close icon
Innhold

Program

Programkomitéen er i gang med arbeidet for programmet i 2022.
Har du forslag til foredragsholdere og/eller tematikk, så send en mail til post@socialmediadays.no

Vi har 3 tematiske hovedspor og innleggene vil spisses innenfor disse. Du kan forvente gode foredrag, panelsamtaler og stor grad av interaksjon. Vi ønsker å engasjere deg som deltaker. Dine spørsmål og meninger er viktige for å få frem god erfaringsutveksling og inspirasjon.

En vellykket implementering av kreative idéer er en utfordring for alle organisasjoner. I dette sporet fokuserer vi både på de store kreative konseptene og de små idéene. Her dykker vi ned i detaljer som valg av formater, video eller foto og de kreative mulighetene vi har i dag. Du vil få konkrete tips som du kan ta med deg i utformingen av aktiviteter, eller tilpasset en strategi med konstant tilstedeværelse.

Hvordan er din bedrifts bevissthet rundt markedsføring? Her vil du lære om hvordan du får mest igjen for hver investert krone og arbeidstime. Hvordan kan du optimalisere dine kampanjer? Vi ser på hvordan forbrukere beveger seg gjennom kundereisen og valg av kanal. Hvor er det muligheter for deg til å være tidlig ute med noe nytt som vil gi deg en markedsfordel?

Hvordan utformer du en strategi for sosiale medier som harmonerer med bedriftens overordnede strategi? Hva skal man bruke tid og ressurser på? Og kanskje vel så viktig: Hva skal man ikke bruke tid og ressurser på? Hvordan bør man planlegge opp mot konkrete målsetninger? Vi ser på langsiktige vs kortsiktige aktiviteter, og hvordan man kan oppnå synergier mellom ulike aktiviteter. Og ikke minst hvordan man kan bygge videre på det man er god på og forutsetningene ligger til rette for.

09:00

Åpning

Åpning

June Kommune og Jan Rune Holdhus ønsker velkommen

Jan Rune Holdhus

«Jack of all trades»

Konferansier

09:00

Åpning

Sal A

June Kommune og Jan Rune Holdhus ønsker velkommen

Sal B

Sal C

Sal D

09:10

En verden som åpnes

En verden som åpnes

Et inspirerende foredrag om hvilke strategier du kan bruke for å lykkes på Instagram

Belinda Jakobsen

Plantemagasinet.no

Planteinfluencer

09:10

En verden som åpnes

Sal A

Et inspirerende foredrag om hvilke strategier du kan bruke for å lykkes på Instagram

Sal B

Sal C

Sal D

09:40

Politiets strategi på Instagram, Facebook og TikTok

Politiets strategi på Instagram, Facebook og TikTok

Politiet i Rogaland bruker sosiale medier for å forebygge, informere og gå i dialog. Jon og Kaare André forteller om hvordan de definerer målgruppene, bygger innhold og kommuniserer.

Jon Dagsland

Sør-Vest politidistrikt

Kommunikasjonssjef

Kaare André Ødegaard

Sør-Vest politidistrikt

Fagansvarlig

09:40

Politiets strategi på Instagram, Facebook og TikTok

Sal A

Politiet i Rogaland bruker sosiale medier for å forebygge, informere og gå i dialog. Jon og Kaare André forteller om hvordan de definerer målgruppene, bygger innhold og kommuniserer.

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Formidlingsglede

Formidlingsglede

Hvordan lage godt innhold med enkle midler. Line er historieforteller i særklasse. Hun vil lære oss hvordan små ting og hendelser kan være gode utgangspunkt for spennende innholdsformidling.

Line Murphy

Nye Veier

Formidlingskoordinator, Arkeologi

10:00

Formidlingsglede

Sal A

Hvordan lage godt innhold med enkle midler. Line er historieforteller i særklasse. Hun vil lære oss hvordan små ting og hendelser kan være gode utgangspunkt for spennende innholdsformidling.

