Prisutdeling

Se kategorier, nominer dine kandidater og se vinnerne

nominasjoner og historikk

Kategorier

Årets finalister i de ulike kategoriene er nå publisert nedenfor. Annonseringen av vinnerne skjer under Social Media Days 2021 i Oslo 27. september.

Årets betalte kampanje

Prisen deles ut til den beste betalte kampanjen det siste året, enten produsert av merkevaren selv eller et byrå. Er det en kampanje som har fått spesielt god effekt, vært kreativ, formidlet et vanskelig budskap på en fin måte? Er det god bruk av ulike kanaler og flater, som spiller sammen? Mulighetene er mange!

Vil du se noen av de tidligere vinnere av denne kategorien?

Årets dialog/relasjonsbygging

Prisen deles ut til den profilen / virksomheten som har inspirert og ivaretatt dialogen med sine følgere i sosiale medier på en spesielt god måte. Det legges vekt på kreativitet, strategi og evnen til å skille seg ut. Dette kan være i form av utmerket kundeservice, kreativ relasjonsbygging, god kunnskapsdeling eller kanskje regelmessige live-sendinger?

Vil du se noen av de tidligere vinnere av denne kategorien?

Årets fagperson

Prisen deles ut til en som tar ansvar og utvikler faget sosiale medier videre. En som for eksempel er en god rådgiver og sparringspartner, internt eller eksternt. Som brenner for faget sosiale medier, og stadig «får ting til å skje», enten gjennom å få synlig kred for det eller ikke. En som utfordrer seg selv og sine kollegaer, og stadig utvikler forståelsen for sosiale medier.

Vil du se noen av de tidligere vinnere av denne kategorien?

Årets innhold/post

Prisen deles ut til den beste posten det siste året - uavhengig av kanal. En helt fantastisk TikTok-video, en inspirerende Instagram-post, en overraskende tweet eller et rørende Facebook-innlegg?

Vil du se noen av de tidligere vinnere av denne kategorien?

Årets organiske kampanje

Prisen deles ut til den beste organiske (ubetalte) kampanjen det siste året, enten produsert av merkevaren selv eller et byrå. Har dere laget en kampanje som har gått viralt og fått vilt mye oppmerksomhet, helt uten å bruke annonsekroner? Var det en kampanje som konverterte spesielt godt, gjorde rekrutteringsprosessen bedre eller som fikk pressen til å legge merke til dere?

Vil du se noen av de tidligere vinnere av denne kategorien?

Årets profil/side/kanal

Prisen deles ut til en enestående profil/side/kanal i sosiale medier som skiller seg ut på en spesielt god måte. Det legges vekt på å tenke utenfor boksen, levere verdi, tenke langsiktig, skape oppmerksomhet og å få gode resultater.

Vil du se noen av de tidligere vinnere av denne kategorien?

Årets strategi

Prisen deles ut til en virksomhet som har lagt en klar strategi - overordnet for sosiale medier generelt eller spesifikt for en konkret kampanje, et prosjekt eller kanskje en lansering av en ny kanal for deres virksomhet. Her legges det vekt på hvordan strategien ble jobbet frem, hvilke virkemidler som ble brukt og hva resultatene ble.

Vil du se noen av de tidligere vinnere av denne kategorien?

Årets student-case

Vi ønsker å hylle en student eller et studentteam som utviser særlig gode ideer for bruk av sosiale medier på en kreativ og nyskapende måte. Vi ser etter gode vurderinger, innsikt, kreativ idé og strategiske tanker for en potensiell gjennomføring. Kampanjen kan godt være på skissestadiet. Du/teamet (maks 3 personer) må være student for å delta i denne kategorien. Topp 3 studentbidrag vil få gratis billett til Social Media Awards. Prisen deles ut til beste innsendte bidrag, og vil bli presentert på hovedkonferansen i Oslo under prisutdelingen.

Vil du se noen av de tidligere vinnere av denne kategorien?

Årets talent

Denne prisen deles ut til en 'rising star' innen sosiale medier i Norge. Enten det er en nykommer i faget som nå jobber i byrå, i en virksomhet - eller kanskje ikke har begynt å jobbe enda, men som likevel utmerker seg i bransjen.

Vil du se noen av de tidligere vinnere av denne kategorien?

