close icon

OBS!

Alle deltakere må fremvise gyldig koronasertifikat på våre arrangementer.

Les mer om våre smitteverntiltak her
LUKK x
meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Skriv inn dine detaljer nedenfor om du ønsker å
holde deg oppdatert på siste nytt om SMD!

Interesser:

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Mailchimp til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Mailchimp behandler dine data her.

Takk!
Vi har registrert din påmelding.

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

Introduksjon

Velkommen til Social Media Days Stavanger 2023

TBA samles vi på Tou Scene for en dag dedikert til sosiale medier.

2023er året hvor vi håper at alt er tilbake på rett spor, og vi kan samles uten tanke på annet enn å utvikle nettverk, høre gode foredrag, delta i debatter og lære en masse. Vi vil gjerne ha innspill fra deg i planleggingen av årets konferanse.  De kan du publisere på Facebooksidene våre, eller sende en mail på post@socialmediadays.no

Social Media Days Stavanger er et regionalt arrangement som krydrer det faglige programmet med lokal forankring og ekspertise

Vi er spesielt opptatt av å få frem kompetansen i regionen. I tillegg til et sterkt faglig program, har vi har stort fokus på interaksjon mellom deltakerne, og din mulighet for å påvirke hva som formidles.

I løpet av våren vil vi åpne for nomiasjoner til Social Media Awards, som deles under hovedarrangementet i Oslo, og der vil vi ha dine forslag til kandidater. Kategoriene, og beskrivelsene avdem ligger allerede klare. 

Vi håper du gleder deg like mye som vi gjør.
Hjertelig velkommen!

Presentasjoner

Bli inspirert av de beste. Få gode råd, og lær noe nytt som gjør din egen SoMe-hverdag bedre og morsommere.

nettverksbygging

Du møter spennende mennesker som kan, og vil dele av sin kunnskap. Dette er sannsynligvis den beste møteplassen du kan velge, om du er opptatt av å utvikle nettverket ditt.

Stream

Ønsker du å friske opp det du lærte kan du se opp igjen konferansen digitalt i ettertid

venue

Tou Scene

TBA samles vi på Tou Scene for en dagskonferanse.

addresse

Kvitsøygata 25, 4014 Stavanger

kontakt oss

+47 907 48 440

Følg oss i sosiale medier
COVID-19

Social Media Days og COVID-19

Social Media Days, og vår konferansepartner Conventor AS, vil forholde seg til de til enhver tid gjeldende smittevernreglene. Den første konferansen er planlagt i starten av september, og det ser ut til at det vil være mulig å gjennomføre fysiske arrangementer av begrenset størrelse på dette tidspunktet, samt at situasjonen åpner stadig mer opp utover høsten. Conventor AS har også gjennomført flere arrangement under de strenge tiltakene som har rådet. Skulle det ikke la seg gjøre å gjennomføre et fysisk arrangement har vi backupløsninger for digital gjennomføring av konferansene.

For den nasjonale konferansen i høst tar vi utgangspunkt i signalene fra regjeringen om at vi langt på vei er tilbake til en normalsituasjon. Vi holder dere løpende oppdatert dersom det kommer endringer.

Om du har kjøpt billett til de fysiske arrangementene, og det kun er mulig med digital gjennomføring, vil du få tilbakebetalt differansen mellom fysisk og digital konferanse.

OBS! Alle deltakere må fremvise gyldig koronasertifikat på våre arrangementer.

Les mer om våre smitteverntiltak her
innholdet

Hva tilbyr Social Media Days?

Social Media Days har som mål å være Norges fremste møteplass for deg som jobber med sosiale medier. Uansett hvor du jobber, vil du finne inspirasjon, lære noe nytt og knytte nye kontakter.

Vi arrangerer fagkonferanser for deg som tar sosiale medier på alvor. Vi tilbyr både regionale dagskonferanser og en nasjonal konferanse over to dager i Oslo. Vi vil være Norges beste kompetansearena innenfor sosiale medier, og vi ønsker at du skal delta, og ta del i et løpende kompetanseløft.

