close icon

OBS!

Alle deltakere må fremvise gyldig koronasertifikat på våre arrangementer.

Les mer om våre smitteverntiltak her
LUKK x
meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Skriv inn dine detaljer nedenfor om du ønsker å
holde deg oppdatert på siste nytt om SMD!

Interesser:

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Mailchimp til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Mailchimp behandler dine data her.

Takk!
Vi har registrert din påmelding.

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

Introduksjon

Velkommen!

09. mars 2023 samles vi på Grand Bergen for en hel dag om sosiale medier.

Social Media Days Bergen er et regionalt arrangement som krydrer det faglige programmet med lokal forankring og ekspertise. Arrangementet i 2021 var tredje gang vi var samlet i Bergen, også denne gang i tett samarbeid med SRF, https://srf.no/

I tillegg til et sterkt faglig program, har vi et stort fokus på interaksjon mellom deltakerne, og din mulighet for å påvirke hva som formidles.

Social Media Days Bergen er et regionalt arrangement som krydrer det faglige programmet med lokal ekspertise

Og skulle du ønske enda mer faglig påfyll ønsker vi deg hjertelig velkommen til det nasjonale hovedarrangementet i Oslo til høsten også.

venue

Grand Bergen

09. mars samles vi på Grand Beregnfor konferansen. Skal du følge konferansen digitalt vil du motta link via e-post du registrerer ved billettkjøp.

addresse

Nedre Ole Bulls plass 1, 5012 Bergen

kontakt oss

+47 51 52 90 99

Følg oss i sosiale medier
COVID-19

Social Media Days og COVID-19

Social Media Days, og vår konferansepartner Conventor AS, vil forholde seg til de til enhver tid gjeldende smittevernreglene. Den første konferansen er planlagt i starten av september, og det ser ut til at det vil være mulig å gjennomføre fysiske arrangementer av begrenset størrelse på dette tidspunktet, samt at situasjonen åpner stadig mer opp utover høsten. Conventor AS har også gjennomført flere arrangement under de strenge tiltakene som har rådet. Skulle det ikke la seg gjøre å gjennomføre et fysisk arrangement har vi backupløsninger for digital gjennomføring av konferansene.

For den nasjonale konferansen i høst tar vi utgangspunkt i signalene fra regjeringen om at vi langt på vei er tilbake til en normalsituasjon. Vi holder dere løpende oppdatert dersom det kommer endringer.

Om du har kjøpt billett til de fysiske arrangementene, og det kun er mulig med digital gjennomføring, vil du få tilbakebetalt differansen mellom fysisk og digital konferanse.

OBS! Alle deltakere må fremvise gyldig koronasertifikat på våre arrangementer.

Les mer om våre smitteverntiltak her

No items found.

No items found.

No items found.

No items found.

Trickle

David Larsson

Chief Strategy Officer
Les mer

No items found.

No items found.

No items found.

innholdet

Hva tilbyr Social Media Days?

Social Media Days har som mål å være Norges fremste møteplass for deg som jobber med sosiale medier. Uansett hvor du jobber, vil du finne inspirasjon, lære noe nytt og knytte nye kontakter.

Vi arrangerer fagkonferanser for deg som tar sosiale medier på alvor. Vi tilbyr både regionale dagskonferanser og en nasjonal konferanse over to dager i Oslo. Vi vil være Norges beste kompetansearena innenfor sosiale medier, og vi ønsker at du skal delta, og ta del i et løpende kompetanseløft.

Presentasjoner

Bli inspirert av de beste.  Få gode råd, og lær noe nytt som gjør din egen SoMe-hverdag bedre og morsommere

StreaM

Det er mulig å delta digitalt på Social Media Days Oslo + stream er tilgjengelig for både digitale og fysiske deltagere i 90 dager.

Workshops

Praktiske HOW-TO workshops blir en sentral del av programmet på hovedarrangementet

Prisutdeling

Social Media Awards henger høyt i bransjen. I år deles den ut i 10 kategorier. Det er mange som har utmerket seg, så det blir spennende å se hvem som tar med seg statuettene hjem i år.

Nettverksbygging

Du møter spennende mennesker som kan, og vil dele av sin kunnskap. Dette er sannsynligvis den beste møteplassen du kan velge, om du er opptatt av å utvikle nettverket ditt.

Utstillere

Relevante og morsomme stands gir deg et ekstra samlingspunkt i pausene.

Vi har 3 tematiske hovedspor og innleggene vil spisses innenfor disse. Du kan forvente gode foredrag, panelsamtaler og stor grad av interaksjon. Vi ønsker å engasjere deg som deltaker. Dine spørsmål og meninger er viktige for å få frem god erfaringsutveksling og inspirasjon.

