close icon
LUKK x
meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Skriv inn dine detaljer nedenfor om du ønsker å
holde deg oppdatert på siste nytt om SMD!

Interesser:

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Mailchimp til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Mailchimp behandler dine data her.

Takk!
Vi har registrert din påmelding.

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

Nyhetsbrev
Introduksjon

Vi ønsker deg velkommen

26. august braker det løs i Bergen for tredje gang.

Vi er så giret på å komme i gang med å treffes igjen 26. august, og håper du er det samme. Vi har god tro på at koronarestriksjonene er over i august. Men har planen klar for digital gjennomføring, om så ikke er tilfelle.

Social Media Days Bergen er et regionalt arrangement som krydrer det faglige programmet med lokal forankring og ekspertise. Dette blir tredje gang vi samles i Bergen, og også denne gang i tett samarbeid med SRF, https://srf.no/

I tillegg til et sterkt fagligprogram, har vi har stort fokus på interaksjon mellom deltakerne, og din mulighet for å påvirke hva som formidles.

Social Media Days Bergen er et regionalt arrangement som krydrer det faglige programmet med lokal ekspertise

Og skulle du ønske enda mer faglig påfyll ønsker vi deg hjertelig velkommen til det nasjonale hovedarrangementet i Oslo til høsten også.

Presentasjoner

Bli inspirert av de beste. Få gode råd, og lær noe nytt som gjør din egen SoMe-hverdag bedre og morsommere.

nettverksbygging

Du møter spennende mennesker som kan, og vil dele av sin kunnskap. Dette er sannsynligvis den beste møteplassen du kan velge, om du er opptatt av å utvikle nettverket ditt.

Stream

Ønsker du å friske opp det du lærte kan du se opp igjen konferansen digitalt i ettertid

priser

Billetter

Vi tilbyr flere ulike billetter til vår konferanse. Er du tidlig ute kan du gjøre en god deal!

Priser er ekskludert mva. For vilkår ved påmelding og deltagelse trykk her

COVID-19

Social Media Days og korona

Social Media Days, og vår konferansepartner Conventor AS, vil forholde seg til de til enhver tid gjeldende smittevernreglene. Den første konferansen er planlagt i midten av juni, og vi har god tro på at det vil være mulig å gjennomføre fysiske arrangementer av begrenset størrelse på dette tidspunktet, samt at situasjonen åpner stadig mer opp over sommeren. Conventor AS har også gjennomført flere arrangement under de strenge tiltakene som har rådet. Skulle det ikke la seg gjøre å gjennomføre et fysisk arrangement har vi backupløsninger for digital gjennomføring av konferansene.

For den nasjonale konferansen i høst tar vi utgangspunkt i signalene fra regjeringen om at vi langt på vei er tilbake til en normalsituasjon. Vi holder dere løpende oppdatert dersom det kommer endringer.

Om du har kjøpt billett til de fysiske arrangementene, og det kun er mulig med digital gjennomføring, vil du få tilbakebetalt differansen mellom fysisk og digital konferanse.

venue

Quality Hotel Edvard Grieg

26. august 2021 samles vi på Quality Hotel Edvard Grieg for konferansen. Skal du følge konferansen digitalt vil du motta link via e-post du registrerer ved billettkjøp.

addresse

Sandsliåsen 50, 5254 Bergen

kontakt oss

+47 51 52 90 99

Følg oss i sosiale medier
FLY

Heidi Marie Sperre

Digital sosiolog

Heidi er vår konferansier i Bergen. Hun er brennende engasjert i kommunikasjon og er endringsentusiast- hun ser muligheter i all utvikling. Hun er digital sosiolog og gründer av byrået FLY. Heidi har mange års variert erfaring med merkevarebygging, markedsføring, sosiale medier og kommunikasjon i ulike former og bransjer.

Les mer
Trigger Oslo

Tone Helene Angsund

Konsulent

Tone har en drive og en passion for kundene sine som er helt unik. Tone har 20 års erfaring fra medier, reklame og teknologi, men startet sin karriere som svømmelærer og nissemor. Hun er en kreativ strateg med spesialkompetanse innen digitale medier og unge målgrupper. Tone elsker å lage løsninger som faktisk betyr noe for folk, utfordre siloer, og skape løsninger som sprenger grenser, og dokumentere effekt. Hun har vunnet det meste som er mulig å vinne i bransjen både Norge og internasjonalt.

