4. november var vi samlet i Trondheim og digitalt på stream for en hel dag om sosiale medier
Takk til deg som deltok på Social Media Days i Trondheim. Vi håper du hadde en fruktbar dag, - lærte noe nytt, hadde det hyggelig og at du fikk noen nye verdifulle kontakter. For deg som hadde enten fysisk eller digital billett kan du se opptak av konferansen på denne siden. Passord har blitt sendt ut på mail.
Social Media Days Trondheim er et regionalt arrangement som krydrer det faglige programmet med lokal forankring og ekspertise.
Det er første gang vi var samlet i Trondheim. Derfor var vi spesielt opptatt av å få frem kompetansen i regionen. Konferansen ble arrangert i samarbeid med Trondheim Markedsforening. I tillegg til et sterkt faglig program, hadde vi stort fokus på interaksjon mellom deltakerne, og din mulighet til å påvirke det som ble formidlet.
Bli inspirert av de beste. Få gode råd, og lær noe nytt som gjør din egen SoMe-hverdag bedre og morsommere.
Du møter spennende mennesker som kan, og vil dele av sin kunnskap. Dette er sannsynligvis den beste møteplassen du kan velge, om du er opptatt av å utvikle nettverket ditt.
Ønsker du å friske opp det du lærte kan du se opp igjen konferansen digitalt i ettertid
Vi tilbyr både fysisk og digital billett til vår konferanse.
Priser er ekskludert mva. For vilkår ved påmelding og deltagelse trykk her
Social Media Days, og vår konferansepartner Conventor AS, vil forholde seg til de til enhver tid gjeldende smittevernreglene. Den første konferansen er planlagt i starten av september, og det ser ut til at det vil være mulig å gjennomføre fysiske arrangementer av begrenset størrelse på dette tidspunktet, samt at situasjonen åpner stadig mer opp utover høsten. Conventor AS har også gjennomført flere arrangement under de strenge tiltakene som har rådet. Skulle det ikke la seg gjøre å gjennomføre et fysisk arrangement har vi backupløsninger for digital gjennomføring av konferansene.
For den nasjonale konferansen i høst tar vi utgangspunkt i signalene fra regjeringen om at vi langt på vei er tilbake til en normalsituasjon. Vi holder dere løpende oppdatert dersom det kommer endringer.
Om du har kjøpt billett til de fysiske arrangementene, og det kun er mulig med digital gjennomføring, vil du få tilbakebetalt differansen mellom fysisk og digital konferanse.
4. november 2021 samles vi på Rockheim for konferansen. Skal du følge konferansen digitalt vil du motta link via e-posten du registrerer ved billettkjøp.
Brattørkaia 14, 7010 Trondheim
Social Media Days har som mål å være Norges fremste møteplass for deg som jobber med sosiale medier. Uansett hvor du jobber, vil du finne inspirasjon, lære noe nytt og knytte nye kontakter.
Vi arrangerer fagkonferanser for deg som tar sosiale medier på alvor. Vi tilbyr både regionale dagskonferanser og en nasjonal konferanse over to dager i Oslo. Vi vil være Norges beste kompetansearena innenfor sosiale medier, og vi ønsker at du skal delta, og ta del i et løpende kompetanseløft.
Bli inspirert av de beste. Få gode råd, og lær noe nytt som gjør din egen SoMe-hverdag bedre og morsommere
Det er mulig å delta digitalt på Social Media Days Oslo + stream er tilgjengelig for både digitale og fysiske deltagere i 90 dager.
Praktiske HOW-TO workshops blir en sentral del av programmet på hovedarrangementet
Social Media Awards henger høyt i bransjen. I år deles den ut i 10 kategorier. Det er mange som har utmerket seg, så det blir spennende å se hvem som tar med seg statuettene hjem i år.
Du møter spennende mennesker som kan, og vil dele av sin kunnskap. Dette er sannsynligvis den beste møteplassen du kan velge, om du er opptatt av å utvikle nettverket ditt.
Relevante og morsomme stands gir deg et ekstra samlingspunkt i pausene.
Vi har 3 tematiske hovedspor og innleggene vil spisses innenfor disse. Du kan forvente gode foredrag, panelsamtaler og stor grad av interaksjon. Vi ønsker å engasjere deg som deltaker. Dine spørsmål og meninger er viktige for å få frem god erfaringsutveksling og inspirasjon.