En vellykket implementering av kreative idéer er en utfordring for alle organisasjoner. I dette sporet fokuserer vi både på de store kreative konseptene og de små idéene. Her dykker vi ned i detaljer som valg av formater, video eller foto og de kreative mulighetene vi har i dag. Du vil få konkrete tips som du kan ta med deg i utformingen av aktiviteter, eller tilpasset en strategi med konstant tilstedeværelse.

Hvordan er din bedrifts bevissthet rundt markedsføring? Her vil du lære om hvordan du får mest igjen for hver investert krone og arbeidstime. Hvordan kan du optimalisere dine kampanjer? Vi ser på hvordan forbrukere beveger seg gjennom kundereisen og valg av kanal. Hvor er det muligheter for deg til å være tidlig ute med noe nytt som vil gi deg en markedsfordel?

Hvordan utformer du en strategi for sosiale medier som harmonerer med bedriftens overordnede strategi? Hva skal man bruke tid og ressurser på? Og kanskje vel så viktig: Hva skal man ikke bruke tid og ressurser på? Hvordan bør man planlegge opp mot konkrete målsetninger? Vi ser på langsiktige vs kortsiktige aktiviteter, og hvordan man kan oppnå synergier mellom ulike aktiviteter. Og ikke minst hvordan man kan bygge videre på det man er god på og forutsetningene ligger til rette for.

Innhold

Programmet

Kom gjerne med ønsker og innspill til årets program for konferansen.
Følg med her og på Facebook for siste nytt.

Mange hjerner tenker bedre enn få!

Er det noen foredragsholdere du har spesielt lyst til å høre? Eller et tema du skulle ønske vi tok opp på konferansen? Kanskje det er noe du forsøker å få til på sosiale medier som du bare ikke vet hvilken knapp du skal trykke på, og så gjerne ville fått en kjapp "how to" instruksjon på?

Gi oss lyd hva du håper blir en del av programmet til konferansen!

09:00

Åpning

Åpning

Velkommen og praktisk informasjon

Mariell Sæternes

SRF

Daglig leder

09:00

Åpning

Sal A

Velkommen og praktisk informasjon

Sal B

Sal C

Sal D

09:05

7 trender som bør påvirke din SoMe-strategi i 2023

7 trender som bør påvirke din SoMe-strategi i 2023

Du har hørt det før. Trendene som skal revolusjonere måten du tenker på og som du "bare er nødt til å ta en del i". Det får du ikke her. For du må ingenting. Derimot det kan være lurt å velge og velge bort ting basert på hva du tenker passer for deg og din merkevare. Som passer sammen med din strategi. Ikke havne bakpå fordi du ikke kjenner til det. Noen trender varer og tilpasser seg over flere år, andre forsvinner like fort som de dukker opp. Jeg har sett på og satt sammen hva flere anser som viktigste trendene for sosiale medier i 2023 og vil dele mine funn med deg!

Mats Thorbjørnsen

Synlighet

Rådgiver | Digital strategi

09:05

7 trender som bør påvirke din SoMe-strategi i 2023

Sal A

Du har hørt det før. Trendene som skal revolusjonere måten du tenker på og som du "bare er nødt til å ta en del i". Det får du ikke her. For du må ingenting. Derimot det kan være lurt å velge og velge bort ting basert på hva du tenker passer for deg og din merkevare. Som passer sammen med din strategi. Ikke havne bakpå fordi du ikke kjenner til det. Noen trender varer og tilpasser seg over flere år, andre forsvinner like fort som de dukker opp. Jeg har sett på og satt sammen hva flere anser som viktigste trendene for sosiale medier i 2023 og vil dele mine funn med deg!

Sal B

Sal C

Sal D

09:30

Performance og merkevarebygging med influencers

Performance og merkevarebygging med influencers

Smood booker mellom 50 og 100 influencers hver måned og har gjort det i flere år. Vi snakker om hvordan du kan gjøre influencer-markedsføring salgsdrivende samtidig som du bygger merkevare. Vi deler suksess-faktorer og fail-faktorer, tips og triks og øser av våre erfaringer.

Alexander Grimstad

Smood Social

Smood Operator

09:30

Performance og merkevarebygging med influencers

Sal A

Smood booker mellom 50 og 100 influencers hver måned og har gjort det i flere år. Vi snakker om hvordan du kan gjøre influencer-markedsføring salgsdrivende samtidig som du bygger merkevare. Vi deler suksess-faktorer og fail-faktorer, tips og triks og øser av våre erfaringer.

