LUKK x
meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Skriv inn dine detaljer nedenfor om du ønsker å
holde deg oppdatert på siste nytt om SMD!

Interesser:

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Mailchimp til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Mailchimp behandler dine data her.

Takk!
Vi har registrert din påmelding.

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

Nyhetsbrev
Intervju med bransjefolk

En kjapp prat om sosiale medier - med Eirik Norman Hansen, rådgiver, forfatter og foredragsholder

Social Media Days AS
August 6, 2021

Vi har tatt en kjapp prat med Eirik Norman Hansen, som er en urokkelig teknologioptimist som tror på fremtiden.

- Hvem er du?

Jeg er en urokkelig teknologioptimist som tror på fremtiden. Jeg er utdannet siviløkonom, men har siden jeg var liten vært nærmest sykelig opptatt av teknologi og datamaskiner. Jeg har drevet noen digitale byråer og jobbet i noen flere, men nå, på tredje året, jobber jeg for meg selv. Jeg er med på å starte opp ting og jeg jobber med å forstå fremtiden og hvor vi skal. Aller mest er jeg opptatt av hva teknologi betyr for oss mennesker, for våre organisasjoner og ikke minst for det samfunnet vi er en del av. 

 
- Hvilke spennende ting jobber du med akkurat nå?

Akkurat nå jobber jeg med et konsept for en ny type byrå som jeg håper ser dagens lys om ikke så alt for lenge. I tillegg holder jeg mange foredrag om hvordan vi skal komme oss videre, og hva jeg tror og mener blir viktig i tiden fremover. 


- Hva synes du er det aller viktigste en bedrift bør fokusere på i sosiale medier?

Det litt kjedelige svaret er verdi og relevans, men det kan være så mangt. Uansett så må du være ekte og oppriktig. Fokuser på det du tror på og det du brenner for. Vær raus og hjelpsom og del historier om deg og det du driver med.

Men uansett, så ha en plan for det du gjør i de forskjellige kanalene og sett deg et mål for hva du forsøker å oppnå. Differensier gjerne på forskjellige kanaler, da de har forskjellige egenskaper, og her kan du bruke innsikt og data du har tilgjengelig for å lære. 


- Hvilken virksomhet synes du skiller seg positivt ut i sosiale medier, og hvorfor?

Da har jeg lyst til å trekke frem en kunstner jeg er stor beundrer av, og måten han bruker sosiale medier på, sammen med nettsidene sine: Ståle Gerhardsen. Plattformene er personlige og engasjerende, kombinert med humor. Ståle Gerhardsen gir også ofte en tur inn i arbeidet han driver med og involverer folk i prosessen han er i. Her er det mye å lære!! Sjekk ut Ståles Instagramkonto, Instagramkontoen til studioet hans, nettside og Facebook-profil.


- Hvilken kanal bruker du mest tid på for din virksomhet, og hva er grunnen til det?

Jeg har en kombinasjon av Facebook-sidene mine og Instagram-profilen min og litt LinkedIn i ny og ne. Det kommer litt an på hva det er jeg driver med, men veldig ofte får jeg mye igjen for kombinasjonen av spesielt Facebook og Instagram. Har også vært litt aktiv på ClubHouse det siste halve året og det er heller ikke dumt. 

Det jeg forsøker å gjøre er å ha et slags skille på den litt faglige og forretningsmessige delingen på LinkedIn og Facebook-sidene med en slags forlengelse, og litt mer personlig Instagram-konto.



- Kan du fortelle oss om en erfaring fra ditt arbeid med sosiale medier som lærte deg noe viktig?

At har du først valgt å være et sted (kanal om du vil) så vær der skikkelig. Følg opp og følg med for det blir det kunder av. Jeg har opplevd at jeg ikke fulgte så godt med på Facebookside-chatten min og gikk glipp av oppdrag, men heldigvis også det motsatte mange ganger. 


- Hva inspirerer deg, og hvordan holder du deg oppdatert, innen sosiale medier?

Engasjerte folk og bedrifter inspirerer meg. Folk som brenner for noe og som deler det er utrolig inspirerende. Sånn som for eksempel Ståle Gerhardsen. Det å se hva han gjør og hvordan han gjør det, er utrolig gøy.  Det går også mye i podcaster og i å teste og leke litt selv, i tillegg til å følge med på de som er best i klassen, sånn som Valen-Utvik (VU).

...
Nyeste innlegg