Social Media Awards

Årets innhold/post

2021

Vinner
Vinner
Norsk Friluftsliv

Norsk Friluftsliv med "Ikke gå på do på stien"

Ikke gå på do på stien

OM

Konferanse og mye mer

Social Media Days ble først arrangert i 2012 og har siden vokst til å bli Norges største møteplass innen sosiale medier. Opp mot 700 mennesker har vært samlet på hovedarrangementet i Oslo, og det er blitt introdusert regionale arrangement med en lokal vri på programmet.

Hvert år samles noen av de fremste eksptertene på sosiale medier på scenen og i sal for å dele sine beste strategier og knytte nye kontakter. I tillegg deles prisen Gullenken ut under hovedarrangementet.

Etter et 2020 vi alle helst vil glemme satser vi for fullt i 2021, med 4 regionale arrangement i Stavanger, Bergen, Tromsø og Trondheim som alle leder opp til det store hovedarrangementet i Oslo i oktober.

Nytt av året er at vi introduserer månedlige streams

visit venue

Juryens begrunnelse

Å bruke sosiale medier for å formidle viktig informasjon kan være vanskelig. Det er lett å lage en film ingen bryr seg om, og posten kan dø ut uten noe særlig engasjement. Da hjelper det ikke at det du ville formidle, var veldig viktig at nådde gjennom til publikum. Juryen er imponert over hvordan vinneren har løst akkurat dette, og ikke minst hvordan denne kampanjen har vært tro til hvordan innhold i sosiale medier utformes med respekt for kanalen den har vært publisert i. Vinneren har fått ekstremt god oppmerksomhet, ikke bare på innholdet, men også fra andre medier. Dette er en kampanje som er organic first – noe som reflekteres i tallene. Vi snakker totalt 1,4M visninger organisk på Facebook! Vinneren er - Norsk Friluftsliv med "Ikke gå på do på stien".

visit venue

Bakgrunn for nominasjon

visit venue