Presentasjoner

Bli inspirert av de beste.  Få gode råd, og lær noe nytt som gjør din egen SoMe-hverdag bedre og morsommere

StreaM

Det er mulig å delta digitalt på Social Media Days Oslo + stream er tilgjengelig for både digitale og fysiske deltagere i 90 dager.

Workshops

Praktiske HOW-TO workshops blir en sentral del av programmet på hovedarrangementet

Prisutdeling

Social Media Awards henger høyt i bransjen. I år deles den ut i 10 kategorier. Det er mange som har utmerket seg, så det blir spennende å se hvem som tar med seg statuettene hjem i år.

Nettverksbygging

Du møter spennende mennesker som kan, og vil dele av sin kunnskap. Dette er sannsynligvis den beste møteplassen du kan velge, om du er opptatt av å utvikle nettverket ditt.

Utstillere

Relevante og morsomme stands gir deg et ekstra samlingspunkt i pausene.

Vi har 3 tematiske hovedspor og innleggene vil spisses innenfor disse. Du kan forvente gode foredrag, panelsamtaler og stor grad av interaksjon. Vi ønsker å engasjere deg som deltaker. Dine spørsmål og meninger er viktige for å få frem god erfaringsutveksling og inspirasjon.

En vellykket implementering av kreative idéer er en utfordring for alle organisasjoner. I dette sporet fokuserer vi både på de store kreative konseptene og de små idéene. Her dykker vi ned i detaljer som valg av formater, video eller foto og de kreative mulighetene vi har i dag. Du vil få konkrete tips som du kan ta med deg i utformingen av aktiviteter, eller tilpasset en strategi med konstant tilstedeværelse.

Hvordan er din bedrifts bevissthet rundt markedsføring? Her vil du lære om hvordan du får mest igjen for hver investert krone og arbeidstime. Hvordan kan du optimalisere dine kampanjer? Vi ser på hvordan forbrukere beveger seg gjennom kundereisen og valg av kanal. Hvor er det muligheter for deg til å være tidlig ute med noe nytt som vil gi deg en markedsfordel?

Hvordan utformer du en strategi for sosiale medier som harmonerer med bedriftens overordnede strategi? Hva skal man bruke tid og ressurser på? Og kanskje vel så viktig: Hva skal man ikke bruke tid og ressurser på? Hvordan bør man planlegge opp mot konkrete målsetninger? Vi ser på langsiktige vs kortsiktige aktiviteter, og hvordan man kan oppnå synergier mellom ulike aktiviteter. Og ikke minst hvordan man kan bygge videre på det man er god på og forutsetningene ligger til rette for.

«Jack of all trades»

Jan Rune Holdhus

Konferansier

Jan Rune har stor suksess med karakteren sin June Kommune som har blitt svært populær på sosiale medier. Kommunikasjon og lekenhet med publikum er hans varemerke.

Les mer
Plantemagasinet.no

Belinda Jakobsen

Planteinfluencer

Med sin unike kunnskap og brede erfaring innen markedsføring har Belinda knekt koden på hvordan man kan bruke sosiale medier for å åpne en helt ny verden innen bedriftsvirksomhet.

Les mer
Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Maiken Økland og Susanne Bjerga Todnem

Journalister og rådgivere - Driver podkasten Avdelingsmøte

Hva skjer når vi flytter en podkastepisode til scenen på Social Media Days? Det får vi svaret på 2.september. Maiken og Susanne snakker om potensialet som ligger i LinkedIn, på godt og på vondt, og inspirerer deg i salen til å bli mer bevisst på employer branding.

Les mer
Nye Veier

Line Murphy

Formidlingskoordinator, Arkeologi

Line brenner virkelig for å formidle. Det har flere bransjer høstet fruktene av. I over 10 år jobbet hun i reiselivsbransjen. Produktutvikling og logistikk var hennes spesialfelt.

Om du gjør historien du skal fortelle forståelig og spennende blir flere interesserte i hva man forteller – er hennes mantra.