Årets team/byrå/avdeling

Prisen deles ut til et byrå, team eller en avdeling som ligger langt fremme i skoene innen sosiale medier. Som tester, erfarer, videreutvikler og deler det de lærer for stadig kompetanseheving.

Vil du se noen av de tidligere vinnere av denne kategorien?

Årets virksomhet/merkevare

Prisen deles ut til den virksomhet / merkevare som har utmerket seg spesielt godt i sosiale medier gjennom 2020 / 2021. Det kan være i en bestemt kanal eller en god miks av flere kanaler som FB, IG, Snapchat, TikTok, LinkedIn o.l. Hvilke virksomheter og merkevarer er det som virkelig står ut som De Aller Beste?

Vil du se noen av de tidligere vinnere av denne kategorien?

Juryens overraskelse

Prisen deles ut til en person, merkevare, kampanje eller lignende som har utmerket seg spesielt det siste året. Her er det ikke mulig å nominere kandidater.

No items found.
Vil du se noen av de tidligere vinnere av denne kategorien?
Historie og bakgrunn

10 år med priser

Social Media Days har delt ut priser til verdige vinnere innen SoMe-feltet i 10 år.

Social Media Awards, tidligere Gullenken, er sosiale medie-bransjens gjeveste pris. Nominer en person, side, konto, bedrift, merkevare eller tweet som du mener fortjener anerkjennelse. Tidligere vinnere er blant annet Anita Krohn Traaseth, Hans-Petter Nygård-Hansen, Ida Aalen, Astrid Valen-Utvik og Ingvild Moen.

Årets kategorier kan du se ovenfor.

Årets finalister i de ulike kategoriene er nå klare. Annonseringen av vinnerne skjer under Social Media Days 2021 i Oslo 27. september.
Se kategoriene her
komitéen

Fagjury

Vi har satt sammen en jury med bredt nedslagsfelt til å vurdere nominasjonene som kommer inn

Juryleder

Astrid Valen Utvik

Valen-Utvik AS

Eier og rådgiver
Jurymedlem

Takin Kroop

Polestar

Sosiale medier
Jurymedlem

Heidi Sperre

Fly AS

Sosiale medier-byrå
Jurymedlem

Matilde Brandt

Frank & Dick

Mediebyrå
Jurymedlem

Kjartan Haugen

Markedssjefene

Markedsføring
Jurymedlem

Alexander Haneng

Posten

B2B
Jurymedlem

Kjell Arild Nielsen

Altibox

Kundeservice
Jurymedlem

Fredrik Fornes

Proplan

LinkedIn/B2B
Jurymedlem

Amanda Schjøtt

Inzpire.me

Senior Client Partner
Jurymedlem

Elise Landa

Bilservice

B2B
Jurymedlem

Chul Chr. Aamodt

Europower

Podcast / streaming
Jurymedlem

Stine Bustillo

stinebustillo.no

Gründer
komitéen

Fagjury

Vi har satt sammen en jury med bredt nedslagsfelt til å vurdere nominasjonene som kommer inn

Jurymedlem

Takin Kroop

Polestar

Sosiale medier
Jurymedlem

Heidi Sperre

Fly AS

Sosiale medier-byrå
Jurymedlem

Matilde Brandt

Frank & Dick

Mediebyrå
Jurymedlem

Kjartan Haugen

Markedssjefene

Markedsføring
Jurymedlem

Chul Chr. Aamodt

Europower

Podcast / streaming
Jurymedlem

Alexander Haneng

Posten

B2B
Jurymedlem

Kjell Arild Nielsen

Altibox

Kundeservice
Jurymedlem

Fredrik Fornes

Proplan

LinkedIn/B2B
Jurymedlem

Stine Bustillo

stinebustillo.no

Gründer
Jurymedlem

Amanda Schjøtt

Inzpire.me

Senior Client Partner
Jurymedlem

Elise Landa

Bilservice

B2B
Juryleder

Astrid Valen Utvik

Valen-Utvik AS

Eier og rådgiver
Les om kriteriene og hvordan juryen jobber
LUKK x
meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Skriv inn dine detaljer nedenfor om du ønsker å
holde deg oppdatert på siste nytt om SMD!

Interesser:

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Mailchimp til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Mailchimp behandler dine data her.

Takk!
Vi har registrert din påmelding.

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

Nyhetsbrev