Les mer
Snapchat

Steffen Rabben

Leder Snapchat Norge

Rabben skal snakke om bedrifters muligheter til å være tilstede både organisk og betalt på en av Norges største plattformer. Visste du f eks at Snapchat er størst i Norge blant de under 30år? Men at også 4 av 10 over 60 år er på Snap?  Vi ser nærmere på norske caser hvor bedrifter bedrifter har drevet både merkekjennskap og salg ved å benytte de kommersielle mulighetene.

Les mer

Nora Fikse

Grafisk designer og GIF-artist

Nora er en grafisk designer som har tatt GIF-er til nye høyder. Det lekne uttrykket falt raskt i smak hos publikum.

Les mer

No items found.

No items found.

Vest politidistrikt

Rune og Ragnhild

Fagleder / kommunikasjonsrådgiver

Rune Fimreite har jobbet i politiet siden 1995. Då stillingen som fagleder i Politiets nettpatrulje Vest vart utlyst, berre MÅTTE han søkje. Tenk å få jobbe med SoMe i politiet. Det har han ikkje angra på eitt sekund. 

Ragnhild Vikestrand er kommunikasjonsrådgiver i Vest politidistrikt og har ansvar for koordinering og utvikling innen sosiale medier. Vikestrand jobber tettsammen med Nettpatruljen og har fokus på utvikling, strategi, budskapsformidling og omdømme.

Les mer
Fuel It AS

Berta Lende Røed

Gründer og daglig leder

Hvordan kunne savnet etter de gode samtalene i eget parforhold bringe FuelBox-gründeren helt til Midtøsten for å trene ledere hos myndighetene der?

Ikke gå glipp av historien om hvordan gründeren og teamet hennes bruker sosial medier for å nå sin visjon om å fuele verden med gode samtaler som endrer mindset og liv.

les mer
Foredragsholder

Preben Helle & Knut Bjørgen

Senior rådgiver og Leder for kommunikasjon og marked

Preben har over 10 års erfaring med digital markedsføring og trives godt i helelandskapet fra strategi, planlegging og gjennomføring av betalte kampanjer -til rådgivning innen organisk bruk av sosiale medier. I Labs jobber Preben som prosjektleder for kunder som Bergen Live, Akvariet i Bergen, Fløyen, Frydenbø Bil, Eiendomsmegler Vest med flere.

Knut Bjørgen har over 25 års erfaring fra ulike lederroller innen salg, markedsføring og forretningsutvikling. Han har jobbet både på byråsiden og hos kjente merkevarer. I dag leder han markeds- og kommunikasjonsarbeidet for Opplysningskontoret for meieriprodukter i Oslo.  

les mer

No items found.

innholdet

Hva tilbyr Social Media Days?

Social Media Days har som mål å være Norges fremste møteplass for deg som jobber med sosiale medier. Uansett hvilket nivå du er på i dag, - vil du finne inspirasjon, lære noe nytt og knytte nye kontakter. Vi tilbyr en serie av store og små arrangementer, hvor de fleste er gratis. Du vil finne månedlige korte webinarer, dynamiske facebooksider og denne websiden som skal favne alt vi tilbyr.  

I 2021 blir det regionssamlinger i Stavanger, Trondheim, Tromsø og Bergen, -før vi avslutter hovedarrangementene med en todagers samling i Oslo.  Her vil det også bli utdeling av Social Media Awards, tidligere Gullenken, innenfor 12 kategorier. Vi vil være Norges beste kompetansearena innenfor sosiale medier, og vi ønsker at du skal delta, og bidra til et kompetanseløft i 2021.

Presentasjoner

Bli inspirert av de beste.  Få gode råd, og lær noe nytt som gjør din egen SoMe-hverdag bedre og morsommere

Streams

Inspirerende små live streams gjennom hele året som er gratis + streams fra konfransene for de som kjøper billett for digital eller fysisk tilgang

Blogg

Refleksjoner, nyheter, meningsutveksling og trender fra våre dyktige skribenter

Ubegrenset med kaffe

Uformelle møter skjer ofte med en kopp kaffe i hånden. Vi har nok kaffe, og deler den gjerne om du deltar på konferansene, - eller besøker oss på kontorene i Oslo og Stavanger.

