close icon
Innhold

Program

Du kan trykke på de ulike foredragsholderne for å lese mer om deres innlegg.

10:30

Åpning

Åpning

Velkommen og praktiske opplysninger

Karoline Hauan

Konferansiér Social Media Days Tromsø

Konsulentleder

10:30

Åpning

Sal A

Velkommen og praktiske opplysninger

Sal B

Sal C

Sal D

10:40

Rekruttering på Sosiale Medier

Rekruttering på Sosiale Medier

Marte skal dele reisen til Look North Trainee, hvordan de gikk fra markedsføring via fysiske jobbmesser, til å kun bruke sosiale medier. Rekruttering av nyutdannede til stillingene i Vesterålen og Lofoten endte med å bli en suksesshistorie, da de 12 stillingene som ble lyst ut fikk inn totalt 201 søknader.

Marte Wiik

Egga Utvikling / Look North Trainee

Prosjektleder / kommunikasjonsrådgiver

10:40

Rekruttering på Sosiale Medier

Sal A

Marte skal dele reisen til Look North Trainee, hvordan de gikk fra markedsføring via fysiske jobbmesser, til å kun bruke sosiale medier. Rekruttering av nyutdannede til stillingene i Vesterålen og Lofoten endte med å bli en suksesshistorie, da de 12 stillingene som ble lyst ut fikk inn totalt 201 søknader.

Sal B

Sal C

Sal D

11:00

Rekruttering gjennom målrettet bruk av sosiale kanaler

Rekruttering gjennom målrettet bruk av sosiale kanaler

Rekruttering gjennom omdømme og begeistring. Hvordan få folk med teknisk spesialkompetanse til å ha lyst til å bo Tromsø og jobbe for oss?

Mali A. Arnstad

Kongsberg Satellite Services

Kommunikasjonsrådgiver

11:00

Rekruttering gjennom målrettet bruk av sosiale kanaler

Sal A

Rekruttering gjennom omdømme og begeistring. Hvordan få folk med teknisk spesialkompetanse til å ha lyst til å bo Tromsø og jobbe for oss?

Sal B

Sal C

Sal D

11:20

Kreativitet som engasjerer

Kreativitet som engasjerer

Tone tar med seg noen av sine favoritt case, og gir oss innblikk bak i kulissene. Hvordan jobbet vi? Hva gjorde vi? Og hva lærte vi?

11:20

Kreativitet som engasjerer

Sal A

Tone tar med seg noen av sine favoritt case, og gir oss innblikk bak i kulissene. Hvordan jobbet vi? Hva gjorde vi? Og hva lærte vi?

Sal B

Sal C

Sal D

11:40

Panelsamtale

Panelsamtale

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Marte Wiik

Egga Utvikling / Look North Trainee

Prosjektleder / kommunikasjonsrådgiver

Mali A. Arnstad

Kongsberg Satellite Services

Kommunikasjonsrådgiver

11:40

Panelsamtale

Sal A

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Sal B

Sal C

Sal D

12:00

Lunsj

Lunsj

12:00

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:00

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Berta gir oss inspirerende innblikk i hvordan produktidéer får internasjonalt fotfeste gjennom sosiale medier

13:00

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Sal A

Berta gir oss inspirerende innblikk i hvordan produktidéer får internasjonalt fotfeste gjennom sosiale medier

Sal B

Sal C

Sal D

13:20

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Vi bruker Fuelbox for gode diskusjoner

13:20

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Sal A

Vi bruker Fuelbox for gode diskusjoner

Sal B

Sal C

Sal D

13:40

Samfunnsoppdraget

Samfunnsoppdraget

Politiet i Tromsø bruker sosiale medier for å forebygge, informere og gå i dialog. Lise og Erik forteller om hvordan de definerer målgruppene, bygger innhold og kommuniserer.

Lise Jegervatn Folkestad

Troms politidistrikt

Fagleder

Erik Lieungh

Troms politidistrikt

Kommunikasjonsrådgiver

13:40

Samfunnsoppdraget

Sal A

Politiet i Tromsø bruker sosiale medier for å forebygge, informere og gå i dialog. Lise og Erik forteller om hvordan de definerer målgruppene, bygger innhold og kommuniserer.

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Fra strategi til innhold

Fra strategi til innhold

Hvordan velger man hva man skal snakke om i sosiale medier? Hvordan skape innhold som engasjerer målgruppen og samtidig bidrar til at bedriften når sine overordna mål?