Sal B

Sal C

Sal D

10:20

Panelsamtale

Panelsamtale

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Belinda Jakobsen

Plantemagasinet.no

Planteinfluencer

Jon Dagsland

Sør-Vest politidistrikt

Kommunikasjonssjef

Line Murphy

Nye Veier

Formidlingskoordinator, Arkeologi

10:20

Panelsamtale

Sal A

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Sal B

Sal C

Sal D

10:50

Pause

Pause

Mingling og kaffe

10:50

Pause

Sal A

Mingling og kaffe

Sal B

Sal C

Sal D

11:20

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Berta gir oss inspirerende innblikk i hvordan produktidéer får internasjonalt fotfeste gjennom sosiale medier

11:20

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Sal A

Berta gir oss inspirerende innblikk i hvordan produktidéer får internasjonalt fotfeste gjennom sosiale medier

Sal B

Sal C

Sal D

11:40

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Vi bruker Fuelbox for gode diskusjoner

11:40

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Sal A

Vi bruker Fuelbox for gode diskusjoner

Sal B

Sal C

Sal D

12:20

Lunsj

Lunsj

12:20

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:20

Synlighet på LinkedIn

Synlighet på LinkedIn

Liveinnspilling av podkasten Avdelingsmøte - om hvordan du kan bli synlig på LinkedIn, gjøre arbeidsplassen din bedre kjent, employer branding og hva som er godt innhold.

Susanne Bjerga Todnem

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Journalist og rådgiver

Maiken Økland

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Journalist og rådgiver

13:20

Synlighet på LinkedIn

Sal A

Liveinnspilling av podkasten Avdelingsmøte - om hvordan du kan bli synlig på LinkedIn, gjøre arbeidsplassen din bedre kjent, employer branding og hva som er godt innhold.

Sal B

Sal C

Sal D

13:40

Et skritt frem, og to tilbake

Et skritt frem, og to tilbake

Hvordan bruke erfaringsoverføring fra en bransje til en annen. Hva fungerer, hva fungerer ikke. Et ærlig foredrag om å lykkes og noen ganger mislykkes.

Nina Fjellskaalnes

Mineralteknikk AS

Marketing Manager

13:40

Et skritt frem, og to tilbake

Sal A

Hvordan bruke erfaringsoverføring fra en bransje til en annen. Hva fungerer, hva fungerer ikke. Et ærlig foredrag om å lykkes og noen ganger mislykkes.

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Pause

Pause

Mingling og kaffe

14:00

Pause

Sal A

Mingling og kaffe

Sal B

Sal C

Sal D

14:30

Strategi som gir konvertering

Strategi som gir konvertering

Hvilke forutsetninger gjelder for å lykkes med konvertering på sosiale medier?

Melinda Nasr

Selvstendig næringsdrivende

Markedssjef og strategisk rådgiver

14:30

Strategi som gir konvertering

Sal A

Hvilke forutsetninger gjelder for å lykkes med konvertering på sosiale medier?

Sal B

Sal C

Sal D

14:50

Panelsamtale

Panelsamtale

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Susanne Bjerga Todnem

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Journalist og rådgiver

Maiken Økland

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Journalist og rådgiver

Melinda Nasr

Selvstendig næringsdrivende

Markedssjef og strategisk rådgiver

14:50

Panelsamtale

Sal A

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Sal B

Sal C

Sal D

15:20

Oppsummering

Oppsummering

June Kommune og Jan Rune Holdhus runder av dagen med en oppsummering

Jan Rune Holdhus

«Jack of all trades»

Konferansier

15:20

Oppsummering

Sal A

June Kommune og Jan Rune Holdhus runder av dagen med en oppsummering

Sal B

Sal C

Sal D

09:00

Åpning

Åpning

Jan Rune Holdhus

«Jack of all trades»

09:00

Åpning

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:10

En verden som åpnes

En verden som åpnes

Belinda Jakobsen

Plantemagasinet.no

09:10

En verden som åpnes

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:40

Politiets strategi på Instagram, Facebook og TikTok

Politiets strategi på Instagram, Facebook og TikTok

Jon Dagsland

Sør-Vest politidistrikt

Kaare André Ødegaard

Sør-Vest politidistrikt

09:40

Politiets strategi på Instagram, Facebook og TikTok

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Formidlingsglede

Formidlingsglede

Line Murphy

Nye Veier

10:00

Formidlingsglede

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:20

Panelsamtale

Panelsamtale

Belinda Jakobsen

Plantemagasinet.no

Jon Dagsland

Sør-Vest politidistrikt

Line Murphy

Nye Veier

10:20

Panelsamtale

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:50

Pause

Pause

10:50

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:20

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

11:20

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:40

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

11:40

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:20

Lunsj

Lunsj

12:20

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:20

Synlighet på LinkedIn

Synlighet på LinkedIn

Susanne Bjerga Todnem

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Maiken Økland

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

13:20

Synlighet på LinkedIn

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:40

Et skritt frem, og to tilbake

Et skritt frem, og to tilbake

Nina Fjellskaalnes

Mineralteknikk AS

13:40

Et skritt frem, og to tilbake

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Pause

Pause

14:00

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:30

Strategi som gir konvertering

Strategi som gir konvertering

Melinda Nasr

Selvstendig næringsdrivende

14:30

Strategi som gir konvertering

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:50

Panelsamtale

Panelsamtale

Susanne Bjerga Todnem

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Maiken Økland

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Melinda Nasr

Selvstendig næringsdrivende

14:50

Panelsamtale

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:20

Oppsummering

Oppsummering

Jan Rune Holdhus

«Jack of all trades»

