close icon

OBS!

Alle deltakere må fremvise gyldig koronasertifikat på våre arrangementer.

Les mer om våre smitteverntiltak her
LUKK x
meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Skriv inn dine detaljer nedenfor om du ønsker å
holde deg oppdatert på siste nytt om SMD!

Interesser:

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Mailchimp til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Mailchimp behandler dine data her.

Takk!
Vi har registrert din påmelding.

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

Nyhetsbrev
Introduksjon

Takk for at du deltok!

4. november var vi samlet i Trondheim og digitalt på stream for en hel dag om sosiale medier

Takk til deg som deltok på Social Media Days i Trondheim. Vi håper du hadde en fruktbar dag, - lærte noe nytt, hadde det hyggelig og at du fikk noen nye verdifulle kontakter. For deg som hadde enten fysisk eller digital billett kan du se opptak av konferansen på denne siden. Passord har blitt sendt ut på mail.

Social Media Days Trondheim er et regionalt arrangement som krydrer det faglige programmet med lokal forankring og ekspertise.

Det er første gang vi var samlet i Trondheim. Derfor var vi spesielt opptatt av å få frem kompetansen i regionen. Konferansen ble arrangert i samarbeid med Trondheim Markedsforening. I tillegg til et sterkt faglig program, hadde vi stort fokus på interaksjon mellom deltakerne, og din mulighet til å påvirke det som ble formidlet.  

Presentasjoner

Bli inspirert av de beste. Få gode råd, og lær noe nytt som gjør din egen SoMe-hverdag bedre og morsommere.

nettverksbygging

Du møter spennende mennesker som kan, og vil dele av sin kunnskap. Dette er sannsynligvis den beste møteplassen du kan velge, om du er opptatt av å utvikle nettverket ditt.

Stream

Ønsker du å friske opp det du lærte kan du se opp igjen konferansen digitalt i ettertid

COVID-19

Social Media Days og COVID-19

Social Media Days, og vår konferansepartner Conventor AS, vil forholde seg til de til enhver tid gjeldende smittevernreglene. Den første konferansen er planlagt i starten av september, og det ser ut til at det vil være mulig å gjennomføre fysiske arrangementer av begrenset størrelse på dette tidspunktet, samt at situasjonen åpner stadig mer opp utover høsten. Conventor AS har også gjennomført flere arrangement under de strenge tiltakene som har rådet. Skulle det ikke la seg gjøre å gjennomføre et fysisk arrangement har vi backupløsninger for digital gjennomføring av konferansene.

For den nasjonale konferansen i høst tar vi utgangspunkt i signalene fra regjeringen om at vi langt på vei er tilbake til en normalsituasjon. Vi holder dere løpende oppdatert dersom det kommer endringer.

Om du har kjøpt billett til de fysiske arrangementene, og det kun er mulig med digital gjennomføring, vil du få tilbakebetalt differansen mellom fysisk og digital konferanse.

OBS! Alle deltakere må fremvise gyldig koronasertifikat på våre arrangementer.

Les mer om våre smitteverntiltak her
venue

Rockheim

4. november 2021 samles vi på Rockheim for konferansen. Skal du følge konferansen digitalt vil du motta link via e-posten du registrerer ved billettkjøp.

addresse

Brattørkaia 14, 7010 Trondheim

kontakt oss

+47 51 52 90 99

Følg oss i sosiale medier
innholdet

Hva tilbyr Social Media Days?

Social Media Days har som mål å være Norges fremste møteplass for deg som jobber med sosiale medier. Uansett hvor du jobber, vil du finne inspirasjon, lære noe nytt og knytte nye kontakter.

Vi arrangerer fagkonferanser for deg som tar sosiale medier på alvor. Vi tilbyr både regionale dagskonferanser og en nasjonal konferanse over to dager i Oslo. Vi vil være Norges beste kompetansearena innenfor sosiale medier, og vi ønsker at du skal delta, og ta del i et løpende kompetanseløft.

Presentasjoner

Bli inspirert av de beste.  Få gode råd, og lær noe nytt som gjør din egen SoMe-hverdag bedre og morsommere

StreaM

Det er mulig å delta digitalt på Social Media Days Oslo + stream er tilgjengelig for både digitale og fysiske deltagere i 90 dager.

