close icon
LUKK x
meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Skriv inn dine detaljer nedenfor om du ønsker å
holde deg oppdatert på siste nytt om SMD!

Interesser:

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Mailchimp til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Mailchimp behandler dine data her.

Takk!
Vi har registrert din påmelding.

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

Nyhetsbrev
Introduksjon

Du er invitert!

2. september braker det løs i Stavanger.

Da samles vi til regionens viktigste arrangement for deg som er opptatt av hvordan du kan optimere din bruk av sosiale medier. Vi gleder oss til å samles, og å lære av hverandre. Vi er så giret på å komme i gang med å treffes, og håper du er det samme. Vi har god tro på at koronarestriksjonene er betydelig mer moderate 2. september, men har planen klar for digital gjennomføring om så ikke er tilfelle.

Social Media Days Stavanger er et regionalt arrangement som krydrer det faglige programmet med lokal forankring og ekspertise

Vi arrangerer i tett samarbeid med Region Stavanger. Forrige gang vi arrangerte regionskonferansen i Stavanger, ble det smekkfullt, og noen fikk dessverre ikke plass. Derfor bør du være tidlig ute i år.

Vi spesielt opptatt av å få frem kompetansen i regionen. I tillegg til et sterkt faglig program, har vi har stort fokus på interaksjon mellom deltakerne, og din mulighet for å påvirke hva som formidles.

Og skulle du ønske enda mer faglig påfyll ønsker vi deg hjertelig velkommen til det nasjonale hovedarrangementet i Oslo til høsten også.

Presentasjoner

Bli inspirert av de beste. Få gode råd, og lær noe nytt som gjør din egen SoMe-hverdag bedre og morsommere.

nettverksbygging

Du møter spennende mennesker som kan, og vil dele av sin kunnskap. Dette er sannsynligvis den beste møteplassen du kan velge, om du er opptatt av å utvikle nettverket ditt.

Stream

Ønsker du å friske opp det du lærte kan du se opp igjen konferansen digitalt i ettertid

priser

Billetter

Vi tilbyr flere ulike billetter til vår konferanse. Er du tidlig ute kan du gjøre en god deal!

Priser er ekskludert mva. For vilkår ved påmelding og deltagelse trykk her

COVID-19

Social Media Days og korona

Social Media Days, og vår konferansepartner Conventor AS, vil forholde seg til de til enhver tid gjeldende smittevernreglene. Den første konferansen er planlagt i midten av juni, og vi har god tro på at det vil være mulig å gjennomføre fysiske arrangementer av begrenset størrelse på dette tidspunktet, samt at situasjonen åpner stadig mer opp over sommeren. Conventor AS har også gjennomført flere arrangement under de strenge tiltakene som har rådet. Skulle det ikke la seg gjøre å gjennomføre et fysisk arrangement har vi backupløsninger for digital gjennomføring av konferansene.

For den nasjonale konferansen i høst tar vi utgangspunkt i signalene fra regjeringen om at vi langt på vei er tilbake til en normalsituasjon. Vi holder dere løpende oppdatert dersom det kommer endringer.

Om du har kjøpt billett til de fysiske arrangementene, og det kun er mulig med digital gjennomføring, vil du få tilbakebetalt differansen mellom fysisk og digital konferanse.

venue

Radisson Blu Atlantic Hotel

02. september 2021 samles vi på Radisson Blu Atlantic Hotel for konferansen. Skal du følge konferansen digitalt vil du motta link via e-post du registrerer ved billettkjøp.

addresse

Olav V s gate 3, 4005 Stavanger

kontakt oss

+47 51 52 90 99

Følg oss i sosiale medier
innholdet

Hva tilbyr Social Media Days?

Social Media Days har som mål å være Norges fremste møteplass for deg som jobber med sosiale medier. Uansett hvilket nivå du er på i dag, - vil du finne inspirasjon, lære noe nytt og knytte nye kontakter. Vi tilbyr en serie av store og små arrangementer, hvor de fleste er gratis. Du vil finne månedlige korte webinarer, dynamiske facebooksider og denne websiden som skal favne alt vi tilbyr.  

