Social Media Awards

Årets virksomhet/merkevare

2021

Vinner
Vinner
Politiets nettpatrulje Vest

@politivest på TikTok

OM

Konferanse og mye mer

Social Media Days ble først arrangert i 2012 og har siden vokst til å bli Norges største møteplass innen sosiale medier. Opp mot 700 mennesker har vært samlet på hovedarrangementet i Oslo, og det er blitt introdusert regionale arrangement med en lokal vri på programmet.

Hvert år samles noen av de fremste eksptertene på sosiale medier på scenen og i sal for å dele sine beste strategier og knytte nye kontakter. I tillegg deles prisen Gullenken ut under hovedarrangementet.

Etter et 2020 vi alle helst vil glemme satser vi for fullt i 2021, med 4 regionale arrangement i Stavanger, Bergen, Tromsø og Trondheim som alle leder opp til det store hovedarrangementet i Oslo i oktober.

Nytt av året er at vi introduserer månedlige streams

visit venue

Juryens begrunnelse

Ikke bare har finalisten på rekordtid blitt en av de mest populære norske kontoene på TikTok, de har klart noe som svært få organisasjoner og merkevarer klarer. Det som er gjort her er helt unikt. Nettpatruljen Vest står bak TikTok-kontoen @politivest med over 460.000 følgere og 4 millioner likes. De klarer å kommunisere sine verdier og sitt budskap på en måte som engasjerer like mye som det tar samfunnsansvar. De oppfordrer til dialog, der publikum faktisk er. Dette er engasjement og merkevarebygging det er vanskelig å betale seg til. Det er organisk, det modig og det er genialt. Gjennom humor, trender og selvironi har de knekt en kode som ikke bare gir views og likes, men som faktisk oppnår målet: tillitt og dialog. Måten Nettpatruljen Vest har valgt å kommunisere et komplisert budskap på, øker ikke bare tilliten hos publikum, men viser også politiet som en attraktiv og spennende arbeidsplass. Slik vil de tiltrekke seg de beste kandidatene for fremtiden. Nettpatruljen Vest er en klar vinner for Årets Merkevare i sosiale medier.

visit venue

Bakgrunn for nominasjon

visit venue