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Pause

Pause

Mingling og kaffe

10:00

Pause

Sal A

Mingling og kaffe

Sal B

Sal C

Sal D

10:30

Fra kontakt til konvertering

Fra kontakt til konvertering

Tenk langsiktig i SOME annonseringen din

Marion Skulstad

Knowit

Rådgiver datadrevet markedsføring

Hilde Nilsen

Knowit

Teamleder / fagansvarlig, datadrevet markedsføring og analyse

10:30

Fra kontakt til konvertering

Sal A

Tenk langsiktig i SOME annonseringen din

Sal B

Sal C

Sal D

11:00

How to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn

How to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn

David heads up strategy at one of the best LinkedIn Marketing agencies in the Nordics and has been working with content distribution and media for the last decade, specialising in finding ways to optimise content distribution. He His talk will adress how to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn, what you need to know about LinkedIn in 2023 as well as hands-on tips and tricks how to outsmart your competition and algorithms.

David Larsson

Trickle

Chief Strategy Officer

11:00

How to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn

Sal A

David heads up strategy at one of the best LinkedIn Marketing agencies in the Nordics and has been working with content distribution and media for the last decade, specialising in finding ways to optimise content distribution. He His talk will adress how to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn, what you need to know about LinkedIn in 2023 as well as hands-on tips and tricks how to outsmart your competition and algorithms.

Sal B

Sal C

Sal D

11:30

Lunsj

Lunsj

11:30

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:30

TikTok for merkevarer

TikTok for merkevarer

Hvordan kan man som merkevare jobbe med innhold på Tiktok? Skal man satse organisk eller betalt? Og hva forventer brukerne å se av en merkevare på kanalen? Elg deler av sine erfaringer for å svare på disse brennhete spørsmålene, og trekker frem hva de mener må til for å oppnå suksess. Selvfølgelig krydret med en drøss med eksempler og inspirasjon. Elgene Thale og Jonas har lang erfaring i SoMe-gamet, der de har jobbet med alt fra kreativt konsept-/ og idéarbeid, utarbeidelse av kanalstrategier, innholdsproduksjon, SoMe-dialog og aktivt organisk engasjement, og kampanjeløp med betalt distribusjon. SoMe-byrået Elg hjelper i dag et bredt spekter av merkevarer med å oppnå effekt og nå sine målsetninger i sosiale medier. I tillegg er elgene alltid opptatt av å sette fargerike spor i alt de gjør 🦄🌈

Jonas Fagerberg

Elg

Performance-rådgiver og TikTok-ekspert

Thale Espenes

Elg

Prosjektleder

12:30

TikTok for merkevarer

Sal A

Hvordan kan man som merkevare jobbe med innhold på Tiktok? Skal man satse organisk eller betalt? Og hva forventer brukerne å se av en merkevare på kanalen? Elg deler av sine erfaringer for å svare på disse brennhete spørsmålene, og trekker frem hva de mener må til for å oppnå suksess. Selvfølgelig krydret med en drøss med eksempler og inspirasjon. Elgene Thale og Jonas har lang erfaring i SoMe-gamet, der de har jobbet med alt fra kreativt konsept-/ og idéarbeid, utarbeidelse av kanalstrategier, innholdsproduksjon, SoMe-dialog og aktivt organisk engasjement, og kampanjeløp med betalt distribusjon. SoMe-byrået Elg hjelper i dag et bredt spekter av merkevarer med å oppnå effekt og nå sine målsetninger i sosiale medier. I tillegg er elgene alltid opptatt av å sette fargerike spor i alt de gjør 🦄🌈

Sal B

Sal C

Sal D

13:15

Personvern ved bruk av amerikanske skyleverandører og sosiale medier i markedsføring

Personvern ved bruk av amerikanske skyleverandører og sosiale medier i markedsføring

John har lang erfaring med praktisk personvernrådgivning til både offentlig og privat sektor. Han har god innsikt i og erfaring med de problemstillinger som kan oppstå og de forhåndsregler som må tas ved bruk av internasjonale skyleverandører.

John Hornslien

KPMG Law Advokatfirma

Senior Manager og advokatfullmektig, personvern og regulatorisk

13:15

Personvern ved bruk av amerikanske skyleverandører og sosiale medier i markedsføring

Sal A

John har lang erfaring med praktisk personvernrådgivning til både offentlig og privat sektor. Han har god innsikt i og erfaring med de problemstillinger som kan oppstå og de forhåndsregler som må tas ved bruk av internasjonale skyleverandører.