I 2021 blir det regionssamlinger i Stavanger, Trondheim, Tromsø og Bergen, -før vi avslutter hovedarrangementene med en todagers samling i Oslo.  Her vil det også bli utdeling av Social Media Awards, tidligere Gullenken, innenfor 12 kategorier. Vi vil være Norges beste kompetansearena innenfor sosiale medier, og vi ønsker at du skal delta, og bidra til et kompetanseløft i 2021.

Presentasjoner

Bli inspirert av de beste.  Få gode råd, og lær noe nytt som gjør din egen SoMe-hverdag bedre og morsommere

Streams

Inspirerende små live streams gjennom hele året som er gratis + streams fra konfransene for de som kjøper billett for digital eller fysisk tilgang

Blogg

Refleksjoner, nyheter, meningsutveksling og trender fra våre dyktige skribenter

Ubegrenset med kaffe

Uformelle møter skjer ofte med en kopp kaffe i hånden. Vi har nok kaffe, og deler den gjerne om du deltar på konferansene, - eller besøker oss på kontorene i Oslo og Stavanger.

Workshops

Praktiske HOW-TO workshops blir en sentral del av programmet på hovedarrangementet

Prisutdeling

Social Media Awards henger høyt i bransjen. I år deles den ut i 10 kategorier. Det er mange som har utmerket seg, så det blir spennende å se hvem som tar med seg statuettene hjem i år.

Nettverksbygging

Du møter spennende mennesker som kan, og vil dele av sin kunnskap. Dette er sannsynligvis den beste møteplassen du kan velge, om du er opptatt av å utvikle nettverket ditt.

Utstillere

Relevante og morsomme stands gir deg et ekstra samlingspunkt i pausene.

God teknikk

Conventor sørger for at alt det tekniske funger optimalt. Du vil høre og se godt, og oppleve en fin ramme for det faglige innholdet.

Vi har 3 tematiske hovedspor og innleggene vil spisses innenfor disse. Du kan forvente gode foredrag, panelsamtaler og stor grad av interaksjon. Vi ønsker å engasjere deg som deltaker. Dine spørsmål og meninger er viktige for å få frem god erfaringsutveksling og inspirasjon.

En vellykket implementering av kreative idéer er en utfordring for alle organisasjoner. I dette sporet fokuserer vi både på de store kreative konseptene og de små idéene. Her dykker vi ned i detaljer som valg av formater, video eller foto og de kreative mulighetene vi har i dag. Du vil få konkrete tips som du kan ta med deg i utformingen av aktiviteter, eller tilpasset en strategi med konstant tilstedeværelse.

Hvordan er din bedrifts bevissthet rundt markedsføring? Her vil du lære om hvordan du får mest igjen for hver investert krone og arbeidstime. Hvordan kan du optimalisere dine kampanjer? Vi ser på hvordan forbrukere beveger seg gjennom kundereisen og valg av kanal. Hvor er det muligheter for deg til å være tidlig ute med noe nytt som vil gi deg en markedsfordel?

Hvordan utformer du en strategi for sosiale medier som harmonerer med bedriftens overordnede strategi? Hva skal man bruke tid og ressurser på? Og kanskje vel så viktig: Hva skal man ikke bruke tid og ressurser på? Hvordan bør man planlegge opp mot konkrete målsetninger? Vi ser på langsiktige vs kortsiktige aktiviteter, og hvordan man kan oppnå synergier mellom ulike aktiviteter. Og ikke minst hvordan man kan bygge videre på det man er god på og forutsetningene ligger til rette for.

«Jack of all trades»

Jan Rune Holdhus

Konferansier

Jan Rune har stor suksess med karakteren sin June Kommune som har blitt svært populær på sosiale medier. Kommunikasjon og lekenhet med publikum er hans varemerke.

Les mer
Plantemagasinet.no

Belinda Jakobsen

Planteinfluencer

Med sin unike kunnskap og brede erfaring innen markedsføring har Belinda knekt koden på hvordan man kan bruke sosiale medier for å åpne en helt ny verden innen bedriftsvirksomhet.

Les mer
Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Maiken Økland og Susanne Bjerga Todnem

Journalister og rådgivere - Driver podkasten Avdelingsmøte

Hva skjer når vi flytter en podkastepisode til scenen på Social Media Days? Det får vi svaret på 2.september. Maiken og Susanne snakker om potensialet som ligger i LinkedIn, på godt og på vondt, og inspirerer deg i salen til å bli mer bevisst på employer branding.