Les mer
Selvstendig næringsdrivende

Melinda Nasr

Markedssjef og strategisk rådgiver

Melinda har et brennende engasjement for strategisk tilstedeværelse på sosiale medier. Gjennom flere år med markedsarbeid for bedrifter har hun erfaring med hvor viktig det er å se alt SOME arbeid i lys av den overordnende markedsplanen. Hun vil dele sin erfaring med hvordan vi kan benytte sosiale medier for å lede trafikk til aktuelle salgskanaler og etablere digitale plattformer som snakker sammen. Også hvor viktig det er å definere målbare suksessfaktorer for å oppnå gode resultater for tid og penger investert i sosiale medier.

Les mer

No items found.

Sør-Vestpolitidistrikt

Kaare André og Jon

Kommunikasjonssjef/ fagansvarlig

Jon Dagsland (38) er kommunikasjonssjef i Sør-Vestpolitidistrikt. Han har fagansvar for intern og ekstern kommunikasjon, herunder sosiale medier. Dagsland har tidligere jobbet som journalist og nyhetssjef i Aftenposten. 

Kaare André Ødegaard (34) er fagansvarlig for Nettpatruljen i Sør-Vest politidistrikt. Han er utdannet politi og har erfaring fra operativt politiarbeid, etterforskning, operasjonsledelse og nå forebygging. 

les mer
Mineralteknikk AS

Nina Fjellskaalnes

Marketing Manager

Nina jobbet med digitalmarkedsføring i reiselivet, en pandemi senere befant hun seg i bygg- og anleggsbransjen. Hun visste ingenting om verken pukk eller grus og hadde aldri rørt en drone. Nå jobber hun i en mannsdominert bransje som elsker steinknusing i sakte dronefilm. Merkevarebygging og innholdsproduksjon er hennes spesialiteter, men hvordan jobbe med strategisk markedsføring og formidling i en ny og ukjent bransje?

les mer
INNHOLD

Programmet

Kom gjerne med innspill og ønsker for årets program.
Følg med her og på Facebook for siste nytt.

Mange hjerner tenker bedre enn få!

Er det noen foredragsholdere du har spesielt lyst til å høre? Eller et tema du skulle ønske vi tok opp på konferansen? Kanskje det er noe du forsøker å få til på sosiale medier som du bare ikke vet hvilken knapp du skal trykke på, og så gjerne ville fått en kjapp "how to" instruksjon på?

Gi oss lyd hva du håper blir en del av programmet til konferansen!

09:00

Åpning

Åpning

June Kommune og Jan Rune Holdhus ønsker velkommen

Jan Rune Holdhus

«Jack of all trades»

Konferansier

09:00

Åpning

Sal A

June Kommune og Jan Rune Holdhus ønsker velkommen

Sal B

Sal C

Sal D

09:10

En verden som åpnes

En verden som åpnes

Et inspirerende foredrag om hvilke strategier du kan bruke for å lykkes på Instagram

Belinda Jakobsen

Plantemagasinet.no

Planteinfluencer

09:10

En verden som åpnes

Sal A

Et inspirerende foredrag om hvilke strategier du kan bruke for å lykkes på Instagram

Sal B

Sal C

Sal D

09:40

Politiets strategi på Instagram, Facebook og TikTok

Politiets strategi på Instagram, Facebook og TikTok

Politiet i Rogaland bruker sosiale medier for å forebygge, informere og gå i dialog. Jon og Kaare André forteller om hvordan de definerer målgruppene, bygger innhold og kommuniserer.

Jon Dagsland

Sør-Vest politidistrikt

Kommunikasjonssjef

Kaare André Ødegaard

Sør-Vest politidistrikt

Fagansvarlig

09:40

Politiets strategi på Instagram, Facebook og TikTok

Sal A

Politiet i Rogaland bruker sosiale medier for å forebygge, informere og gå i dialog. Jon og Kaare André forteller om hvordan de definerer målgruppene, bygger innhold og kommuniserer.

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Formidlingsglede

Formidlingsglede

Hvordan lage godt innhold med enkle midler. Line er historieforteller i særklasse. Hun vil lære oss hvordan små ting og hendelser kan være gode utgangspunkt for spennende innholdsformidling.