Workshops

Praktiske HOW-TO workshops blir en sentral del av programmet på hovedarrangementet

Prisutdeling

Social Media Awards henger høyt i bransjen. I år deles den ut i 10 kategorier. Det er mange som har utmerket seg, så det blir spennende å se hvem som tar med seg statuettene hjem i år.

Nettverksbygging

Du møter spennende mennesker som kan, og vil dele av sin kunnskap. Dette er sannsynligvis den beste møteplassen du kan velge, om du er opptatt av å utvikle nettverket ditt.

Utstillere

Relevante og morsomme stands gir deg et ekstra samlingspunkt i pausene.

Vi har 3 tematiske hovedspor og innleggene vil spisses innenfor disse. Du kan forvente gode foredrag, panelsamtaler og stor grad av interaksjon. Vi ønsker å engasjere deg som deltaker. Dine spørsmål og meninger er viktige for å få frem god erfaringsutveksling og inspirasjon.

En vellykket implementering av kreative idéer er en utfordring for alle organisasjoner. I dette sporet fokuserer vi både på de store kreative konseptene og de små idéene. Her dykker vi ned i detaljer som valg av formater, video eller foto og de kreative mulighetene vi har i dag. Du vil få konkrete tips som du kan ta med deg i utformingen av aktiviteter, eller tilpasset en strategi med konstant tilstedeværelse.

Hvordan er din bedrifts bevissthet rundt markedsføring? Her vil du lære om hvordan du får mest igjen for hver investert krone og arbeidstime. Hvordan kan du optimalisere dine kampanjer? Vi ser på hvordan forbrukere beveger seg gjennom kundereisen og valg av kanal. Hvor er det muligheter for deg til å være tidlig ute med noe nytt som vil gi deg en markedsfordel?

Hvordan utformer du en strategi for sosiale medier som harmonerer med bedriftens overordnede strategi? Hva skal man bruke tid og ressurser på? Og kanskje vel så viktig: Hva skal man ikke bruke tid og ressurser på? Hvordan bør man planlegge opp mot konkrete målsetninger? Vi ser på langsiktige vs kortsiktige aktiviteter, og hvordan man kan oppnå synergier mellom ulike aktiviteter. Og ikke minst hvordan man kan bygge videre på det man er god på og forutsetningene ligger til rette for.

Elin Solvang

Konferansier

Elin Solvang er i dag kommunikasjonsrådgiver i Helseplattformen AS og jobber med en innbyggerportal for hele befolkningen i Midt-Norge. Hun har 10 års fartstid fra kommunikasjonsbransjen og jobbet før det i NRK Nyheter som journalist og programleder.

Les mer
Snapchat Norge

Haakon Gedde-Dahl

Senior Account Manager

Haakon Gedde-Dahl jobber som Senior Account Manager i Snapchat Norge. Han er spesialist på alt det tekniske rundt annonsering på Snapchat enten det er pixler og performance, eller hvilke kreative elementer som må til for å få en annonse til å fungere optimalt.

Les mer
Trøndelag politidistrikt

Christine H. Simonsen, Kristoffer D. Hveding og Nora F. Kverkild

Operatører Nettpatruljen

Christine og Nora har tidligere erfaring innen etterforskning, ordenstjeneste og forebyggende politiarbeid. De brenner for det forebyggende arbeidet og ville derfor være med i det nyskapende prosjektet «tilstedeværelse på internett».

Kristoffer har jobbet i politiet i 3 år og har tidligere erfaring fra operasjonssentralen, forvaltning og ordenstjeneste. Han har også studert sosiale medier.

Les mer
Synlighet

Ingrid Sevaldsen Dyrnes

Byråleder Trondheim

Ingrid Dyrnes er byråleder i Synlighet Trondheim. Hun jobber med digital strategi og innhold for kjente merkevarer som Statkraft, NTNU og MOT Norge.

Les mer

No items found.

No items found.

No items found.

No items found.

