LUKK x
meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Skriv inn dine detaljer nedenfor om du ønsker å
holde deg oppdatert på siste nytt om SMD!

Interesser:

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Mailchimp til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Mailchimp behandler dine data her.

Takk!
Vi har registrert din påmelding.

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

Nyhetsbrev
Intervju med bransjefolk

En kjapp prat om sosiale medier – med Ida Solem, partner og innholdsprodusent i Takk for sist

Social Media Days AS
April 18, 2021

Vi har tatt en kjapp prat med Ida Solem om sosiale medier. Hva bør din bedrift fokusere på og hvem er det som gjør en god jobb i dag?

- Hei, hvem er du?

Hei! Jeg er en utvandret Sunnmøring bosatt i Oslo på trettende året med lidenskap for naturvin og gif's.

- Hvilke spennende ting jobber du med akkurat nå?

Akkurat nå jobber jeg med å ønske velkommen en helt ny kunde til innholdsbyrået mitt, noe som alltid er spennende! Det er alltid gøy å kunne dykke ned i en ny merkevare, se på forbedringspotensialet og alle mulighetene som ligger der.

- Hva synes du er det aller viktigste en bedrift bør fokusere på i sosiale medier?

Hvis jeg skal velge én ting så må det bli å være transparent. Man ser gang på gang at bedrifter som er ærlige og transparente i sin kommunikasjon lettere vinner tillit hos sine følgere. Folk flest har blitt bedre på å gjennomskue bullshit og dette vil bare bli mer og mer viktig fremover nå som alle merkevarer plutselig skal bli "bærekraftige". Det vil bli mye snakk om grønnvasking og transparens fremover!

- Hvilken virksomhet synes du skiller seg positivt ut i sosiale medier, og hvorfor?

Da vil jeg trekke frem den lille butikken Fredag som ligger i Lærdal i Sogn. De har både fysisk butikk (som for øvrig ligger i historiske Lærdalsøyri og er god nok grunn til å besøke stedet i seg selv), samt at de har en nettbutikk. Jeg synes de er veldig gode på å holde følgerne oppdaterte på dagliglivet i butikken til å interagere med kunder om hva de vil ha og hva de ønsker seg via deres Instagramprofil @heifredag. Anbefaler alle å sjekke den ut og samtidig støtte en liten butikk som prøver å lage litt liv i Lærdal.

- Hvilken kanal bruker du mest tid på for din virksomhet, og hva er grunnen til det?

Etter at jeg og min kollega Sara Strand startet opp Takk for sist 1. januar, har vi nok brukt mest tid på LinkedIn. Vi ser jo at det er der vi treffer resten av bransjen samt nye potensielle kunder. Nå som vi er gründere, er vi selv også naturligvis mer opptatt av næringslivet og hva som rører seg der, da er det naturlig at vi bruker mer tid i den kanalen også.

- Kan du fortelle oss om en erfaring fra ditt arbeid med sosiale medier som lærte deg noe viktig?

Jeg husker den første gangen jeg så de "ferdigdesignede" story-annonsene på Instagram som Ads Manager lager automatisk basert på linken man har lagt inn. Sorry men, det må folk slutte med. Det gjorde at jeg så enda tydeligere hvor viktig det er å tilpasse alle flatene man skal annonsere på når man setter opp en kampanje i Ads Manager. Ingenting er finere enn en fullskjerm-annonse på Instastory med riktig stil og font.

- Hva inspirerer deg, og hvordan holder du deg oppdatert, innen sosiale medier?

Jeg blir inspirert av å følge andre mennesker og bedrifter i sosiale medier for å se hvordan de velger å bruke de forskjellige kanalene. Jeg er også snar med å melde meg på andres nyhetsbrev for å plukke opp mest mulig inspirasjon!

...
Nyeste innlegg