Line Murphy

Nye Veier

Formidlingskoordinator, Arkeologi

10:00

Formidlingsglede

Sal A

Hvordan lage godt innhold med enkle midler. Line er historieforteller i særklasse. Hun vil lære oss hvordan små ting og hendelser kan være gode utgangspunkt for spennende innholdsformidling.

Sal B

Sal C

Sal D

10:20

Panelsamtale

Panelsamtale

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Belinda Jakobsen

Plantemagasinet.no

Planteinfluencer

Jon Dagsland

Sør-Vest politidistrikt

Kommunikasjonssjef

Line Murphy

Nye Veier

Formidlingskoordinator, Arkeologi

10:20

Panelsamtale

Sal A

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Sal B

Sal C

Sal D

10:50

Pause

Pause

Mingling og kaffe

10:50

Pause

Sal A

Mingling og kaffe

Sal B

Sal C

Sal D

11:20

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Berta gir oss inspirerende innblikk i hvordan produktidéer får internasjonalt fotfeste gjennom sosiale medier

11:20

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Sal A

Berta gir oss inspirerende innblikk i hvordan produktidéer får internasjonalt fotfeste gjennom sosiale medier

Sal B

Sal C

Sal D

11:40

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Vi bruker Fuelbox for gode diskusjoner

11:40

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Sal A

Vi bruker Fuelbox for gode diskusjoner

Sal B

Sal C

Sal D

12:20

Lunsj

Lunsj

12:20

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:20

Synlighet på LinkedIn

Synlighet på LinkedIn

Liveinnspilling av podkasten Avdelingsmøte - om hvordan du kan bli synlig på LinkedIn, gjøre arbeidsplassen din bedre kjent, employer branding og hva som er godt innhold.

Susanne Bjerga Todnem

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Journalist og rådgiver

Maiken Økland

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Journalist og rådgiver

13:20

Synlighet på LinkedIn

Sal A

Liveinnspilling av podkasten Avdelingsmøte - om hvordan du kan bli synlig på LinkedIn, gjøre arbeidsplassen din bedre kjent, employer branding og hva som er godt innhold.

Sal B

Sal C

Sal D

13:40

Et skritt frem, og to tilbake

Et skritt frem, og to tilbake

Hvordan bruke erfaringsoverføring fra en bransje til en annen. Hva fungerer, hva fungerer ikke. Et ærlig foredrag om å lykkes og noen ganger mislykkes.

Nina Fjellskaalnes

Mineralteknikk AS

Marketing Manager

13:40

Et skritt frem, og to tilbake

Sal A

Hvordan bruke erfaringsoverføring fra en bransje til en annen. Hva fungerer, hva fungerer ikke. Et ærlig foredrag om å lykkes og noen ganger mislykkes.

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Pause

Pause

Mingling og kaffe

14:00

Pause

Sal A

Mingling og kaffe

Sal B

Sal C

Sal D

14:30

Strategi som gir konvertering

Strategi som gir konvertering

Hvilke forutsetninger gjelder for å lykkes med konvertering på sosiale medier?

Melinda Nasr

Selvstendig næringsdrivende

Markedssjef og strategisk rådgiver

14:30

Strategi som gir konvertering

Sal A

Hvilke forutsetninger gjelder for å lykkes med konvertering på sosiale medier?

Sal B

Sal C

Sal D

14:50

Panelsamtale

Panelsamtale

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Susanne Bjerga Todnem

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Journalist og rådgiver

Maiken Økland

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Journalist og rådgiver

Melinda Nasr

Selvstendig næringsdrivende

Markedssjef og strategisk rådgiver

14:50

Panelsamtale

Sal A

Du stiller spørsmål via slido og foredragsholderne svarer

Sal B

Sal C

Sal D

15:20

Oppsummering

Oppsummering

June Kommune og Jan Rune Holdhus runder av dagen med en oppsummering

Jan Rune Holdhus

«Jack of all trades»

Konferansier

15:20

Oppsummering

Sal A

June Kommune og Jan Rune Holdhus runder av dagen med en oppsummering

Sal B

Sal C

Sal D

09:00

Åpning

Åpning

Jan Rune Holdhus

«Jack of all trades»