En vellykket implementering av kreative idéer er en utfordring for alle organisasjoner. I dette sporet fokuserer vi både på de store kreative konseptene og de små idéene. Her dykker vi ned i detaljer som valg av formater, video eller foto og de kreative mulighetene vi har i dag. Du vil få konkrete tips som du kan ta med deg i utformingen av aktiviteter, eller tilpasset en strategi med konstant tilstedeværelse.
Hvordan er din bedrifts bevissthet rundt markedsføring? Her vil du lære om hvordan du får mest igjen for hver investert krone og arbeidstime. Hvordan kan du optimalisere dine kampanjer? Vi ser på hvordan forbrukere beveger seg gjennom kundereisen og valg av kanal. Hvor er det muligheter for deg til å være tidlig ute med noe nytt som vil gi deg en markedsfordel?
Hvordan utformer du en strategi for sosiale medier som harmonerer med bedriftens overordnede strategi? Hva skal man bruke tid og ressurser på? Og kanskje vel så viktig: Hva skal man ikke bruke tid og ressurser på? Hvordan bør man planlegge opp mot konkrete målsetninger? Vi ser på langsiktige vs kortsiktige aktiviteter, og hvordan man kan oppnå synergier mellom ulike aktiviteter. Og ikke minst hvordan man kan bygge videre på det man er god på og forutsetningene ligger til rette for.
Elin Solvang er i dag kommunikasjonsrådgiver i Helseplattformen AS og jobber med en innbyggerportal for hele befolkningen i Midt-Norge. Hun har 10 års fartstid fra kommunikasjonsbransjen og jobbet før det i NRK Nyheter som journalist og programleder.
Haakon Gedde-Dahl jobber som Senior Account Manager i Snapchat Norge. Han er spesialist på alt det tekniske rundt annonsering på Snapchat enten det er pixler og performance, eller hvilke kreative elementer som må til for å få en annonse til å fungere optimalt.
Christine og Nora har tidligere erfaring innen etterforskning, ordenstjeneste og forebyggende politiarbeid. De brenner for det forebyggende arbeidet og ville derfor være med i det nyskapende prosjektet «tilstedeværelse på internett».
Kristoffer har jobbet i politiet i 3 år og har tidligere erfaring fra operasjonssentralen, forvaltning og ordenstjeneste. Han har også studert sosiale medier.
Ingrid Dyrnes er byråleder i Synlighet Trondheim. Hun jobber med digital strategi og innhold for kjente merkevarer som Statkraft, NTNU og MOT Norge.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
Camilla er allmennlærer på papiret, tekstforfatter i hjertet – og av yrke. I 2010 gründet hun tekstbyrået HvabeHager i Trondheim. Her har hun og kollegaene hjulpet hundrevis av bedrifter i alle tenkelige (og utenkelige!) bransjer med å finne ordene som får dem til å skinne. Hun har i en årrekke holdt kurs og foredrag for private og offentlige virksomheter, og ga i 2020 ut boken Skriv så du får JA.
Du kan se programmet fra 2021, og komme med innspill og ønsker for neste års program.
Følg med her og på Facebook for siste nytt.
Er det noen foredragsholdere du har spesielt lyst til å høre? Eller et tema du skulle ønske vi tok opp på konferansen? Kanskje det er noe du forsøker å få til på sosiale medier som du bare ikke vet hvilken knapp du skal trykke på, og så gjerne ville fått en kjapp "how to" instruksjon på?
Gi oss lyd hva du håper blir en del av programmet til konferansen!
Programkommitéen består av noen av de mest erfarne og kreative aktørene i bransjen. Det har vært viktig for oss å involvere lokal ekspertise på regionskonferansene.
Visste du at Social Media Days er aktiv hele året? Bloggen på nettsidene her oppdateres jevnlig. Nesten hver eneste måned kan du delta på webinar helt gratis. Facebooksiden vil ha nyttige og hyppige oppdateringer. Ønsker du å lese mer om Social Media Days som helhet og sjekke ut vår blogg og streams kan du gjøre det her:
Hold deg oppdatert på siste nytt om Social Media Days. Meld deg på her om du ønsker å motta vårt nyhetsbrev. Du kan selvsagt når som helst melde deg av igjen.