Refleksjoner, nyheter, meningsutveksling og trender fra våre dyktige skribenter.
Noe viktig Christian har lært, er hvor viktig ekte og genuin dialog gjennom sosiale medier faktisk er. - «Alle vet» at dette er viktig, men hvis det var så fryktelig enkelt så hadde alle sammen lyktes, ikke sant!? Sier Christian
Siri Platou er byråleder i SoMe-byrået Elg. Hun heier på kanaltilpasset og unikt innhold!
Aida Mahmody er innholdsprodusent for Amnesty International Norge. Aida mener det er viktig å være kritisk til det man publiserer på sosiale medier. Det er ikke vits å publisere haugevis av innlegg som ikke engasjerer. Da når man uansett ikke ut til noen.
Anna har nettopp startet som sosiale medier-ansvarlig hos MatPrat. Hun er i startfasen og jobber for tiden blant annet med å videreutvikle MatPrats sosiale medier-strategi.
I Miljødirektoratet jobber Kamilla og kommunikasjonsavdelingen med å formidle både stort og smått! Alt fra funnene i den nye rapporten fra FNs klimapanel, til hvordan fortelle en mindre gruppe akvariumseiere at de må bli kvitt ulovlig importerte mosekuler som kan inneholde skadelige sebramuslinger.
Torunn forteller at interesse for god bakst og sosiale medier har vist seg å være en god kombinasjon!
Stine Friis Hals er Digital konsulent hos Aschehoug forlag. Hun synes blant annet at det som er så gøy med å jobbe med sosiale medier, er at man må tenke fort og sakte samtidig.
Trine har jobbet med digital markedsføring i snart 15 år, innen mange forskjellige bransjer. Hun innså for lenge siden at man aldri blir utlært.
Erik Storm mener det viktigste en bedrift bør fokusere på i sosiale medier, rett og slett er å være sosial! Alt for mange bruker sosiale medier kun til salg og tilbud, mens Erik tror brukerne har lyst til å se ting vi opplever verdifullt, morsomt eller nyttig.
Pernille og resten av teamet i forbrukerredaksjonen til DNB jobber hele tiden med å fornye seg og måten de kommuniserer på - kreativt, visuelt og digitalt. Det er viktig å tilpasse seg og være relevante for målgruppene som har vaner i konstant utvikling, sier Pernille.
Vi har tatt en prat med Fredrik Fornes, kommunikasjonssjef i Proplan. Én av to i en liten markedsavdeling i et stort softwareselskap, med hovedansvar for kommunikasjon, sosiale medier og nettsider.
Stine Hartmann er kommunikasjonsansvarlig for Oslo Maraton og driver sin egen Instagramkonto. I tillegg jobber hun som treningsinstruktør og tar små skriveoppdrag.
Takin Kroop har jobbet mange spennende steder med markedsføring og sosiale medier. Han er veldig spent på hvordan markedsføring kommer til å se ut de neste 5 til 10 årene.
Vi har tatt en kjapp prat om med Katinka Sletten, som etter flere års erfaring med sosiale medier på den redaksjonelle siden, nå skal sette det i sammenheng med alt annet som utgjør et kommersielt byrå. Det synes hun er både utfordrende og spennende.
Vi har tatt en prat med Kristin Tollefsen, som jobber som kateket i Greåker, Holleby, Soli og Tune menigheter, i Den norske kirke.
Ingrid Meling Ramberg og Sigrun Sætrevik jobber med sosiale medier i Stavanger kommune. De forteller at i det siste året, har det gått mye i korona-kommunikasjon. I begynnelsen handlet det om håndhygiene, hamstring og hytteforbud. Etter hvert som folk har blitt lei av å høre om avstand og maks antall gjester, har de vridd budskapene over til en mer optimistisk retning, der de prøver å anerkjenne og oppmuntre.
Vi har tatt en prat med Silje Slålien Thoen. Hun sier hun nå har endt opp med drømmejobben hos Renovasjons- og gjenvinningsetaten i Oslo kommune, hvor hun skal få flere Oslofolk til å kildesortere. En utfordrende og givende jobb som hun stortrives i.
Vi har tatt en kjapp prat med Eirik Norman Hansen, som er en urokkelig teknologioptimist som tror på fremtiden.
Vi har tatt en kjapp prat med Halvor Pritzlaff Njerve. Hva jobber han med om dagen og hva inspirerer han i arbeidet med visuell kommunikasjon og sosiale medier?
Vi har tatt en kjapp prat med Ståle Lindblad om sosiale medier. Hva bør din bedrift fokusere på, og hvem er det som gjør en god jobb i dag?
Vi har tatt en kjapp prat med Heidi Sperre om sosiale medier. Hva bør din bedrift fokusere på, og hvem er det som gjør en god jobb i dag?
Vi har tatt en kjapp prat med Susanne Bjerga Todnem om sosiale medier. Hva bør din bedrift fokusere på, og hvem er det som gjør en god jobb i dag?
Vi har tatt en kjapp prat med Mari om sosiale medier. Hva bør din bedrift fokusere på, og hvem er det som gjør en god jobb i dag?
Vi har tatt en kjapp prat med Hanne-Lene Dahlgren om sosiale medier. Hva bør din bedrift fokusere på og hvem er det som gjør en god jobb i dag?
Vi har tatt en kjapp prat med Ida Solem om sosiale medier. Hva bør din bedrift fokusere på og hvem er det som gjør en god jobb i dag?
Vi har tatt en kjapp prat med Hans-Petter Nygård-Hansen om sosiale medier. Hva bør din bedrift fokusere på og hvem er det som gjør en god jobb i dag?
Vi har tatt en kjapp prat med Elisabeth Bekken Vikanes om sosiale medier. Hva bør din bedrift fokusere på og hvem er det som gjør en god jobb i dag?
Vi har tatt en kjapp prat med Pia Leinslie om sosiale medier. Hva bør din bedrift fokusere på og hvem er det som gjør en god jobb i dag?
Det er med ekstrem stolthet og glede jeg nå kan være med på å ta ansvar for innholdet som kommer ut i Social Media Days sine kanaler, sammen med det nye selskapet, Social Media Days AS! Vi i Valen-Utvik AS har nemlig fått Social Media Days som kunde, og det er derfor mitt team og jeg som er redaktører for denne bloggen, lager innhold til deres sosiale medie-kanaler og håndterer dialogen med alle følgerne, og vi får være bidragsytere og si våre meninger inn til resten av teamet i Social Media Days. Det synes vi rett og slett er skikkelig stas!
Vi har tatt en kjapp prat med Christine Calvert om sosiale medier. Hva bør din bedrift fokusere på og hvem er det som gjør en god jobb i dag?
Nå har vi etablert Social Media Days som et eget AS, og med det ønsker vi å signalisere at vi virkelig ønsker å satse på sosiale medie-bransjen. Vi vet at det er mange flinke og kunnskapshungrige bransjefolk som har vært en del av Social Media Days i årevis og som gjerne skulle sett at vi gjorde enda mer for bransjen. Og det skal vi gjøre nå!