HvabeHager

Camilla Hager

Gründer og byråleder

Camilla er allmennlærer på papiret, tekstforfatter i hjertet – og av yrke. I 2010 gründet hun tekstbyrået HvabeHager i Trondheim. Her har hun og kollegaene hjulpet hundrevis av bedrifter i alle tenkelige (og utenkelige!) bransjer med å finne ordene som får dem til å skinne. Hun har i en årrekke holdt kurs og foredrag for private og offentlige virksomheter, og ga i 2020 ut boken Skriv så du får JA.

les mer
Program

Programmet

Du kan se programmet fra 2021, og komme med innspill og ønsker for neste års program.
Følg med her og på Facebook for siste nytt.

Mange hjerner tenker bedre enn få!

Er det noen foredragsholdere du har spesielt lyst til å høre? Eller et tema du skulle ønske vi tok opp på konferansen? Kanskje det er noe du forsøker å få til på sosiale medier som du bare ikke vet hvilken knapp du skal trykke på, og så gjerne ville fått en kjapp "how to" instruksjon på?

Gi oss lyd hva du håper blir en del av programmet til konferansen!

09:00

Velkommen

Velkommen

Konferansiér Elin Solvang ønsker velkommen

Elin Solvang

Konferansier

09:00

Velkommen

Sal A

Konferansiér Elin Solvang ønsker velkommen

Sal B

Sal C

Sal D

09:10

Case: En million hei for MOT Norge

Case: En million hei for MOT Norge

Skolestart 2020. Vi traff en nerve med godt innhold som engasjerte, og nådde en million for ti tusen kroner. Hva gjorde vi? Og klarte vi å gjenta suksessen i 2021?

Ingrid Sevaldsen Dyrnes

Synlighet

Byråleder Trondheim

09:10

Case: En million hei for MOT Norge

Sal A

Skolestart 2020. Vi traff en nerve med godt innhold som engasjerte, og nådde en million for ti tusen kroner. Hva gjorde vi? Og klarte vi å gjenta suksessen i 2021?

Sal B

Sal C

Sal D

09:40

Hvorfor og hvordan fungerer animasjoner på Instagram?

Hvorfor og hvordan fungerer animasjoner på Instagram?

Hvordan i all verden er det mulig å få over 50 milliarder visninger på Instagram? Nora gir deg noen av hemmelighetene.

09:40

Hvorfor og hvordan fungerer animasjoner på Instagram?

Sal A

Hvordan i all verden er det mulig å få over 50 milliarder visninger på Instagram? Nora gir deg noen av hemmelighetene.

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Kommersielle muligheter og automatisering

Kommersielle muligheter og automatisering

Hvordan lage dynamisk organisk innhold og utnytte det kommersielt

Haakon Gedde-Dahl

Snapchat Norge

Senior Account Manager

10:00

Kommersielle muligheter og automatisering

Sal A

Hvordan lage dynamisk organisk innhold og utnytte det kommersielt

Sal B

Sal C

Sal D

10:20

Panelsamtale: Spørsmål fra deg og andre deltakere

Panelsamtale: Spørsmål fra deg og andre deltakere

Du får mulighet til å stille spørsmål til foredragsholderne ved bruk av sli.do

Ingrid Sevaldsen Dyrnes

Synlighet

Byråleder Trondheim

Haakon Gedde-Dahl

Snapchat Norge

Senior Account Manager

10:20

Panelsamtale: Spørsmål fra deg og andre deltakere

Sal A

Du får mulighet til å stille spørsmål til foredragsholderne ved bruk av sli.do

Sal B

Sal C

Sal D

10:50

Pause

Pause

Kaffe og mingling

10:50

Pause

Sal A

Kaffe og mingling

Sal B

Sal C

Sal D

11:20

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Berta gir oss inspirerende innblikk i hvordan produktidéer får internasjonalt fotfeste gjennom sosiale medier

11:20

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Sal A

Berta gir oss inspirerende innblikk i hvordan produktidéer får internasjonalt fotfeste gjennom sosiale medier

Sal B

Sal C

Sal D

11:40

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Vi bruker Fuelbox for gode diskusjoner

11:40

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Sal A

Vi bruker Fuelbox for gode diskusjoner

Sal B

Sal C

Sal D

12:20

Lunsj

Lunsj

Mat, kaffe og mingling

12:20

Lunsj

Sal A

Mat, kaffe og mingling

Sal B

Sal C

Sal D

13:20

Om video er den nye kongen – hvilken rolle spiller da teksten?‍

Om video er den nye kongen – hvilken rolle spiller da teksten?‍

Skal du lykkes med sosiale medier i dag, er det video som gjelder, sier dem. Men hva skjer med teksten da – har den utspilt sin rolle? Nei, mener Camilla, og deler her et knippe proffe skriveknep som gir deg mer engasjement og større gjennomslagskraft.