09:00

Åpning

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:10

En verden som åpnes

En verden som åpnes

Belinda Jakobsen

Plantemagasinet.no

09:10

En verden som åpnes

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

09:40

Politiets strategi på Instagram, Facebook og TikTok

Politiets strategi på Instagram, Facebook og TikTok

Jon Dagsland

Sør-Vest politidistrikt

Kaare André Ødegaard

Sør-Vest politidistrikt

09:40

Politiets strategi på Instagram, Facebook og TikTok

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:00

Formidlingsglede

Formidlingsglede

Line Murphy

Nye Veier

10:00

Formidlingsglede

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:20

Panelsamtale

Panelsamtale

Belinda Jakobsen

Plantemagasinet.no

Jon Dagsland

Sør-Vest politidistrikt

Line Murphy

Nye Veier

10:20

Panelsamtale

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

10:50

Pause

Pause

10:50

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:20

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

11:20

Når et lite spørsmål kan utgjøre den store forskjellen

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

11:40

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

11:40

Workshop fasilitert av Berta Lende Røed

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

12:20

Lunsj

Lunsj

12:20

Lunsj

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:20

Synlighet på LinkedIn

Synlighet på LinkedIn

Susanne Bjerga Todnem

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Maiken Økland

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

13:20

Synlighet på LinkedIn

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

13:40

Et skritt frem, og to tilbake

Et skritt frem, og to tilbake

Nina Fjellskaalnes

Mineralteknikk AS

13:40

Et skritt frem, og to tilbake

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:00

Pause

Pause

14:00

Pause

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:30

Strategi som gir konvertering

Strategi som gir konvertering

Melinda Nasr

Selvstendig næringsdrivende

14:30

Strategi som gir konvertering

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

14:50

Panelsamtale

Panelsamtale

Susanne Bjerga Todnem

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Maiken Økland

Podkast: Avdelingsmøte med Maiken og Susanne

Melinda Nasr

Selvstendig næringsdrivende

14:50

Panelsamtale

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

15:20

Oppsummering

Oppsummering

Jan Rune Holdhus

«Jack of all trades»

15:20

Oppsummering

Sal A

Sal B

Sal C

Sal D

komité

Møt programkomitéen

Programkommitéen består av noen av de mest erfarne og kreative aktørene i bransjen. Det har vært viktig for oss å involvere lokal ekspertise på regionskonferansene.

Leder

Astrid Valen-Utvik

Valen-Utvik AS

Eier og rådgiver
Medlem

Susanne Bjerga Todnem

Somedian

Daglig leder Somedian
Medlem

Gunhild Vevik

Region Stavanger

Kommunikasjonssjef
Medlem

Morten Martinsen

Conventor AS

Prosjektleder
Meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på siste nytt om Social Media Days. Meld deg på her om du ønsker å motta vårt nyhetsbrev. Du kan selvsagt når som helst melde deg av igjen.

10. juni 2021

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Hubspot til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Hubspot behandler dine data her

Registrert

Din registrering er mottatt.
Takk for at du meldte deg på vårt nyhetsbrev!

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

* obligatoriske felt
Interesser

Social Media Days vil bruke informasjonen du gir oss her til å ta kontakte deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vennligst bekreft hvordan du tillater oss å ta kontakt.

Du kan når som helst trekke ditt samtykke gjennom å trykke på "unsubscribe" i bunn av e-postene du mottar fra oss, eller gjennom å kontakte oss på post@socialmediadays.no. Vi vil behandle dine data med respekt. For mer informasjon om vår behandling av data og personvern vennligst se våre nettsider. Gjennom å trykke ja nedenfor akspeterer du at vi behandler de data du oppgir her i henhold til dette.

Vi bruker Mailchimp til å sende ut nyhetsbrev. Gjennom å trykke på knappen nedenfor aksepterer du at informasjonen du legger inn her vil bli overført til vår database i Mailchimp. Du kan lese mer om Mailchimp sin databehandling her.

SOcial media days produseres av:
I samarbeid med:
HOVEDsponsor
Gullsponsorer
Sølvsponsorer
Se alle sponsorer