Workshops

Praktiske HOW-TO workshops blir en sentral del av programmet på hovedarrangementet

Prisutdeling

Social Media Awards henger høyt i bransjen. I år deles den ut i 10 kategorier. Det er mange som har utmerket seg, så det blir spennende å se hvem som tar med seg statuettene hjem i år.

Nettverksbygging

Du møter spennende mennesker som kan, og vil dele av sin kunnskap. Dette er sannsynligvis den beste møteplassen du kan velge, om du er opptatt av å utvikle nettverket ditt.

Utstillere

Relevante og morsomme stands gir deg et ekstra samlingspunkt i pausene.

God teknikk

Conventor sørger for at alt det tekniske funger optimalt. Du vil høre og se godt, og oppleve en fin ramme for det faglige innholdet.

Vi har 3 tematiske hovedspor og innleggene vil spisses innenfor disse. Du kan forvente gode foredrag, panelsamtaler og stor grad av interaksjon. Vi ønsker å engasjere deg som deltaker. Dine spørsmål og meninger er viktige for å få frem god erfaringsutveksling og inspirasjon.

En vellykket implementering av kreative idéer er en utfordring for alle organisasjoner. I dette sporet fokuserer vi både på de store kreative konseptene og de små idéene. Her dykker vi ned i detaljer som valg av formater, video eller foto og de kreative mulighetene vi har i dag. Du vil få konkrete tips som du kan ta med deg i utformingen av aktiviteter, eller tilpasset en strategi med konstant tilstedeværelse.

Hvordan er din bedrifts bevissthet rundt markedsføring? Her vil du lære om hvordan du får mest igjen for hver investert krone og arbeidstime. Hvordan kan du optimalisere dine kampanjer? Vi ser på hvordan forbrukere beveger seg gjennom kundereisen og valg av kanal. Hvor er det muligheter for deg til å være tidlig ute med noe nytt som vil gi deg en markedsfordel?

Hvordan utformer du en strategi for sosiale medier som harmonerer med bedriftens overordnede strategi? Hva skal man bruke tid og ressurser på? Og kanskje vel så viktig: Hva skal man ikke bruke tid og ressurser på? Hvordan bør man planlegge opp mot konkrete målsetninger? Vi ser på langsiktige vs kortsiktige aktiviteter, og hvordan man kan oppnå synergier mellom ulike aktiviteter. Og ikke minst hvordan man kan bygge videre på det man er god på og forutsetningene ligger til rette for.

Innhold

Programmet

Programmet begynner å bli komplett, og oppdateres fortløpende.
Følg med her og på Facebook for siste nytt.

Mange hjerner tenker bedre enn få!

Er det noen foredragsholdere du har spesielt lyst til å høre? Eller et tema du skulle ønske vi tok opp på konferansen? Kanskje det er noe du forsøker å få til på sosiale medier som du bare ikke vet hvilken knapp du skal trykke på, og så gjerne ville fått en kjapp "how to" instruksjon på?

Gi oss lyd hva du håper blir en del av programmet til konferansen!

09:00

Åpning

Åpning

Velkommen og praktisk informasjon

Heidi Marie Sperre

FLY

Digital sosiolog

Mariell Sæternes

SRF

Daglig leder

09:00

Åpning

Sal A

Velkommen og praktisk informasjon

Sal B

Sal C

Sal D

09:10

Kreativitet som engasjerer

Kreativitet som engasjerer

Tone tar med seg noen av sine favoritt case, og gir oss innblikk bak i kulissene. Hvordan jobbet vi? Hva gjorde vi? Og hva lærte vi?

Tone Helene Angsund

Trigger Oslo

Konsulent

09:10

Kreativitet som engasjerer

Sal A

Tone tar med seg noen av sine favoritt case, og gir oss innblikk bak i kulissene. Hvordan jobbet vi? Hva gjorde vi? Og hva lærte vi?

Sal B

Sal C

Sal D

09:40

Et melke-løft i sosiale medier

Et melke-løft i sosiale medier

Er det mulig å endre holdninger gjennom sosiale medier? Knut og Preben forteller om utfordringer, muligheter og tilnærming.