Camilla Hager

HvabeHager

Gründer og byråleder

13:20

Om video er den nye kongen – hvilken rolle spiller da teksten?‍

Sal A

Skal du lykkes med sosiale medier i dag, er det video som gjelder, sier dem. Men hva skjer med teksten da – har den utspilt sin rolle? Nei, mener Camilla, og deler her et knippe proffe skriveknep som gir deg mer engasjement og større gjennomslagskraft.

Sal B

Sal C

Sal D

13:40

Språkkurs for nettroll

Språkkurs for nettroll

Når du skriver godt, er det lettere å nå frem, overtale og overbevise. Dette er ikke så lett for en del av dem som ønsker at Norge kun skal være for nordmenn. Velkommen til tekstdoktorens språkkurs for nettroll!

13:40

Språkkurs for nettroll

Sal A

Når du skriver godt, er det lettere å nå frem, overtale og overbevise. Dette er ikke så lett for en del av dem som ønsker at Norge kun skal være for nordmenn. Velkommen til tekstdoktorens språkkurs for nettroll!

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Pause

Pause

Kaffe og mingling

14:00

Pause

Sal A

Kaffe og mingling

Sal B

Sal C

Sal D

14:30

Hvorfor, og hvordan jobber politiet i SoMe?

Hvorfor, og hvordan jobber politiet i SoMe?

Politiet i Trøndelag benytter seg av sosiale medier for å forebygge, informere og for å skape en dialog med publikum. De vil fortelle oss hvordan de har bygget opp politiets kanaler, hvordan de planlegger og publiserer innhold, og hvordan de kommuniserer med publikum.

Kristoffer Dahl Hveding

Trøndelag politidistrikt

Operatør Nettpatruljen

Christine H. Simonsen

Trøndelag politidistrikt

Operatør Nettpatruljen

Nora Follestad Kverkild

Trøndelag politidistrikt

Operatør Nettpatruljen

14:30

Hvorfor, og hvordan jobber politiet i SoMe?

Sal A

Politiet i Trøndelag benytter seg av sosiale medier for å forebygge, informere og for å skape en dialog med publikum. De vil fortelle oss hvordan de har bygget opp politiets kanaler, hvordan de planlegger og publiserer innhold, og hvordan de kommuniserer med publikum.

Sal B

Sal C

Sal D

14:50

Panelsamtale: Spørsmål fra deg og andre deltakere

Panelsamtale: Spørsmål fra deg og andre deltakere

Du får mulighet til å stille spørsmål til foredragsholderne ved bruk av sli.do

Kristoffer Dahl Hveding

Trøndelag politidistrikt

Operatør Nettpatruljen

Camilla Hager

HvabeHager

Gründer og byråleder

14:50

Panelsamtale: Spørsmål fra deg og andre deltakere

Sal A

Du får mulighet til å stille spørsmål til foredragsholderne ved bruk av sli.do

Sal B

Sal C

Sal D

15:20

Oppsummering og avslutning

Oppsummering og avslutning

Elin Solvang oppsummerer dagen og vi takker for denne gang

Elin Solvang

Konferansier

15:20

Oppsummering og avslutning

Sal A

Elin Solvang oppsummerer dagen og vi takker for denne gang

Sal B

Sal C

Sal D

09:00

Velkommen

Velkommen

09:00

Velkommen

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:10

Case: En million hei for MOT Norge

Case: En million hei for MOT Norge

09:10

Case: En million hei for MOT Norge

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:40

Hvorfor og hvordan fungerer animasjoner på Instagram?

Hvorfor og hvordan fungerer animasjoner på Instagram?

