Kundeservice fra å være et merkevareforsvarende skjold til et merkevarebyggende sverd
Her vil Gunnar og Micheal dele sine erfaringer og gi konkrete tips og råd om hvordan du kan omgjøre Kundeservice fra å være et merkevareforsvarende skjold til et merkevarebyggende sverd
Video kommer i mange ulike formater og former, men hvilke feller bør man unngå og hva er tipsene for å øke effekten rundt video i sosiale medier?
Video kommer i mange ulike formater og former, men hvilke feller bør man unngå og hva er tipsene for å øke effekten rundt video i sosiale medier?
Kan vi fortsette å bruke Google Analytics? Hvilke alternativer finnes? Hvordan skal vi som jobber med sosiale medier forholde oss til problemstillingen?
Google Analytics som tjeneste er både en analyticstjeneste, men har også funksjonalitet for innsamling og bruk av persondata til markedsføring. GA har fått mye juridisk omtale de siste året, og flere Europeiske lands tilsynsmyndigheter har slått fast at det ikke er «lov» å bruke GA under GDPR-regelverket. Eller har de egentlig gjort det? Kan vi fortsette å bruke GA i Norge, og hva er egentlig den reelle risikoen i Norge ved å gjøre det?
Vebjørn må også snakke kort om hvorfor Datatilsynet ikke har bedriftsside på Facebook. Dette vil nemlig være illustrerende for GA men også for hvilket ansvar du som bedrift har for bruk av tjenester fra aktører som Google og Facebook.
Kan vi fortsette å bruke Google Analytics? Hvilke alternativer finnes? Hvordan skal vi som jobber med sosiale medier forholde oss til problemstillingen?
Google Analytics som tjeneste er både en analyticstjeneste, men har også funksjonalitet for innsamling og bruk av persondata til markedsføring. GA har fått mye juridisk omtale de siste året, og flere Europeiske lands tilsynsmyndigheter har slått fast at det ikke er «lov» å bruke GA under GDPR-regelverket. Eller har de egentlig gjort det? Kan vi fortsette å bruke GA i Norge, og hva er egentlig den reelle risikoen i Norge ved å gjøre det?
Vebjørn må også snakke kort om hvorfor Datatilsynet ikke har bedriftsside på Facebook. Dette vil nemlig være illustrerende for GA men også for hvilket ansvar du som bedrift har for bruk av tjenester fra aktører som Google og Facebook.
Hva er kreativitet? Og hvordan kan man bli mer kreativ? I del vil vi lære mer om kreativitet. I del to vil vi gjøre konkrete øvelser for å bli mer kreativ.
Presis tracking blir stadig vanskeligere som følge av både tekniske og juridiske innstramminger. Men har det egentlig vært så presist, og må det egentlig være det?
Smood booker mellom 50 og 100 influencers hver måned og har gjort det i flere år. Vi snakker om hvordan du kan gjøre influencer-markedsføring salgsdrivende samtidig som du bygger merkevare. Vi deler suksess-faktorer og fail-faktorer, tips og triks og øser av våre erfaringer.
Smood booker mellom 50 og 100 influencers hver måned og har gjort det i flere år. Vi snakker om hvordan du kan gjøre influencer-markedsføring salgsdrivende samtidig som du bygger merkevare. Vi deler suksess-faktorer og fail-faktorer, tips og triks og øser av våre erfaringer.
Hva er egentlig Metaverset? Meta kommer til Social Media Days for å gi oss et innblikk i deres visjon for Metaverset og hvilke muligheter som ligger der.
Hvordan lykkes du med kampanjer i sosiale medier? Elke og Sander vil snakke om hvordan man kan skape gode resultater ved å kombinere strategi, teknologi og kreativitet – og gir deg konkrete tips du kan ta med deg videre.
Hvordan lykkes du med kampanjer i sosiale medier? Elke og Sander vil snakke om hvordan man kan skape gode resultater ved å kombinere strategi, teknologi og kreativitet – og gir deg konkrete tips du kan ta med deg videre.
Jonas Helmikstøl and Kjetil Næsje are two of the founders of Easee who are somewhat out of the ordinary in their approach to business leadership. When Elon Musk announced his arrival in their home county for the ONS energy conference, they did something unexpected to reach out - turning their small hometown of 7000 inhabitants in Western Norway, Jørpeland, into Musk City.