15:20

Oppsummering

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

Vi har 3 tematiske hovedspor og innleggene vil spisses innenfor disse. Du kan forvente gode foredrag, panelsamtaler og stor grad av interaksjon. Vi ønsker å engasjere deg som deltaker. Dine spørsmål og meninger er viktige for å få frem god erfaringsutveksling og inspirasjon.

En vellykket implementering av kreative idéer er en utfordring for alle organisasjoner. I dette sporet fokuserer vi både på de store kreative konseptene og de små idéene. Her dykker vi ned i detaljer som valg av formater, video eller foto og de kreative mulighetene vi har i dag. Du vil få konkrete tips som du kan ta med deg i utformingen av aktiviteter, eller tilpasset en strategi med konstant tilstedeværelse.

Hvordan er din bedrifts bevissthet rundt markedsføring? Her vil du lære om hvordan du får mest igjen for hver investert krone og arbeidstime. Hvordan kan du optimalisere dine kampanjer? Vi ser på hvordan forbrukere beveger seg gjennom kundereisen og valg av kanal. Hvor er det muligheter for deg til å være tidlig ute med noe nytt som vil gi deg en markedsfordel?

Hvordan utformer du en strategi for sosiale medier som harmonerer med bedriftens overordnede strategi? Hva skal man bruke tid og ressurser på? Og kanskje vel så viktig: Hva skal man ikke bruke tid og ressurser på? Hvordan bør man planlegge opp mot konkrete målsetninger? Vi ser på langsiktige vs kortsiktige aktiviteter, og hvordan man kan oppnå synergier mellom ulike aktiviteter. Og ikke minst hvordan man kan bygge videre på det man er god på og forutsetningene ligger til rette for.

OM

Konferanse og mye mer

Social Media Days ble først arrangert i 2012 og har siden vokst til å bli Norges største møteplass innen sosiale medier. Opp mot 700 mennesker har vært samlet på hovedarrangementet i Oslo, og det er blitt introdusert regionale arrangement med en lokal vri på programmet.

Hvert år samles noen av de fremste eksptertene på sosiale medier på scenen og i sal for å dele sine beste strategier og knytte nye kontakter. I tillegg deles prisen Gullenken ut under hovedarrangementet.

Etter et 2020 vi alle helst vil glemme satser vi for fullt i 2021, med 4 regionale arrangement i Stavanger, Bergen, Tromsø og Trondheim som alle leder opp til det store hovedarrangementet i Oslo i oktober.

Nytt av året er at vi introduserer månedlige streams

visit venue
Mange hjerner tenker bedre enn få!

Er det noen foredragsholdere du har spesielt lyst til å høre? Eller et tema du skulle ønske vi tok opp på konferansen? Kanskje det er noe du forsøker å få til på sosiale medier som du bare ikke vet hvilken knapp du skal trykke på, og så gjerne ville fått en kjapp "how to" instruksjon på?

Gi oss lyd hva du håper blir en del av programmet til konferansen!

visit venue
LUKK x
meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Skriv inn dine detaljer nedenfor om du ønsker å
holde deg oppdatert på siste nytt om SMD!

Interesser:

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Mailchimp til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Mailchimp behandler dine data her.

Takk!
Vi har registrert din påmelding.

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

Nyhetsbrev
komité

Møt programkomitéen

Programkommitéen består av noen av de mest erfarne og kreative aktørene i bransjen. Det har vært viktig for oss å involvere lokal ekspertise på regionskonferansene.

Leder

Astrid Valen-Utvik

Valen-Utvik AS

Eier og rådgiver
Medlem

Susanne Bjerga Todnem

Somedian

Daglig leder Somedian
Medlem

Gunhild Vevik

Region Stavanger

Kommunikasjonssjef
Medlem

Morten Martinsen

Conventor AS

Prosjektleder
Kjøp billetter

REGISTRER DEG

Gå til billettoversikt

Bli en

SPONSOR

Kontakt oss