09:40

Hvorfor og hvordan fungerer animasjoner på Instagram?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Kommersielle muligheter og automatisering

Kommersielle muligheter og automatisering

Haakon Gedde-Dahl

Snapchat Norge

10:00

Kommersielle muligheter og automatisering

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:20

Panelsamtale: Spørsmål fra deg og andre deltakere

Panelsamtale: Spørsmål fra deg og andre deltakere

10:20

Panelsamtale: Spørsmål fra deg og andre deltakere

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:50

Pause

Pause

10:50

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:20

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

11:20

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:40

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

11:40

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:20

Lunsj

Lunsj

12:20

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:20

Om video er den nye kongen – hvilken rolle spiller da teksten?‍

Om video er den nye kongen – hvilken rolle spiller da teksten?‍

Camilla Hager

HvabeHager

13:20

Om video er den nye kongen – hvilken rolle spiller da teksten?‍

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:40

Språkkurs for nettroll

Språkkurs for nettroll

13:40

Språkkurs for nettroll

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Pause

Pause

14:00

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:30

Hvorfor, og hvordan jobber politiet i SoMe?

Hvorfor, og hvordan jobber politiet i SoMe?

Kristoffer Dahl Hveding

Trøndelag politidistrikt

Christine H. Simonsen

Trøndelag politidistrikt

Nora Follestad Kverkild

Trøndelag politidistrikt

14:30

Hvorfor, og hvordan jobber politiet i SoMe?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:50

Panelsamtale: Spørsmål fra deg og andre deltakere

Panelsamtale: Spørsmål fra deg og andre deltakere

Kristoffer Dahl Hveding

Trøndelag politidistrikt

Camilla Hager

HvabeHager

14:50

Panelsamtale: Spørsmål fra deg og andre deltakere

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:20

Oppsummering og avslutning

Oppsummering og avslutning

15:20

Oppsummering og avslutning

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

Last ned programmet
komité

Møt programkomitéen

Programkommitéen består av noen av de mest erfarne og kreative aktørene i bransjen. Det har vært viktig for oss å involvere lokal ekspertise på regionskonferansene.

Leder

Astrid Valen-Utvik

Valen-Utvik AS

Eier og rådgiver
Medlem

Malin Øveraas Andersen

Trondheim Markedsforening

Markedskoordinator
Medlem

Stine Teigen

Trøndelag Reiseliv AS

Salgs- og Markedskoordinator
Medlem

Morten Martinsen

Conventor AS

Prosjektleder
Om

Visste du at?

Visste du at Social Media Days er aktiv hele året? Bloggen på nettsidene her oppdateres jevnlig. Nesten hver eneste måned kan du delta på webinar helt gratis. Facebooksiden vil ha nyttige og hyppige oppdateringer. Ønsker du å lese mer om Social Media Days som helhet og sjekke ut vår blogg og streams kan du gjøre det her:

Meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på siste nytt om Social Media Days. Meld deg på her om du ønsker å motta vårt nyhetsbrev. Du kan selvsagt når som helst melde deg av igjen.

10. juni 2021

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Hubspot til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Hubspot behandler dine data her

Registrert

Din registrering er mottatt.
Takk for at du meldte deg på vårt nyhetsbrev!

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

* obligatoriske felt
Interesser

Social Media Days vil bruke informasjonen du gir oss her til å ta kontakte deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vennligst bekreft hvordan du tillater oss å ta kontakt.

Du kan når som helst trekke ditt samtykke gjennom å trykke på "unsubscribe" i bunn av e-postene du mottar fra oss, eller gjennom å kontakte oss på post@socialmediadays.no. Vi vil behandle dine data med respekt. For mer informasjon om vår behandling av data og personvern vennligst se våre nettsider. Gjennom å trykke ja nedenfor akspeterer du at vi behandler de data du oppgir her i henhold til dette.

Vi bruker Mailchimp til å sende ut nyhetsbrev. Gjennom å trykke på knappen nedenfor aksepterer du at informasjonen du legger inn her vil bli overført til vår database i Mailchimp. Du kan lese mer om Mailchimp sin databehandling her.

SOcial media days produseres av:
I samarbeid med:
HOVEDSPONSOR
Gullsponsorer
Sølvsponsorer
Se alle sponsorer