LUKK x
meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Skriv inn dine detaljer nedenfor om du ønsker å
holde deg oppdatert på siste nytt om SMD!

Interesser:

Gjennom å registrere deg på vårt nyhetsbrev godtar du at vi kontakter deg med nyheter og markedsføring om oss og våre arrangement. Vi benytter Mailchimp til utsendelser av nyhetsbrev og din e-post vil lagres i vår database der. Du kan når som helst melde deg av. Les mer om personvern og hvordan vi og Mailchimp behandler dine data her.

Takk!
Vi har registrert din påmelding.

OBS! Noe gikk feil. Dersom problemet vedvarer kan du kontakte oss på post@socialmediadays.no for manuell påmelding.

Nyhetsbrev
Intervju med bransjefolk

En kjapp prat om sosiale medier med Stine Hartmann, kommunikasjonsansvarlig for Oslo Maraton

Social Media Days AS
August 20, 2021

Stine Hartmann er kommunikasjonsansvarlig for Oslo Maraton og driver sin egen Instagramkonto. I tillegg jobber hun som treningsinstruktør og tar små skriveoppdrag.

– Hei, hvem er du?

Stine Næss-Hartmann, jobber med kommunikasjon, og mye mer, i Oslo Maraton. Men har hatt lang mammaperm, så er ikke tilbake for fullt før en knapp måned før selve arrangementet som er den 18.september :D Jeg jobber også som treningsinstruktør, tar små skriveoppdrag her og der og skribler litt på min egen Instagram, der jeg fôrer folk med et ufiltrert (mamma)liv mikset med endorfininspirasjon. 

 

– Hvilke spennende ting jobber du med akkurat nå?

Nå holder jeg på med å få hodet over vann etter innkjøring i barnehage 😉 Men jeg er spent på veien videre til min hovedjobb: Oslo Maraton. Tross pandemi og det faktum at vi måtte avlyse et fysisk arrangement i 2020, hev vi oss rundt og arrangerte virtuelle løp, og skapte mye blest i våre sosiale kanaler for å få folk til å melde seg på. "Sammen løper vi alene" var vårt budskap, og vi klarte å samle hele 19.000 mennesker som deltok på våre virtuelle løp i 2020. Alt fra et løp på selveste 17. mai (17. mairaton) til en virtuell utgave av Oslo Maraton og et eget romjulsløp der inntektene gikk til Kirkens Bymisjon. Vår nye måte å tenke på i pandemien gjorde at vi vant pris for årets omstilling under sponsor- og eventprisen.

På grunn av dette har vi begynt å tenke og jobbe på en ny måte, og det blir spennende å se hva 2021/2022 bringer! 

 

– Hva synes du er det aller viktigste en bedrift bør fokusere på i sosiale medier?

At selv om trender dukker opp må en alltid huske på publikummet sitt og hva en skal oppnå med det en gjør i de ulike kanalene. 

Her gjelder det ikke alltid å følge trender nødvendigvis, men å skape en enda tettere relasjon til publikummet sitt.  For vår del (Oslo Maraton) har vi et bredt publikum, da vi både treffer mosjonister på 20 år og segment-jagere på 60. Det gjør det både utfordrende og spennende samtidig. 

 

– Hvilken virksomhet synes du skiller seg positivt ut i sosiale medier, og hvorfor?

Nå har jeg levd i en boble i 2020 grunnet baby, men Foodora synes jeg er gode på å holde seg til brandet sitt samtidig som jeg trekker på smilebåndet nå og da. Samme med SATS

 

– Hvilken kanal bruker du mest tid på for din virksomhet, og hva er grunnen til det?

Mail, hehe. 😉 Neida. Joda. Det er mye mailing att og fram før et stort arrangement som Oslo Maraton! Tenk, vi samler vanligvis 23.000 mennesker i Oslo by, og rundt 120.000 er tilstede i Oslo den dagen for å enten delta, heie eller se på. Men foruten mail troner Facebook og Instagram rimelig høyt. 

 

– Kan du fortelle oss om en erfaring fra ditt arbeid med sosiale medier som lærte deg noe viktig?

Jobbmessig: Ha alltid en dialog med de som skal ta over / hjelpe til med SoMe slik at dere snakker samme språk utad. Det kan ofte bli et markant skille om den som hjelper til eller tar over, ikke har samme stil. 

Privat: Vær ærlig, tør å stille spørsmål, vær kritisk, selv om det kanskje betyr at du mister noen jobber etc. Jeg var selv kritisk til merkevarer som slenger ut rabattkoder til alle slags influencere 24/7 og posta en Reels på dette. Noe noe som kanskje gjør at enkelte ikke ønsker å samarbeide med meg, men likevel synes jeg det er viktig å være kritisk dersom man mener en markedsføringsstrategi er feil. 

 

– Hva inspirerer deg, og hvordan holder du deg oppdatert, innen sosiale medier?

Vet du, jeg har ikke hold meg oppdatert eller vært på søken etter nye trender i 2020/2021, så her må jeg si pass!!

...
Nyeste innlegg