Jonas Helmikstøl and Kjetil Næsje are two of the founders of Easee who are somewhat out of the ordinary in their approach to business leadership. When Elon Musk announced his arrival in their home county for the ONS energy conference, they did something unexpected to reach out - turning their small hometown of 7000 inhabitants in Western Norway, Jørpeland, into Musk City.
40 mikroinfluensere, over 150 reels, stories og innlegg – og veldig gode resultater. Her får du høre om hvordan Dinamo har jobbet med influensermarkedsføring for Fisherman’s Friend. Med begrenset budsjett har vi måttet jobbe smart for hvordan vi kan få mest mulig ut av samarbeidene og nå strategiske mål.
40 mikroinfluensere, over 150 reels, stories og innlegg – og veldig gode resultater. Her får du høre om hvordan Dinamo har jobbet med influensermarkedsføring for Fisherman’s Friend. Med begrenset budsjett har vi måttet jobbe smart for hvordan vi kan få mest mulig ut av samarbeidene og nå strategiske mål.
Vi takker for denne gang med en oppsummering av de to dagene
Henriette kommer for å fortelle om hvordan Tise jobber med trenddata for å sikre høyest mulig relevans i sine kreativer. Videre deler hun sine beste tips til hvordan din bedrift kan skape enda bedre resultater gjennom gode, innsiktsbaserte kreativer.
Henriette kommer for å fortelle om hvordan Tise jobber med trenddata for å sikre høyest mulig relevans i sine kreativer. Videre deler hun sine beste tips til hvordan din bedrift kan skape enda bedre resultater gjennom gode, innsiktsbaserte kreativer.
De fleste norske merkevarer bruker sosiale medier for å nå ut til interessentene sine, men dessverre går 9 av 10 frem på feil måte. Dette betyr at altfor mange kaster tid og penger ut av vinduet – og at de i samme dragsug går glipp av et enormt potensiale til å skape langsiktig verdi. Frida beskriver de største fallgruvene på Instagram og kommer med konkrete eksempler på hvordan du heller bør tenke for å engasjere din målgruppe.
De fleste norske merkevarer bruker sosiale medier for å nå ut til interessentene sine, men dessverre går 9 av 10 frem på feil måte. Dette betyr at altfor mange kaster tid og penger ut av vinduet – og at de i samme dragsug går glipp av et enormt potensiale til å skape langsiktig verdi. Frida beskriver de største fallgruvene på Instagram og kommer med konkrete eksempler på hvordan du heller bør tenke for å engasjere din målgruppe.
Velkommen og praktisk informasjon
Velkommen til dag 2
Under én prosent av medlemsmassen publiserer innhold på LinkedIn. Det betyr at den organiske rekkevidden der inne er enorm om dagen – og hele B2B-målgruppen din er der, klare for å lytte til deg. Hvordan utnytter du det? Fredrik Fornes forteller hvordan han knakk koden som ga ham nærmere fem millioner visninger og to millioner i salg i løpet av to år på plattformen. Med sine ti beste, mest konkrete tips får du alt du trenger for å briljere på plattformen – på 30 minutter.
Under én prosent av medlemsmassen publiserer innhold på LinkedIn. Det betyr at den organiske rekkevidden der inne er enorm om dagen – og hele B2B-målgruppen din er der, klare for å lytte til deg. Hvordan utnytter du det? Fredrik Fornes forteller hvordan han knakk koden som ga ham nærmere fem millioner visninger og to millioner i salg i løpet av to år på plattformen. Med sine ti beste, mest konkrete tips får du alt du trenger for å briljere på plattformen – på 30 minutter.
Anbefalt aldersgrense i Norge for sosiale medier er 13 år. Er det da greit og i det hele tatt lov å bruke disse plattformene til å kommunisere til yngre målgrupper? Hvordan skal man i så fall gjøre dette riktig?
Anbefalt aldersgrense i Norge for sosiale medier er 13 år. Er det da greit og i det hele tatt lov å bruke disse plattformene til å kommunisere til yngre målgrupper? Hvordan skal man i så fall gjøre dette riktig?