Les mer
Nye Veier

Line Murphy

Formidlingskoordinator, Arkeologi

Line brenner virkelig for å formidle. Det har flere bransjer høstet fruktene av. I over 10 år jobbet hun i reiselivsbransjen. Produktutvikling og logistikk var hennes spesialfelt.

Om du gjør historien du skal fortelle forståelig og spennende blir flere interesserte i hva man forteller – er hennes mantra.

Les mer
Norwegian Experience

Melinda Nasr

Markedssjef

Melinda har et brennende engasjement for strategisk tilstedeværelse påsosiale medier, og Norwegian Experience vil gjennom sitt markedsarbeid skape ennaturlig reise fra sosiale medier, til plattformer som leder til handling og verdi.

Les mer
Fuel It AS

Berta Lende Røed

Gründer og daglig leder

Hvordan kunne savnet etter de gode samtalene i eget parforhold bringe FuelBox-gründeren helt til Midtøsten for å trene ledere hos myndighetene der?

Ikke gå glipp av historien om hvordan gründeren og teamet hennes bruker sosial medier for å nå sin visjon om å fuele verden med gode samtaler som endrer mindset og liv.

les mer
Sør-Vestpolitidistrikt

Kaare André og Jon

Kommunikasjonssjef/ fagansvarlig

Jon Dagsland (38) er kommunikasjonssjef i Sør-Vestpolitidistrikt. Han har fagansvar for intern og ekstern kommunikasjon, herunder sosiale medier. Dagsland har tidligere jobbet som journalist og nyhetssjef i Aftenposten. 

Kaare André Ødegaard (34) er fagansvarlig for Nettpatruljen i Sør-Vest politidistrikt. Han er utdannet politi og har erfaring fra operativt politiarbeid, etterforskning, operasjonsledelse og nå forebygging. 

les mer

Nina Fjellskaalnes

Marketing Manager

Nina jobbet med digitalmarkedsføring i reiselivet, en pandemi senere befant hun seg i bygg- og anleggsbransjen. Hun visste ingenting om verken pukk eller grus og hadde aldri rørt en drone. Nå jobber hun i en mannsdominert bransje som elsker steinknusing i sakte dronefilm. Merkevarebygging og innholdsproduksjon er hennes spesialiteter, men hvordan jobbe med strategisk markedsføring og formidling i en ny og ukjent bransje?

les mer
INNHOLD

Programmet

Programmet begynner å bli komplett, og oppdateres fortløpende.
Følg med her og på Facebook for siste nytt.

Mange hjerner tenker bedre enn få!

Er det noen foredragsholdere du har spesielt lyst til å høre? Eller et tema du skulle ønske vi tok opp på konferansen? Kanskje det er noe du forsøker å få til på sosiale medier som du bare ikke vet hvilken knapp du skal trykke på, og så gjerne ville fått en kjapp "how to" instruksjon på?

Gi oss lyd hva du håper blir en del av programmet til konferansen!

SE programmet
09:00

Åpning

Åpning

June Kommune og Jan Rune Holdhus ønsker velkommen

Jan Rune Holdhus

«Jack of all trades»

Konferansier

09:00

Åpning

Sal A

June Kommune og Jan Rune Holdhus ønsker velkommen

Sal B

Sal C

Sal D

09:10

En verden som åpnes

En verden som åpnes

Et inspirerende foredrag om hvilke strategier du kan bruke for å lykkes på Instagram

Belinda Jakobsen

Plantemagasinet.no

Planteinfluencer

09:10

En verden som åpnes

Sal A

Et inspirerende foredrag om hvilke strategier du kan bruke for å lykkes på Instagram

Sal B

Sal C

Sal D

09:40

Politiets strategi på Instagram, Facebook og TikTok

Politiets strategi på Instagram, Facebook og TikTok

Politiet i Rogaland bruker sosiale medier for å forebygge, informere og gå i dialog. Jon og Kaare André forteller om hvordan de definerer målgruppene, bygger innhold og kommuniserer.

Jon Dagsland

Sør-Vest politidistrikt

Kommunikasjonssjef

Kaare André Ødegaard

Sør-Vest politidistrikt

Fagansvarlig

09:40

Politiets strategi på Instagram, Facebook og TikTok

Sal A

Politiet i Rogaland bruker sosiale medier for å forebygge, informere og gå i dialog. Jon og Kaare André forteller om hvordan de definerer målgruppene, bygger innhold og kommuniserer.

