2021
Social Media Days ble først arrangert i 2012 og har siden vokst til å bli Norges største møteplass innen sosiale medier. Opp mot 700 mennesker har vært samlet på hovedarrangementet i Oslo, og det er blitt introdusert regionale arrangement med en lokal vri på programmet.
Hvert år samles noen av de fremste eksptertene på sosiale medier på scenen og i sal for å dele sine beste strategier og knytte nye kontakter. I tillegg deles prisen Gullenken ut under hovedarrangementet.
Etter et 2020 vi alle helst vil glemme satser vi for fullt i 2021, med 4 regionale arrangement i Stavanger, Bergen, Tromsø og Trondheim som alle leder opp til det store hovedarrangementet i Oslo i oktober.
Nytt av året er at vi introduserer månedlige streams
Vinneren har vist stor forståelse av målgruppen i måten de har valgt TikTok som kanal, og selvinnsikt nok til å forstå at de unge helst vil høre på de unge. Å satse på brukergenerert innhold, og dermed få målgruppen til å selv generere innholdet, er i denne kampanjen like enkelt som det er genialt. Da Redningsselskapet sommeren 2020 fryktet at vannrelaterte ulykker og drukninger skulle øke, engasjerte de JCP PRAD for å nå ut til de unge med et alvorlig, men viktig budskap. Med et lavt budsjett var de nødt til å satse knallhardt på organisk oppmerksomhet. Gjennom å lansere «Norges kuleste sommerjobb» som TikTok-er for Redningsselskapet, og kjøre søknadsprosessen gjennom videoer på TikTok har de evnet å få de unge til å selv spre det viktige budskapet på en lettfattelig måte. Rett og slett en knallgod, kanaltiplasset, gøyal, organisk kampanje. De 5,5 millioner organiske visningene er imponerende, men det viktigste: 63 prosent av de mellom 16 og 25 fikk med seg kampanjen. Det resulterte i 50 prosent nedgang i båtrelaterte ulykker og 10 prosent nedgang i drukningsulykker blant unge. Vi gratulerer - Redningsselskapet og JCP PRAD!