Program

08:30

Registrering og kaffe ☕

Vi åpner Vippa kl. 08:30 hvor du kan få bagden din og starte dagen med en rykende kopp kaffe!

09:00

Velkommen til Social Media Days 2024! 🎉

Konferansier Eirik Lyssand

Eirik gir deg en kort oversikt over hva du kan forvente å lære i løpet av dagen 💪

09:10

Sånn bygger du riktig SoMe-strategi for DIN bedrift 🔨

Katinka Sletten

Katinka er tilbake i år for å komme med sine beste tips for å sjekke at strategien din er hel ved på SoMe!

09:30

Dette er de 5 viktigste tingene du må vite om sosiale medier i 2024💡

Espen Skogen

Det kreative SoMe-byrået Elg kommer for å oppdatere deg på de nyeste SoMe-trendene fremover. Hvilke kanaler øker, hva er trendene i de ulike kanalene og, ikke minst – hvordan bør du jobbe for å skille deg ut blant mengden?

09:50

Hvordan lage godt organisk innhold som engasjerer🪡

Ingrid Bergtun

Ingrid Bergtun forteller hvordan hun lager innhold som engasjerer på sosiale medier, både i egne kanaler og som en del av Fæbrik-gjengen.

10:15

PAUSE ☀️

Fyll på kaffekoppen, få litt sol i fleisen, ta en tur på toalettet om du trenger det.

10:45

Behind the screens: From Joker to Barbie, how to master successful SoMe strategies 💅

Viola De Girolami

Viola will tell us the journey through the pivotal moments and strategies that shaped successful digital marketing at Warner Bros UK. This keynote will reveal the less-travelled paths that lead to social media success, blending engaging storytelling with practical insights. Throughout this session, she will share anecdotes and strategies from leading digital campaigns for iconic films like Joker and Barbie. From assembling a dynamic team to navigating the challenges of social media, the audience will gain insights into both the creative and strategic aspects of building a successful social media presence.

11:20

SoMe-challenge med Eirik 👀

Konferansier Eirik Lyssand

Eirik gir dere en utfordring. Blir det hjemmebakt kake til vinneren?

11:30

LUNSJ 🌮

Til lunsj får vi smaken av Vippa, som består av mindre retter fra alle bodene. Vi lover at det blir instagramvennlig 😎

12:30

Sjøfartsdirektoratets rekrutteringshumor på SoMe 📹

Erlend og Eivind skal fortelle kort om Sjøfartsdirektoratets bruk av video i rekrutteringsarbeidet, og om kommunikasjonsstrategien bak de humoristiske rekrutteringsfilmene som har sanket latter-emojies og flere hundre tusen visninger i sosiale medier. De deler hvordan de jobber med hele prosessen fra start til mål.

12:50

Hvordan nå den unge målgruppa? Med NRK Nyheter 🤓

Ellen Karin Moen og Frida Ravna Rømo

Ellen Karin og Frida fra NRK Nyheter kommer for å fortelle om hvordan de jobber mot den unge målgruppa og skaper en god dialog med følgerne sine og hvordan de får dem hjem igjen til egen platform.

13:10

SEO i SoMe og SoMe i SEO 🔍

Trine Therese Slagnes

Smood Social jobber aktivt med søkemotoroptimalisering i sosiale medier for sine kunder. Trine tar med seg sine viktigste erfaringer og læringer til Social Media Days!

13:30

Q&A: Har dere noen spørsmål ❓

Konferansier Eirik Lyssand

Har dere noen spørsmål dere brenner inne med? Dere spør, foredragsholderne svarer!

13:40

PAUSE 🥱

Nærmer oss den kjente ettermiddagsknekken! På tide med en pause 😌

14:10

Innholdsblindhet - Hva gjør du når alt ser likt ut?

Jørgen L. Marthinsen

Den digitale generasjonen har sett seg blind på repeterende innhold. Hva gjør du når alt ser likt ut, og alle gjør det samme? Jørgen L. Marthinsen kommer til Social Media Days for å snakke om fenomenet ‘innholdsblindhet’- hvilke konsekvenser det har, og hvilke strategier du kan ta i bruk i et medielandskap hvor terskelen for engasjement øker. Han er utdannet innen PR og Gestalt Coaching, har 15 års erfaring fra byrå-verdenen, og er nå daglig (g)leder i Facefirst.

14:30

Hvordan NAV Jobblyst lyktes på Snapchat 😁

Karoline Linderud og Gunn Jorun Nerbu Rødahl

Karoline og Gunn Jorun kommer for å dele hvordan NAV Jobblyst etter mange år med dårlige tall kom frem til suksessoppskriften for å lykkes på Snapchat.

14:50

Slik bruker Oljefondet sosiale medier 💰

Halvor Pritzlaff Njerve

Når man starter opp sosiale medie-kanaler fra scratch – hvor begynner man egentlig da? Halvor er ansvarlig for sosiale medier i Norges Bank Investment Management, kanskje bedre kjent som Oljefondet. Han fikk i oppgave å treffe bredere og yngre. Vi har invitert han for å dele: Hva synes han fungerer best for organisk vekst? Hva mener han om innholdsmiksen? Skal alt være video, egentlig? Hvordan kan man analysere og produsere innhold på en effektiv måte? Halvor snakker også om kanalvalg, strategien bak å bygge opp nye kanaler fra bunnen av og hvordan bli kjent med et nytt publikum gjennom å teste innhold.

15:10

Bufferen ⏱️

Tidsoptimisten

Har du noen gang vært på en konferanse som er på tiden? 10 minutter buffer i programmet til et ekstra spørsmål eller lignende.

15:20

Vi runder av det faglige for i dag!

Konferansier Eirik Lyssand

Vi runder av dagen, og fortsetter på fest!

15:30

Ombord på båten MS Bjørvika 🛥️

Vi beveger oss mot MS Bjørvika og kommer oss ombord

16:30

Båttur i Oslofjorden 🛥️

Klokka 16:30 seiler vi på tur i Oslofjorden i tre timer. Vi lover å være tilbake kl. 19.30. Her blir det middag, drinks og underholdning!

19:30

Båten legger til kai og vi fortsetter festen ombord 🎉

SOCIAL MEDIA DAYS ARRANGERES AV:
Sølvsponsorer
Se alle sponsorer

Samarbeidspartnere