Jannike Ramsvik

Riktig Spor Mo i Rana

Daglig leder

14:00

Fra strategi til innhold

Sal A

Hvordan velger man hva man skal snakke om i sosiale medier? Hvordan skape innhold som engasjerer målgruppen og samtidig bidrar til at bedriften når sine overordna mål?

Sal B

Sal C

Sal D

14:20

Kan hat og hets i sosiale medier være en trussel for demokratiet?

Kan hat og hets i sosiale medier være en trussel for demokratiet?

Hva betyr sosiale medier for demokratiet? Da de ulike plattformene ble lansert var det en gryende optimisme om «demokratiets redning». Etter hvert har flere forskere snudd og mener dette er blitt en myte, siden fenomener som hat/hets, ekkokamre og filterbobler og økende polarisering fremstår som en svøpe for de liberale demokratier. I foredraget vil det særlig fokuseres på hat og hets, hvilke følger det kan få og hvilke grep som kan diskuteres fremover.‍

Jarle Heitmann

Ap

Politiker

14:20

Kan hat og hets i sosiale medier være en trussel for demokratiet?

Sal A

Hva betyr sosiale medier for demokratiet? Da de ulike plattformene ble lansert var det en gryende optimisme om «demokratiets redning». Etter hvert har flere forskere snudd og mener dette er blitt en myte, siden fenomener som hat/hets, ekkokamre og filterbobler og økende polarisering fremstår som en svøpe for de liberale demokratier. I foredraget vil det særlig fokuseres på hat og hets, hvilke følger det kan få og hvilke grep som kan diskuteres fremover.‍

Sal B

Sal C

Sal D

14:40

Panelsamtale

Panelsamtale

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Jannike Ramsvik

Riktig Spor Mo i Rana

Daglig leder

Lise Jegervatn Folkestad

Troms politidistrikt

Fagleder

Jarle Heitmann

Ap

Politiker

14:40

Panelsamtale

Sal A

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Sal B

Sal C

Sal D

15:00

Pause

Pause

Mingling og kaffe

15:00

Pause

Sal A

Mingling og kaffe

Sal B

Sal C

Sal D

15:20

Personlig merkevare som entreprenør – hva, hvordan og hvorfor?

Personlig merkevare som entreprenør – hva, hvordan og hvorfor?

Hvorfor bygge en personlig merkevare? I dette foredraget vil Maria Arlén Larsen dele sine erfaringer, som entreprenør, forfatter og lege, om betydningen av en personlig merkevare i sosiale media og hvordan finne sin stemme.

Maria Arlén Larsen

Lege og forsker

15:20

Personlig merkevare som entreprenør – hva, hvordan og hvorfor?

Sal A

Hvorfor bygge en personlig merkevare? I dette foredraget vil Maria Arlén Larsen dele sine erfaringer, som entreprenør, forfatter og lege, om betydningen av en personlig merkevare i sosiale media og hvordan finne sin stemme.

Sal B

Sal C

Sal D

15:40

Hvordan lage effektivt innhold til ulike målgrupper

Hvordan lage effektivt innhold til ulike målgrupper

Gjennom eksempler fra ulike kanaler med ubetalt innhold, vil Siri vise hvordan man kan lage levende samfunn på internett. Vi ser på hva som fungerer når vi prøver å snakke til forskjellige grupper mennesker, og vi ser på hva som ikke fungerer.

Siri Vilberg

Frilans

Tekstforfatter og sosiale medier-konsulent

15:40

Hvordan lage effektivt innhold til ulike målgrupper

Sal A

Gjennom eksempler fra ulike kanaler med ubetalt innhold, vil Siri vise hvordan man kan lage levende samfunn på internett. Vi ser på hva som fungerer når vi prøver å snakke til forskjellige grupper mennesker, og vi ser på hva som ikke fungerer.

Sal B

Sal C

Sal D

16:00

Borrow a Buddy, hvordan knytte kontakt mellom hund og folk

Borrow a Buddy, hvordan knytte kontakt mellom hund og folk

Et forrykende case om hvordan hunder fikk omsorg gjennom nye kontakter formidlet på Instagram. En annerledes historie om hvordan du kan lage godt innhold.