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Formidlingsglede

Formidlingsglede

Hvordan lage godt innhold med enkle midler. Line er historieforteller i særklasse. Hun vil lære oss hvordan små ting og hendelser kan være gode utgangspunkt for spennende innholdsformidling.

Line Murphy

Nye Veier

Formidlingskoordinator, Arkeologi

10:00

Formidlingsglede

Sal A

Hvordan lage godt innhold med enkle midler. Line er historieforteller i særklasse. Hun vil lære oss hvordan små ting og hendelser kan være gode utgangspunkt for spennende innholdsformidling.

Sal B

Sal C

Sal D

10:20

Panelsamtale

Panelsamtale

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Belinda Jakobsen

Plantemagasinet.no

Planteinfluencer

Jon Dagsland

Sør-Vest politidistrikt

Kommunikasjonssjef

Line Murphy

Nye Veier

Formidlingskoordinator, Arkeologi

10:20

Panelsamtale

Sal A

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Sal B

Sal C

Sal D

10:50

Pause

Pause

Mingling og kaffe

10:50

Pause

Sal A

Mingling og kaffe

Sal B

Sal C

Sal D

11:20

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Berta gir oss inspirerende innblikk i hvordan produktidéer får internasjonalt fotfeste gjennom sosiale medier

Berta Lende Røed

Fuel It AS

Gründer og daglig leder

11:20

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Sal A

Berta gir oss inspirerende innblikk i hvordan produktidéer får internasjonalt fotfeste gjennom sosiale medier

Sal B

Sal C

Sal D

11:40

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Vi bruker Fuelbox for gode diskusjoner

Berta Lende Røed

Fuel It AS

Gründer og daglig leder

11:40

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Sal A

Vi bruker Fuelbox for gode diskusjoner

Sal B

Sal C

Sal D

12:20

Lunsj

Lunsj

12:20

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:20

Synlighet på LinkedIn

Synlighet på LinkedIn

Liveinnspilling av podkasten Avdelingsmøte - om hvordan du kan bli synlig på LinkedIn, gjøre arbeidsplassen din bedre kjent, employer branding og hva som er godt innhold.

Susanne Bjerga Todnem

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Journalist og rådgiver

Maiken Økland

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Journalist og rådgiver

13:20

Synlighet på LinkedIn

Sal A

Liveinnspilling av podkasten Avdelingsmøte - om hvordan du kan bli synlig på LinkedIn, gjøre arbeidsplassen din bedre kjent, employer branding og hva som er godt innhold.

Sal B

Sal C

Sal D

13:40

Et skritt frem, og to tilbake

Et skritt frem, og to tilbake

Hvordan bruke erfaringsoverføring fra en bransje til en annen. Hva fungerer, hva fungerer ikke. Et ærlig foredrag om å lykkes og noen ganger mislykkes.

Nina Fjellskaalnes

Marketing Manager

13:40

Et skritt frem, og to tilbake

Sal A

Hvordan bruke erfaringsoverføring fra en bransje til en annen. Hva fungerer, hva fungerer ikke. Et ærlig foredrag om å lykkes og noen ganger mislykkes.

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Pause

Pause

Mingling og kaffe

14:00

Pause

Sal A

Mingling og kaffe

Sal B

Sal C

Sal D

14:30

Strategi som gir konvertering

Strategi som gir konvertering

Case presentasjoner av små og store reiselivsaktører, hva fungerer, og hvilke forutsetninger gjelder?

Melinda Nasr

Norwegian Experience

Markedssjef

14:30

Strategi som gir konvertering

Sal A

Case presentasjoner av små og store reiselivsaktører, hva fungerer, og hvilke forutsetninger gjelder?