Hva gjør du når krisen inntreffer og det føles som om alle hopper til tastaturet og bombarderer kommentarfeltene dine i sosiale medier med hat, kritikk, frykt og faktafeil? FHI har lenge vært vant til stort engasjement i kommentarfeltene sine, men under koronapandemien har både strategien og instituttets sosiale medier-team blitt satt skikkelig på prøve. I dette foredraget deler de av sine gode tips til hvordan man kan møte og hanskes med utfordrende kommentarfeltjobbing – som forhåpentligvis er til nytte uavhengig av om du jobber for en offentlig eller privat aktør.
Hva gjør du når krisen inntreffer og det føles som om alle hopper til tastaturet og bombarderer kommentarfeltene dine i sosiale medier med hat, kritikk, frykt og faktafeil? FHI har lenge vært vant til stort engasjement i kommentarfeltene sine, men under koronapandemien har både strategien og instituttets sosiale medier-team blitt satt skikkelig på prøve. I dette foredraget deler de av sine gode tips til hvordan man kan møte og hanskes med utfordrende kommentarfeltjobbing – som forhåpentligvis er til nytte uavhengig av om du jobber for en offentlig eller privat aktør.
TikTok har kommet for å bli, men hva gjør denne kanalen så spesiell og hvorfor bør man være der?
Bymiljøetatens SoMe-satsing, med stolthet som X-faktor
Bymiljøetatens SoMe-satsing, med stolthet som X-faktor
De konkrete tipsene du trenger for å legge en god Pinterest-strategi for merkevaren din. Hvordan jobbe med en kanal som ligger i grensesnittet mellom Google og sosiale medier.
Her vil Gunnar og Micheal dele sine erfaringer og gi konkrete tips og råd om hvordan du kan omgjøre Kundeservice fra å være et merkevareforsvarende skjold til et merkevarebyggende sverd
Her vil Gunnar og Micheal dele sine erfaringer og gi konkrete tips og råd om hvordan du kan omgjøre Kundeservice fra å være et merkevareforsvarende skjold til et merkevarebyggende sverd
Video kommer i mange ulike formater og former, men hvilke feller bør man unngå og hva er tipsene for å øke effekten rundt video i sosiale medier?
Video kommer i mange ulike formater og former, men hvilke feller bør man unngå og hva er tipsene for å øke effekten rundt video i sosiale medier?
Kan vi fortsette å bruke Google Analytics? Hvilke alternativer finnes? Hvordan skal vi som jobber med sosiale medier forholde oss til problemstillingen?
Google Analytics som tjeneste er både en analyticstjeneste, men har også funksjonalitet for innsamling og bruk av persondata til markedsføring. GA har fått mye juridisk omtale de siste året, og flere Europeiske lands tilsynsmyndigheter har slått fast at det ikke er «lov» å bruke GA under GDPR-regelverket. Eller har de egentlig gjort det? Kan vi fortsette å bruke GA i Norge, og hva er egentlig den reelle risikoen i Norge ved å gjøre det?
Vebjørn må også snakke kort om hvorfor Datatilsynet ikke har bedriftsside på Facebook. Dette vil nemlig være illustrerende for GA men også for hvilket ansvar du som bedrift har for bruk av tjenester fra aktører som Google og Facebook.
Kan vi fortsette å bruke Google Analytics? Hvilke alternativer finnes? Hvordan skal vi som jobber med sosiale medier forholde oss til problemstillingen?
Google Analytics som tjeneste er både en analyticstjeneste, men har også funksjonalitet for innsamling og bruk av persondata til markedsføring. GA har fått mye juridisk omtale de siste året, og flere Europeiske lands tilsynsmyndigheter har slått fast at det ikke er «lov» å bruke GA under GDPR-regelverket. Eller har de egentlig gjort det? Kan vi fortsette å bruke GA i Norge, og hva er egentlig den reelle risikoen i Norge ved å gjøre det?
Vebjørn må også snakke kort om hvorfor Datatilsynet ikke har bedriftsside på Facebook. Dette vil nemlig være illustrerende for GA men også for hvilket ansvar du som bedrift har for bruk av tjenester fra aktører som Google og Facebook.