Gintaré Turskyté

Villmarkssenteret

Prosjektutvikler

16:00

Borrow a Buddy, hvordan knytte kontakt mellom hund og folk

Sal A

Et forrykende case om hvordan hunder fikk omsorg gjennom nye kontakter formidlet på Instagram. En annerledes historie om hvordan du kan lage godt innhold.

Sal B

Sal C

Sal D

16:20

5 ting vi har lært

5 ting vi har lært

Hva er det som må til for at folk har lyst å lese det du har lyst å fortelle?

Therese Kongsli Jakobsen

SpareBank 1 Nord-Norge

Innholdsmarkedsfører

Ingrid Bruun

SpareBank 1 Nord-Norge

Digital markedsfører

16:20

5 ting vi har lært

Sal A

Hva er det som må til for at folk har lyst å lese det du har lyst å fortelle?

Sal B

Sal C

Sal D

16:40

Panelsamtale

Panelsamtale

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Gintaré Turskyté

Villmarkssenteret

Prosjektutvikler

Maria Arlén Larsen

Lege og forsker

Ingrid Bruun

SpareBank 1 Nord-Norge

Digital markedsfører

Siri Vilberg

Frilans

Tekstforfatter og sosiale medier-konsulent

16:40

Panelsamtale

Sal A

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Sal B

Sal C

Sal D

17:00

Avslutning

Avslutning

Karoline runder av dagen med en kort oppsummering

Karoline Hauan

Konferansiér Social Media Days Tromsø

Konsulentleder

17:00

Avslutning

Sal A

Karoline runder av dagen med en kort oppsummering

Sal B

Sal C

Sal D

10:30

Åpning

Åpning

Karoline Hauan

Konferansiér Social Media Days Tromsø

10:30

Åpning

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:40

Rekruttering på Sosiale Medier

Rekruttering på Sosiale Medier

Marte Wiik

Egga Utvikling / Look North Trainee

10:40

Rekruttering på Sosiale Medier

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:00

Rekruttering gjennom målrettet bruk av sosiale kanaler

Rekruttering gjennom målrettet bruk av sosiale kanaler

Mali A. Arnstad

Kongsberg Satellite Services

11:00

Rekruttering gjennom målrettet bruk av sosiale kanaler

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:20

Kreativitet som engasjerer

Kreativitet som engasjerer

11:20

Kreativitet som engasjerer

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:40

Panelsamtale

Panelsamtale

Marte Wiik

Egga Utvikling / Look North Trainee

Mali A. Arnstad

Kongsberg Satellite Services

11:40

Panelsamtale

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:00

Lunsj

Lunsj

12:00

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:00

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

13:00

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:20

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

13:20

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:40

Samfunnsoppdraget

Samfunnsoppdraget

Lise Jegervatn Folkestad

Troms politidistrikt

Erik Lieungh

Troms politidistrikt

13:40

Samfunnsoppdraget

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Fra strategi til innhold

Fra strategi til innhold

Jannike Ramsvik

Riktig Spor Mo i Rana

14:00

Fra strategi til innhold

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:20

Kan hat og hets i sosiale medier være en trussel for demokratiet?

Kan hat og hets i sosiale medier være en trussel for demokratiet?

14:20

Kan hat og hets i sosiale medier være en trussel for demokratiet?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:40

Panelsamtale

Panelsamtale

Jannike Ramsvik

Riktig Spor Mo i Rana

Lise Jegervatn Folkestad

Troms politidistrikt

14:40

Panelsamtale

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:00

Pause

Pause

15:00

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:20

Personlig merkevare som entreprenør – hva, hvordan og hvorfor?

Personlig merkevare som entreprenør – hva, hvordan og hvorfor?

15:20

Personlig merkevare som entreprenør – hva, hvordan og hvorfor?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:40

