Social Media Awards er tilbake som en del av Social Media Days 2023. Følg med her for nyheter om arrangement, kategorier og nominasjon. Meld deg gjerne på nyhetsbrevet vårt for å unngå å gå glipp av nominajonsfrist etc.
Se kategorier, alle finalistene og selve vinnerne av Social Media Days 2021
Social Media Days har delt ut priser til verdige vinnere innen SoMe-feltet i 10 år.
Social Media Awards, tidligere Gullenken, er sosiale medie-bransjens gjeveste pris. Nominer en person, side, konto, bedrift, merkevare eller tweet som du mener fortjener anerkjennelse. Tidligere vinnere er blant annet Anita Krohn Traaseth, Hans-Petter Nygård-Hansen, Ida Aalen, Astrid Valen-Utvik og Ingvild Moen.
Årets kategorier kan du se nedenfor.
Vi vil åpne for nominasjoner ila våren 2023. Annonseringen av vinnerne skjer under Social Media Days 2023 i Oslo 13. september.Se kategoriene her
Årets finalister og selve vinnerne i de ulike kategoriene er nå publisert nedenfor. Annonseringen av vinnerne ble gjort under Social Media Days 2021 i Oslo 27. september.
Prisen deles ut til den beste betalte kampanjen det siste året, enten produsert av merkevaren selv eller et byrå. Er det en kampanje som har fått spesielt god effekt, vært kreativ, formidlet et vanskelig budskap på en fin måte? Er det god bruk av ulike kanaler og flater, som spiller sammen? Mulighetene er mange!
Prisen deles ut til den profilen / virksomheten som har inspirert og ivaretatt dialogen med sine følgere i sosiale medier på en spesielt god måte. Det legges vekt på kreativitet, strategi og evnen til å skille seg ut. Dette kan være i form av utmerket kundeservice, kreativ relasjonsbygging, god kunnskapsdeling eller kanskje regelmessige live-sendinger?
Prisen deles ut til en som tar ansvar og utvikler faget sosiale medier videre. En som for eksempel er en god rådgiver og sparringspartner, internt eller eksternt. Som brenner for faget sosiale medier, og stadig «får ting til å skje», enten gjennom å få synlig kred for det eller ikke. En som utfordrer seg selv og sine kollegaer, og stadig utvikler forståelsen for sosiale medier.
Prisen deles ut til den beste posten det siste året - uavhengig av kanal. En helt fantastisk TikTok-video, en inspirerende Instagram-post, en overraskende tweet eller et rørende Facebook-innlegg?
Prisen deles ut til den beste organiske (ubetalte) kampanjen det siste året, enten produsert av merkevaren selv eller et byrå. Har dere laget en kampanje som har gått viralt og fått vilt mye oppmerksomhet, helt uten å bruke annonsekroner? Var det en kampanje som konverterte spesielt godt, gjorde rekrutteringsprosessen bedre eller som fikk pressen til å legge merke til dere?
Prisen deles ut til en enestående profil/side/kanal i sosiale medier som skiller seg ut på en spesielt god måte. Det legges vekt på å tenke utenfor boksen, levere verdi, tenke langsiktig, skape oppmerksomhet og å få gode resultater.
Prisen deles ut til en virksomhet som har lagt en klar strategi - overordnet for sosiale medier generelt eller spesifikt for en konkret kampanje, et prosjekt eller kanskje en lansering av en ny kanal for deres virksomhet. Her legges det vekt på hvordan strategien ble jobbet frem, hvilke virkemidler som ble brukt og hva resultatene ble.
Vi ønsker å hylle en student eller et studentteam som utviser særlig gode ideer for bruk av sosiale medier på en kreativ og nyskapende måte. Vi ser etter gode vurderinger, innsikt, kreativ idé og strategiske tanker for en potensiell gjennomføring. Kampanjen kan godt være på skissestadiet. Du/teamet (maks 3 personer) må være student for å delta i denne kategorien. Topp 3 studentbidrag vil få gratis billett til Social Media Awards. Prisen deles ut til beste innsendte bidrag, og vil bli presentert på hovedkonferansen i Oslo under prisutdelingen.
Denne prisen deles ut til en 'rising star' innen sosiale medier i Norge. Enten det er en nykommer i faget som nå jobber i byrå, i en virksomhet - eller kanskje ikke har begynt å jobbe enda, men som likevel utmerker seg i bransjen.
Prisen deles ut til et byrå, team eller en avdeling som ligger langt fremme i skoene innen sosiale medier. Som tester, erfarer, videreutvikler og deler det de lærer for stadig kompetanseheving.
Prisen deles ut til den virksomhet / merkevare som har utmerket seg spesielt godt i sosiale medier gjennom 2020 / 2021. Det kan være i en bestemt kanal eller en god miks av flere kanaler som FB, IG, Snapchat, TikTok, LinkedIn o.l. Hvilke virksomheter og merkevarer er det som virkelig står ut som De Aller Beste?
Prisen deles ut til en person, merkevare, kampanje eller lignende som har utmerket seg spesielt det siste året. Her er det ikke mulig å nominere kandidater.
Vi har satt sammen en jury med bredt nedslagsfelt til å vurdere nominasjonene som kommer inn
Vi har satt sammen en jury med bredt nedslagsfelt til å vurdere nominasjonene som kommer inn