Se kategorier, nominer dine kandidater og se vinnerne
Social Media Days har delt ut priser til verdige vinnere innen SoMe-feltet i 10 år.
Social Media Awards, tidligere Gullenken, er kommunikasjons-bransjens gjeveste pris å vinne innen sosiale medier. Nominer en person, side, konto, bedrift, merkevare eller tweet som du mener fortjener anerkjennelse. Tidligere vinnere er blant annet Anita Krohn Traaseth, Hans-Petter Nygård-Hansen, Ida Aalen, Astrid Valen-Utvik og Ingvild Moen.
Årets kategorier vil bli gjort tilgjengelig innen 10. februar.
Vi åpner for nominasjoner i løpet av våren, og nominasjonsfristen vil være 30. august 2021
Vi har satt sammen en jury med bredt nedslagsfelt til å vurdere nominasjonene som kommer inn
Vi åpner for nominasjoner i løpet av våren, og nominasjonsfristen vil være 30. august 2021
Prisen deles ut til en person, merkevare, kampanje eller lignende som har utmerket seg spesielt det siste året. Her er det ikke mulig å nominere kandidater.
Prisen deles ut til den beste betalte kampanjen det siste året, enten produsert av merkevaren selv eller et byrå.
Prisen deles ut til den profilen som har inspirert og ivaretatt dialog med sine følgere i sosiale medier på en spesielt god måte. Det legges vekt på kreativitet, strategi og evnen til å skille seg ut.
Prisen deles ut til en som tar ansvar og utvikler faget sosiale medier videre. En som for eksempel er en god rådgiver og sparringspartner, internt eller eksternt. Som brenner for faget sosiale medier, og stadig «får ting til å skje», enten gjennom å få synlig kred for det eller ikke. En som utfordrer seg selv og sine kollegaer, og stadig utvikler forståelsen for sosiale medier.
Prisen deles ut til den beste posten det siste året - uavhengig av kanal
Prisen deles ut til den beste organiske kampanjen det siste året, enten produsert av merkevaren selv eller et byrå.
Prisen deles ut til en enestående profil/side/kanal i sosiale medier skiller seg ut på en spesielt god måte. Det legges vekt på å tenke utenfor boksen, levere verdi, skape oppmerksomhet og å få gode resultater.
Prisen deles ut til en virksomhet som har lagt en klar strategi - overordnet for sosiale medier generelt eller spesifikt for en konkret kampanje, et prosjekt eller kanskje en lansering av en ny kanal for deres virksomhet. Her legges det vekt på hvordan strategien ble jobbet frem, hvilke virkemidler som ble brukt og hva resultatene ble.
Juryen utformer hvert år en oppgave som studenter blir utfordret til å levere et løsningsforslag på. Prisen deles ut til det beste innsendte bidraget, som også vil bli presentert på hovedkonferansen under prisutdelingen.
Denne prisen deles ut til en 'rising star' innen sosiale medier i Norge. Enten det er en nykommer i faget som nå jobber i byrå, i en virksomhet - eller kanskje ikke har begynt å jobbe enda, men som likevel utmerker seg i bransjen.
Prisen deles ut til et byrå, team eller en avdeling som ligger langt fremme i skoene innen sosiale medier. Som tester, erfarer, videreutvikler og deler det de lærer for stadig kompetanseheving.
Prisen deles ut til den virksomhet / merkevare som har levert best i sosiale medier det siste året. Det kan være i en bestemt kanal, eller en god miks av flere kanaler som FB, IG, Snapchat, TikTok, LinkedIn o.l.