Sal B

Sal C

Sal D

13:45

Pause

Pause

Mingling og kaffe

13:45

Pause

Sal A

Mingling og kaffe

Sal B

Sal C

Sal D

14:15

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

De fleste norske merkevarer bruker sosiale medier for å nå ut til interessentene sine, men dessverre går 9 av 10 frem på feil måte. Dette betyr at altfor mange kaster tid og penger ut av vinduet – og at de i samme dragsug går glipp av et enormt potensiale til å skape langsiktig verdi. Frida beskriver de største fallgruvene på Instagram og kommer med konkrete eksempler på hvordan du heller bør tenke for å engasjere din målgruppe.

Frida Marie Grande

Rådgiver

14:15

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

Sal A

De fleste norske merkevarer bruker sosiale medier for å nå ut til interessentene sine, men dessverre går 9 av 10 frem på feil måte. Dette betyr at altfor mange kaster tid og penger ut av vinduet – og at de i samme dragsug går glipp av et enormt potensiale til å skape langsiktig verdi. Frida beskriver de største fallgruvene på Instagram og kommer med konkrete eksempler på hvordan du heller bør tenke for å engasjere din målgruppe.

Sal B

Sal C

Sal D

15:00

Avslutning

Avslutning

Dagen rundes av med en oppsummering

Mariell Sæternes

SRF

Daglig leder

15:00

Avslutning

Sal A

Dagen rundes av med en oppsummering

Sal B

Sal C

Sal D

09:00

Åpning

Åpning

09:00

Åpning

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:05

7 trender som bør påvirke din SoMe-strategi i 2023

7 trender som bør påvirke din SoMe-strategi i 2023

09:05

7 trender som bør påvirke din SoMe-strategi i 2023

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:30

Performance og merkevarebygging med influencers

Performance og merkevarebygging med influencers

Alexander Grimstad

Smood Social

09:30

Performance og merkevarebygging med influencers

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Pause

Pause

10:00

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:30

Fra kontakt til konvertering

Fra kontakt til konvertering

10:30

Fra kontakt til konvertering

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:00

How to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn

How to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn

11:00

How to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:30

Lunsj

Lunsj

11:30

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:30

TikTok for merkevarer

TikTok for merkevarer

12:30

TikTok for merkevarer

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:15

Personvern ved bruk av amerikanske skyleverandører og sosiale medier i markedsføring

Personvern ved bruk av amerikanske skyleverandører og sosiale medier i markedsføring

John Hornslien

KPMG Law Advokatfirma

13:15

Personvern ved bruk av amerikanske skyleverandører og sosiale medier i markedsføring

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:45

Pause

Pause

13:45

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:15

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

14:15

3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:00

Avslutning

Avslutning

15:00

Avslutning

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

Last ned programmet
Om

Visste du at?

Visste du at Social Media Days er aktiv hele året? Bloggen på nettsidene her oppdateres jevnlig. Nesten hver eneste måned kan du delta på webinar helt gratis. Facebooksiden vil ha nyttige og hyppige oppdateringer. Ønsker du å lese mer om Social Media Days som helhet og sjekke ut vår blogg og streams kan du gjøre det her:

Meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på siste nytt om Social Media Days. Meld deg på her om du ønsker å motta vårt nyhetsbrev. Du kan selvsagt når som helst melde deg av igjen.

10. juni 2021

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Hubspot til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Hubspot behandler dine data her

Registrert

Din registrering er mottatt.
Takk for at du meldte deg på vårt nyhetsbrev!

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

* obligatoriske felt
Interesser

Social Media Days vil bruke informasjonen du gir oss her til å ta kontakte deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vennligst bekreft hvordan du tillater oss å ta kontakt.

Du kan når som helst trekke ditt samtykke gjennom å trykke på "unsubscribe" i bunn av e-postene du mottar fra oss, eller gjennom å kontakte oss på post@socialmediadays.no. Vi vil behandle dine data med respekt. For mer informasjon om vår behandling av data og personvern vennligst se våre nettsider. Gjennom å trykke ja nedenfor akspeterer du at vi behandler de data du oppgir her i henhold til dette.

Vi bruker Mailchimp til å sende ut nyhetsbrev. Gjennom å trykke på knappen nedenfor aksepterer du at informasjonen du legger inn her vil bli overført til vår database i Mailchimp. Du kan lese mer om Mailchimp sin databehandling her.

SOcial media days produseres av:
I samarbeid med:
Hovedsponsor
Gullsponsorer
Sølvsponsorer
Se alle sponsorer