Preben Helle

Labs

Senior rådgiver og fagansvarlig SoMe

Knut Bjørgen

Opplysningskontoret for meieriprodukter

Leder for kommunikasjon og marked

09:40

Et melke-løft i sosiale medier

Sal A

Er det mulig å endre holdninger gjennom sosiale medier? Knut og Preben forteller om utfordringer, muligheter og tilnærming.

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Fra 0 til 438 500 TikTok fans på tre år.

Fra 0 til 438 500 TikTok fans på tre år.

0 følgere i 2018. Tre år etter har Nettpatruljen Europas største politi-profil på TikTok. Hvordan har de lykkes?

Rune Fimreite

Vest politidistrikt

Fagleder

Ragnhild Vikestrand

Vest politidistrikt

Kommunikasjonsrådgiver

10:00

Fra 0 til 438 500 TikTok fans på tre år.

Sal A

0 følgere i 2018. Tre år etter har Nettpatruljen Europas største politi-profil på TikTok. Hvordan har de lykkes?

Sal B

Sal C

Sal D

10:20

Panelsamtale

Panelsamtale

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Tone Helene Angsund

Trigger Oslo

Konsulent

Preben Helle

Labs

Senior rådgiver og fagansvarlig SoMe

Ragnhild Vikestrand

Vest politidistrikt

Kommunikasjonsrådgiver

10:20

Panelsamtale

Sal A

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Sal B

Sal C

Sal D

10:40

Pause

Pause

Mingling og kaffe

10:40

Pause

Sal A

Mingling og kaffe

Sal B

Sal C

Sal D

11:10

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Berta gir oss inspirerende innblikk i hvordan produktidéer får internasjonalt fotfeste gjennom sosiale medier

Berta Lende Røed

Fuel It AS

Gründer og daglig leder

11:10

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Sal A

Berta gir oss inspirerende innblikk i hvordan produktidéer får internasjonalt fotfeste gjennom sosiale medier

Sal B

Sal C

Sal D

11:30

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Vi bruker Fuelbox for gode diskusjoner

Berta Lende Røed

Fuel It AS

Gründer og daglig leder

11:30

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Sal A

Vi bruker Fuelbox for gode diskusjoner

Sal B

Sal C

Sal D

12:10

Lunsj

Lunsj

12:10

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:10

Hvorfor og hvordan fungerer animasjoner på Instagram?

Hvorfor og hvordan fungerer animasjoner på Instagram?

Hvordan i all verden er det mulig å få over 50 milliarder visninger på Instagram? Nora gir deg noen av hemmelighetene.

Nora Fikse

Grafisk designer og GIF-artist

13:10

Hvorfor og hvordan fungerer animasjoner på Instagram?

Sal A

Hvordan i all verden er det mulig å få over 50 milliarder visninger på Instagram? Nora gir deg noen av hemmelighetene.

Sal B

Sal C

Sal D

13:30

Kommersielle muligheter og automatisering

Kommersielle muligheter og automatisering

Hvordan lage dynamisk organisk innhold og utnytte det kommersielt

Steffen Rabben

Snapchat

Leder Snapchat Norge

13:30

Kommersielle muligheter og automatisering

Sal A

Hvordan lage dynamisk organisk innhold og utnytte det kommersielt

Sal B

Sal C

Sal D

13:50

Pause

Pause

Mingling og kaffe

13:50

Pause

Sal A

Mingling og kaffe

Sal B

Sal C

Sal D

14:20

Hvordan få mest ut av TikTok?

Hvordan få mest ut av TikTok?

Lars forteller om kunder som tør, hvorfor de lykkes, og hvorfor de av og til, IKKE lykkes

Lars Eia Kirkholm

JCP PRAD

Byråleder og rådgiver

14:20

Hvordan få mest ut av TikTok?