Sal B

Sal C

Sal D

14:50

Panelsamtale

Panelsamtale

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Susanne Bjerga Todnem

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Journalist og rådgiver

Maiken Økland

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Journalist og rådgiver

Melinda Nasr

Norwegian Experience

Markedssjef

14:50

Panelsamtale

Sal A

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Sal B

Sal C

Sal D

15:20

Oppsummering

Oppsummering

June Kommune og Jan Rune Holdhus runder av dagen med en oppsummering

Jan Rune Holdhus

«Jack of all trades»

Konferansier

15:20

Oppsummering

Sal A

June Kommune og Jan Rune Holdhus runder av dagen med en oppsummering

Sal B

Sal C

Sal D

09:00

Åpning

Åpning

Jan Rune Holdhus

«Jack of all trades»

09:00

Åpning

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:10

En verden som åpnes

En verden som åpnes

Belinda Jakobsen

Plantemagasinet.no

09:10

En verden som åpnes

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:40

Politiets strategi på Instagram, Facebook og TikTok

Politiets strategi på Instagram, Facebook og TikTok

Jon Dagsland

Sør-Vest politidistrikt

Kaare André Ødegaard

Sør-Vest politidistrikt

09:40

Politiets strategi på Instagram, Facebook og TikTok

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Formidlingsglede

Formidlingsglede

Line Murphy

Nye Veier

10:00

Formidlingsglede

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:20

Panelsamtale

Panelsamtale

Belinda Jakobsen

Plantemagasinet.no

Jon Dagsland

Sør-Vest politidistrikt

Line Murphy

Nye Veier

10:20

Panelsamtale

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:50

Pause

Pause

10:50

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:20

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

11:20

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:40

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

11:40

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:20

Lunsj

Lunsj

12:20

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:20

Synlighet på LinkedIn

Synlighet på LinkedIn

Susanne Bjerga Todnem

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Maiken Økland

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

13:20

Synlighet på LinkedIn

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:40

Et skritt frem, og to tilbake

Et skritt frem, og to tilbake

13:40

Et skritt frem, og to tilbake

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Pause

Pause

14:00

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:30

Strategi som gir konvertering

Strategi som gir konvertering

Melinda Nasr

Norwegian Experience

14:30

Strategi som gir konvertering

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:50

Panelsamtale

Panelsamtale

Susanne Bjerga Todnem

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Maiken Økland

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Melinda Nasr

Norwegian Experience

14:50

Panelsamtale

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:20

Oppsummering

Oppsummering

Jan Rune Holdhus

«Jack of all trades»

15:20

Oppsummering

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

komité

Møt programkomitéen

Programkommitéen består av noen av de mest erfarne og kreative aktørene i bransjen. Det har vært viktig for oss å involvere lokal ekspertise på regionskonferansene.

Leder

Astrid Valen-Utvik

Valen-Utvik AS

Eier og rådgiver
Medlem

Susanne Bjerga Todnem

Somedian

Daglig leder Somedian
Medlem

Morten Martinsen

Conventor AS

Prosjektleder
Om

Visste du at?

Visste du at Social Media Days er aktiv hele året? Bloggen på nettsidene her oppdateres jevnlig. Nesten hver eneste måned kan du delta på webinar helt gratis. Facebooksiden vil ha nyttige og hyppige oppdateringer. Ønsker du å lese mer om Social Media Days som helhet og sjekke ut vår blogg og streams kan du gjøre det her:

Meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på siste nytt om Social Media Days. Meld deg på her om du ønsker å motta vårt nyhetsbrev. Du kan selvsagt når som helst melde deg av igjen.

10. juni 2021

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Mailchimp til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Mailchimp behandler dine data her

Registrert

Din registrering er mottatt.
Takk for at du meldte deg på vårt nyhetsbrev!

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

* obligatoriske felt
Interesser

Social Media Days vil bruke informasjonen du gir oss her til å ta kontakte deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vennligst bekreft hvordan du tillater oss å ta kontakt.

Du kan når som helst trekke ditt samtykke gjennom å trykke på "unsubscribe" i bunn av e-postene du mottar fra oss, eller gjennom å kontakte oss på post@socialmediadays.no. Vi vil behandle dine data med respekt. For mer informasjon om vår behandling av data og personvern vennligst se våre nettsider. Gjennom å trykke ja nedenfor akspeterer du at vi behandler de data du oppgir her i henhold til dette.

Vi bruker Mailchimp til å sende ut nyhetsbrev. Gjennom å trykke på knappen nedenfor aksepterer du at informasjonen du legger inn her vil bli overført til vår database i Mailchimp. Du kan lese mer om Mailchimp sin databehandling her.

SOcial media days produseres av:
I samarbeid med:
HOVEDsponsor
Gullsponsorer
Sølvsponsorer
Se alle sponsorer