Hvordan lage effektivt innhold til ulike målgrupper

Hvordan lage effektivt innhold til ulike målgrupper

15:40

Hvordan lage effektivt innhold til ulike målgrupper

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

16:00

Borrow a Buddy, hvordan knytte kontakt mellom hund og folk

Borrow a Buddy, hvordan knytte kontakt mellom hund og folk

Gintaré Turskyté

Villmarkssenteret

16:00

Borrow a Buddy, hvordan knytte kontakt mellom hund og folk

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

16:20

5 ting vi har lært

5 ting vi har lært

Therese Kongsli Jakobsen

SpareBank 1 Nord-Norge

Ingrid Bruun

SpareBank 1 Nord-Norge

16:20

5 ting vi har lært

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

16:40

Panelsamtale

Panelsamtale

Gintaré Turskyté

Villmarkssenteret

Ingrid Bruun

SpareBank 1 Nord-Norge

16:40

Panelsamtale

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

17:00

Avslutning

Avslutning

Karoline Hauan

Konferansiér Social Media Days Tromsø

17:00

Avslutning

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

Vi har 3 tematiske hovedspor og innleggene vil spisses innenfor disse. Du kan forvente gode foredrag, panelsamtaler og stor grad av interaksjon. Vi ønsker å engasjere deg som deltaker. Dine spørsmål og meninger er viktige for å få frem god erfaringsutveksling og inspirasjon.

En vellykket implementering av kreative idéer er en utfordring for alle organisasjoner. I dette sporet fokuserer vi både på de store kreative konseptene og de små idéene. Her dykker vi ned i detaljer som valg av formater, video eller foto og de kreative mulighetene vi har i dag. Du vil få konkrete tips som du kan ta med deg i utformingen av aktiviteter, eller tilpasset en strategi med konstant tilstedeværelse.

Hvordan er din bedrifts bevissthet rundt markedsføring? Her vil du lære om hvordan du får mest igjen for hver investert krone og arbeidstime. Hvordan kan du optimalisere dine kampanjer? Vi ser på hvordan forbrukere beveger seg gjennom kundereisen og valg av kanal. Hvor er det muligheter for deg til å være tidlig ute med noe nytt som vil gi deg en markedsfordel?

Hvordan utformer du en strategi for sosiale medier som harmonerer med bedriftens overordnede strategi? Hva skal man bruke tid og ressurser på? Og kanskje vel så viktig: Hva skal man ikke bruke tid og ressurser på? Hvordan bør man planlegge opp mot konkrete målsetninger? Vi ser på langsiktige vs kortsiktige aktiviteter, og hvordan man kan oppnå synergier mellom ulike aktiviteter. Og ikke minst hvordan man kan bygge videre på det man er god på og forutsetningene ligger til rette for.

OM

Konferanse og mye mer

Social Media Days ble først arrangert i 2012 og har siden vokst til å bli Norges største møteplass innen sosiale medier. Opp mot 700 mennesker har vært samlet på hovedarrangementet i Oslo, og det er blitt introdusert regionale arrangement med en lokal vri på programmet.

Hvert år samles noen av de fremste eksptertene på sosiale medier på scenen og i sal for å dele sine beste strategier og knytte nye kontakter. I tillegg deles prisen Gullenken ut under hovedarrangementet.

Etter et 2020 vi alle helst vil glemme satser vi for fullt i 2021, med 4 regionale arrangement i Stavanger, Bergen, Tromsø og Trondheim som alle leder opp til det store hovedarrangementet i Oslo i oktober.

Nytt av året er at vi introduserer månedlige streams

visit venue
Mange hjerner tenker bedre enn få!

Er det noen foredragsholdere du har spesielt lyst til å høre? Eller et tema du skulle ønske vi tok opp på konferansen? Kanskje det er noe du forsøker å få til på sosiale medier som du bare ikke vet hvilken knapp du skal trykke på, og så gjerne ville fått en kjapp "how to" instruksjon på?

Gi oss lyd hva du håper blir en del av programmet til konferansen!

visit venue
LUKK x
meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Skriv inn dine detaljer nedenfor om du ønsker å
holde deg oppdatert på siste nytt om SMD!

Interesser:

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Mailchimp til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Mailchimp behandler dine data her.

Takk!
Vi har registrert din påmelding.

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

Nyhetsbrev
komité

Møt programkomitéen

Programkommitéen for konferansen i 2021 bestod av noen av de mest erfarne og kreative aktørene i bransjen. Det er viktig for oss å involvere lokal ekspertise på regionskonferansene.

Leder

Astrid Valen-Utvik

Valen-Utvik AS

Eier og rådgiver
Medlem

Irina Melkild

KUPA

Rådgiver
Medlem

Liv-Inger Resvoll

Gnist

Prosjektleder og innholdsrådgiver
Medlem

Morten Martinsen

Conventor AS

Prosjektleder
Kjøp billetter

REGISTRER DEG

Gå til billettoversikt

Bli en

SPONSOR

Kontakt oss