Sal A

Lars forteller om kunder som tør, hvorfor de lykkes, og hvorfor de av og til, IKKE lykkes

Sal B

Sal C

Sal D

14:40

Panelsamtale

Panelsamtale

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Nora Fikse

Grafisk designer og GIF-artist

Steffen Rabben

Snapchat

Leder Snapchat Norge

Lars Eia Kirkholm

JCP PRAD

Byråleder og rådgiver

14:40

Panelsamtale

Sal A

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Sal B

Sal C

Sal D

15:00

Avslutning

Avslutning

Dagen rundes av med en oppsummering

Heidi Marie Sperre

FLY

Digital sosiolog

Mariell Sæternes

SRF

Daglig leder

15:00

Avslutning

Sal A

Dagen rundes av med en oppsummering

Sal B

Sal C

Sal D

09:00
09:00

Åpning

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:10

Kreativitet som engasjerer

Kreativitet som engasjerer

09:10

Kreativitet som engasjerer

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:40

Et melke-løft i sosiale medier

Et melke-løft i sosiale medier

Knut Bjørgen

Opplysningskontoret for meieriprodukter

09:40

Et melke-løft i sosiale medier

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Fra 0 til 438 500 TikTok fans på tre år.

Fra 0 til 438 500 TikTok fans på tre år.

Rune Fimreite

Vest politidistrikt

Ragnhild Vikestrand

Vest politidistrikt

10:00

Fra 0 til 438 500 TikTok fans på tre år.

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:20

Panelsamtale

Panelsamtale

Ragnhild Vikestrand

Vest politidistrikt

10:20

Panelsamtale

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:40

Pause

Pause

10:40

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:10

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

11:10

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:30

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

11:30

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:10

Lunsj

Lunsj

12:10

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:10

Hvorfor og hvordan fungerer animasjoner på Instagram?

Hvorfor og hvordan fungerer animasjoner på Instagram?

13:10

Hvorfor og hvordan fungerer animasjoner på Instagram?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:30

Kommersielle muligheter og automatisering

Kommersielle muligheter og automatisering

13:30

Kommersielle muligheter og automatisering

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:50

Pause

Pause

13:50

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:20

Hvordan få mest ut av TikTok?

Hvordan få mest ut av TikTok?

14:20

Hvordan få mest ut av TikTok?

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:40

Panelsamtale

Panelsamtale

14:40

Panelsamtale

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:00

Avslutning

Avslutning

15:00

Avslutning

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

Last ned programmet
komité

Møt programkomitéen

Programkommitéen består av noen av de mest erfarne og kreative aktørene i bransjen. Det har vært viktig for oss å involvere lokal ekspertise på regionskonferansene.

Leder

Astrid Valen-Utvik

Valen-Utvik AS

Eier og rådgiver
Medlem

Mariell Sæternes

SRF

Daglig leder
Medlem

Hans Martin Opsal

SRF

Markedssjef
Medlem

Morten Martinsen

Conventor AS

Prosjektleder
Om

Visste du at?

Visste du at Social Media Days er aktiv hele året? Bloggen på nettsidene her oppdateres jevnlig. Nesten hver eneste måned kan du delta på webinar helt gratis. Facebooksiden vil ha nyttige og hyppige oppdateringer. Ønsker du å lese mer om Social Media Days som helhet og sjekke ut vår blogg og streams kan du gjøre det her:

Meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på siste nytt om Social Media Days. Meld deg på her om du ønsker å motta vårt nyhetsbrev. Du kan selvsagt når som helst melde deg av igjen.

10. juni 2021

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Mailchimp til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Mailchimp behandler dine data her

Registrert

Din registrering er mottatt.
Takk for at du meldte deg på vårt nyhetsbrev!

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

* obligatoriske felt
Interesser

Social Media Days vil bruke informasjonen du gir oss her til å ta kontakte deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vennligst bekreft hvordan du tillater oss å ta kontakt.

Du kan når som helst trekke ditt samtykke gjennom å trykke på "unsubscribe" i bunn av e-postene du mottar fra oss, eller gjennom å kontakte oss på post@socialmediadays.no. Vi vil behandle dine data med respekt. For mer informasjon om vår behandling av data og personvern vennligst se våre nettsider. Gjennom å trykke ja nedenfor akspeterer du at vi behandler de data du oppgir her i henhold til dette.

Vi bruker Mailchimp til å sende ut nyhetsbrev. Gjennom å trykke på knappen nedenfor aksepterer du at informasjonen du legger inn her vil bli overført til vår database i Mailchimp. Du kan lese mer om Mailchimp sin databehandling her.

SOcial media days produseres av:
I samarbeid med:
Hovedsponsor
Gullsponsorer
Sølvsponsorer
Se alle sponsorer